Bakalářská práce v teoretické části zkoumá historický kontext cestovatelských výprav a proměn jejich zaznamenávání, rozvoj informačních technologií, jejich vliv na možnosti sdíleníautorského obsahu a konkrétní faktory ovlivňující narativní konstrukce v digitálním prostředí. Praktickým výstupem práce je návrh storytellingové webové stránky popisující příběh cestovatele - stopaře během jeho výpravy napříč Faerskými ostrovy.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the bachelor's thesis examines the historical context of travel expeditions and changes in their documenting, the development of information technologies, their impact on the possibilities of sharing author's content and specific factors affecting narrative constructions in the digital environment. The project output of the thesis is the design of a scrollytelling website describing the story of a traveler hitchhiker during his trip across the Faroe Islands.
travelogue, scrollytelling, narration, long-form, digital media, interactivity
Rozsah průvodní práce
51 s. (59 444 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Bakalářská práce v teoretické části zkoumá historický kontext cestovatelských výprav a proměn jejich zaznamenávání, rozvoj informačních technologií, jejich vliv na možnosti sdíleníautorského obsahu a konkrétní faktory ovlivňující narativní konstrukce v digitálním prostředí. Praktickým výstupem práce je návrh storytellingové webové stránky popisující příběh cestovatele - stopaře během jeho výpravy napříč Faerskými ostrovy.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, the bachelor's thesis examines the historical context of travel expeditions and changes in their documenting, the development of information technologies, their impact on the possibilities of sharing author's content and specific factors affecting narrative constructions in the digital environment. The project output of the thesis is the design of a scrollytelling website describing the story of a traveler hitchhiker during his trip across the Faroe Islands.
travelogue, scrollytelling, narration, long-form, digital media, interactivity
Zásady pro vypracování
1. Rešerše současného stavu v oblasti digitálního storytellingu 2. Analýza získaných informací 3. Stanovení cílů práce 4. Návrh a realizace projektu 5. Prezentace projektu 6. Závěr a vyhodnocení
\par
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše současného stavu v oblasti digitálního storytellingu 2. Analýza získaných informací 3. Stanovení cílů práce 4. Návrh a realizace projektu 5. Prezentace projektu 6. Závěr a vyhodnocení
\par
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8m2
Seznam doporučené literatury
MILLER, Carolyn Handler, 2014. Digital storytelling: a creator's guide to interactive entertainment. Third edition. New York. ISBN ISBN978-0-415-83694-4. MANOVICH, Lev, 2018. Jazyk nových médií. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum. Studia nových médií. ISBN 978-80-246-2961-2. JAROŠ, Richard a Pavla PAUKNEROVÁ, ed., 2017. Nejen kruhy: vizuální přístupy v zobrazování dat a informací. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová. ISBN ISBN978-80-87989-06-7. DE BOTTON, Alain, 2010. Umění cestovat. Zlín: Kniha Zlin. ISBN 978-80-87162-92-7. ŘEZÁČ, Jan, 2014. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners. ISBN 978-808-7923-016.
Seznam doporučené literatury
MILLER, Carolyn Handler, 2014. Digital storytelling: a creator's guide to interactive entertainment. Third edition. New York. ISBN ISBN978-0-415-83694-4. MANOVICH, Lev, 2018. Jazyk nových médií. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum. Studia nových médií. ISBN 978-80-246-2961-2. JAROŠ, Richard a Pavla PAUKNEROVÁ, ed., 2017. Nejen kruhy: vizuální přístupy v zobrazování dat a informací. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová. ISBN ISBN978-80-87989-06-7. DE BOTTON, Alain, 2010. Umění cestovat. Zlín: Kniha Zlin. ISBN 978-80-87162-92-7. ŘEZÁČ, Jan, 2014. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners. ISBN 978-808-7923-016.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka formou digitálního storytellingu vypráví příběh cestovatele. Odprezentovala logotyp, popsala rozhovory s cestovatelem, se kterým na práci spolupracovala, předvedla informační architekturu projektu, popsala sběr informací. Celý projekt odprezentovala formou prototypu. Komise ohodnotila vhodně zvolené téma i výsledek práce.