Bakalářská práce popisuje segment podnikových zákazníků Českého Telecomu. Podrobněji se věnuje podnikovým subsegmentům - zákaznickým boxům, které byly vytvořeny v projektu Target marketing. Dále popisuje nejdůležitější podlinkové komunikační aktivity na zákazníky podnikového segmentu, převážně z roku 2004. Pozornost je věnována produktovým directmailům, přílohám k vyúčtování
za telekomunikační služby a produktovým listům ke službám, které jsou cíleny
do podnikového segmentu.
V návaznosti na kritické zhodnocení těchto podlinkových komunikačních aktivit je v závěru práce potvrzena hypotéza o větší efektivnosti komunikace, která je založena na specifických potřebách jednotlivých zákaznických boxů.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis focuses on the segment of Business customers of Czech Telecom. The major focus is put on business sub-segments, or customer ‘‘boxes‘‘, which are described in detail. These subsegments were created during a project, Target marketing, run by the Marketing Unit of CTc.
My work also touches on the most important BTL communication activities related
to Business segment, mainly since 2004. Mainly direct mails with product offers, supplements into monthly billing and product sheets, which are targeted to the business segment customers.
Critical evaluation of these BTL communication activities at the end of the thesis confirms the hypothesis that communication is more effective when properly targeted to the specific needs and behavioral triggers of concrete customer boxes.
Segmentation, segment marketing, business segment, customer boxes, BTL communication activities, direct mail.
Rozsah průvodní práce
46 s., 8 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje segment podnikových zákazníků Českého Telecomu. Podrobněji se věnuje podnikovým subsegmentům - zákaznickým boxům, které byly vytvořeny v projektu Target marketing. Dále popisuje nejdůležitější podlinkové komunikační aktivity na zákazníky podnikového segmentu, převážně z roku 2004. Pozornost je věnována produktovým directmailům, přílohám k vyúčtování
za telekomunikační služby a produktovým listům ke službám, které jsou cíleny
do podnikového segmentu.
V návaznosti na kritické zhodnocení těchto podlinkových komunikačních aktivit je v závěru práce potvrzena hypotéza o větší efektivnosti komunikace, která je založena na specifických potřebách jednotlivých zákaznických boxů.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis focuses on the segment of Business customers of Czech Telecom. The major focus is put on business sub-segments, or customer ‘‘boxes‘‘, which are described in detail. These subsegments were created during a project, Target marketing, run by the Marketing Unit of CTc.
My work also touches on the most important BTL communication activities related
to Business segment, mainly since 2004. Mainly direct mails with product offers, supplements into monthly billing and product sheets, which are targeted to the business segment customers.
Critical evaluation of these BTL communication activities at the end of the thesis confirms the hypothesis that communication is more effective when properly targeted to the specific needs and behavioral triggers of concrete customer boxes.
Segmentation, segment marketing, business segment, customer boxes, BTL communication activities, direct mail.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte osnovu bakalářské práce a upřesněte její hypotézu.
2. Analyzujte podnikový segment zákazníků Českého Telecomu.
3. Charakterizujte současnou komunikaci Českého Telecomu.
4. Vyhodnoťte současnou komunikaci a rozpracujte na zákaznické subsegmenty.
5. Vyvoďte závěry a navrhněte řešení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte osnovu bakalářské práce a upřesněte její hypotézu.
2. Analyzujte podnikový segment zákazníků Českého Telecomu.
3. Charakterizujte současnou komunikaci Českého Telecomu.
4. Vyhodnoťte současnou komunikaci a rozpracujte na zákaznické subsegmenty.
5. Vyvoďte závěry a navrhněte řešení.
Seznam doporučené literatury
Bureš, I.: Ofenzivní marketing aneb jak zaútočit na konkurenci. Management Press, Praha 2003
Foret, M.: Marketingová komunikace. Computer Press, Praha 2003
Nash, E.: Direct Marketing. Computer Press, Praha 2000
Kotler, P.: Marketing management. Grada Publishing, Praha 1998
Seznam doporučené literatury
Bureš, I.: Ofenzivní marketing aneb jak zaútočit na konkurenci. Management Press, Praha 2003
Foret, M.: Marketingová komunikace. Computer Press, Praha 2003
Nash, E.: Direct Marketing. Computer Press, Praha 2000
Kotler, P.: Marketing management. Grada Publishing, Praha 1998