Bakalářská práce se zabývá tématem týkajícím se vzdělávání dospělých, studiem oboru Sociální pedagogiky a motivací ke studiu sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část se věnuje postavením jedince v procesu formálního vzdělávání, zaměřuje se na studijní obor Sociální pedagogika a definuje profesi sociálního pedagoga a jeho uplatnění. V závěru teoretické části je rozebrána motivace, motiv, potřeba a zejména motivace ke studiu. V empirické části je prezentována koncepce a vyhodnocení elektronického dotazníkové šetření, kde cílovou skupinou jsou studenti oboru Sociální pedagogiky kombinované formy studia. Primárním cílem kvantitativního výzkumu bylo zjistit, co motivovalo studenty sociální pedagogiky k tomu začít studovat na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The task of my abstracts deals with the theme regarding education of adults, study in the field of Social pedagogy and motivation for studying of Social pedagogy at Tomaš Baťa University in Zlín. The theoretical part deals with the position of an individual in the process of formal education, it is focused on the subject of Social pedagogy and it defines the profession of the social educationalist and his/her subsequent vocation. At the end of the theoretical part motivations, motifs, requirements and especially a motivation for studies are analyzed. In the empirical part the conception and the evaluation of the questionnaire survey is presented, where the target group are students of the combined form of Social pedagogy. The primary aim of the quality survey was to determine what motivated the student of Social pedagogy to start their studies at Tomáš Baťa University in Zlin.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, vzdělávání dospělých, motivace
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social educator, adult education, motivation
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem týkajícím se vzdělávání dospělých, studiem oboru Sociální pedagogiky a motivací ke studiu sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část se věnuje postavením jedince v procesu formálního vzdělávání, zaměřuje se na studijní obor Sociální pedagogika a definuje profesi sociálního pedagoga a jeho uplatnění. V závěru teoretické části je rozebrána motivace, motiv, potřeba a zejména motivace ke studiu. V empirické části je prezentována koncepce a vyhodnocení elektronického dotazníkové šetření, kde cílovou skupinou jsou studenti oboru Sociální pedagogiky kombinované formy studia. Primárním cílem kvantitativního výzkumu bylo zjistit, co motivovalo studenty sociální pedagogiky k tomu začít studovat na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The task of my abstracts deals with the theme regarding education of adults, study in the field of Social pedagogy and motivation for studying of Social pedagogy at Tomaš Baťa University in Zlín. The theoretical part deals with the position of an individual in the process of formal education, it is focused on the subject of Social pedagogy and it defines the profession of the social educationalist and his/her subsequent vocation. At the end of the theoretical part motivations, motifs, requirements and especially a motivation for studies are analyzed. In the empirical part the conception and the evaluation of the questionnaire survey is presented, where the target group are students of the combined form of Social pedagogy. The primary aim of the quality survey was to determine what motivated the student of Social pedagogy to start their studies at Tomáš Baťa University in Zlin.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, vzdělávání dospělých, motivace
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social educator, adult education, motivation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogiky, celoživotního vzdělávání a motivace ve vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogiky, celoživotního vzdělávání a motivace ve vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica, 2008. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Public promotion, s.r.o.,251 s. ISBN 978-80-969944-0-3.
BENEŠ, Milan, 2008. Andragogika. Vyd. 1. Praha: Grada. 135 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2580-2.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada. 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
PALÁN, Zdeněk, 2003. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského. 199 s. ISBN 80-86723-03-8.
VETEŠKA, Jaroslav a VACÍNOVÁ, Tereza a kol, 2011. Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 208 s. ISBN 978-80-7452-012-9.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica, 2008. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Public promotion, s.r.o.,251 s. ISBN 978-80-969944-0-3.
BENEŠ, Milan, 2008. Andragogika. Vyd. 1. Praha: Grada. 135 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2580-2.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada. 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
PALÁN, Zdeněk, 2003. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského. 199 s. ISBN 80-86723-03-8.
VETEŠKA, Jaroslav a VACÍNOVÁ, Tereza a kol, 2011. Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 208 s. ISBN 978-80-7452-012-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, následně se zaměřila na popis obsahu teoretické části práce a na obsah praktické části. Studentka dále představila výzkumnou strategii a popisovala výsledky výzkumného šetření. Členové komise se doptávali na výběr některých vnitřních a vnějších motivů. Následně měla studentka popsat obsah ekonomických problémů, na které se v dotazníku studentka ptala. Studentka dále odpovídala na otázky z posudků. Komise se dále vyjadřovala ke zpracování výsledků, které jsou spíše obecné. Potenciál tématu je velký, avšak konstrukce dotazníku je nedostatečná.