Bakalářská práce je zaměřena na motivaci v edukaci seniorů. Účelem této práce je analýza, jak motivace ovlivňuje vzdělávání seniorů. Teoretická část se zabývá ve třech kapitolách, stěžejními tématy, jako je stáří, vzdělávání seniorů a motivace.
Praktická část je zaměřena na hodnocení motivace v edukaci seniorů. Pozornost je věnována možnostem vzdělávání seniorů v České republice. Kvantitativní výzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření a zjišťuje, jak ovlivňuje motivace další vzdělávání seniorů, vzhledem k jejich pohlaví, věku, zkušenostem a zájmům a také, které možnosti vzdělávání dávají přednost.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with motivation in senior education. The purpose of this work is to analyze how motivation affects the education of seniors. The theoretical part deals in free chapters with key topics such as old age, senior education and motivation. The practical part is focused on the evaluation of motivation in the education of seniors. The attention is paid to the possibilities of education of seniors in the Czech Republic. The quantitative research is carried out through questionnaire survey and it finds out how the motivation of further senior education affects them, regarding their gender, age, experience and interests, and also which educational options they prefer.
Bakalářská práce je zaměřena na motivaci v edukaci seniorů. Účelem této práce je analýza, jak motivace ovlivňuje vzdělávání seniorů. Teoretická část se zabývá ve třech kapitolách, stěžejními tématy, jako je stáří, vzdělávání seniorů a motivace.
Praktická část je zaměřena na hodnocení motivace v edukaci seniorů. Pozornost je věnována možnostem vzdělávání seniorů v České republice. Kvantitativní výzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření a zjišťuje, jak ovlivňuje motivace další vzdělávání seniorů, vzhledem k jejich pohlaví, věku, zkušenostem a zájmům a také, které možnosti vzdělávání dávají přednost.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with motivation in senior education. The purpose of this work is to analyze how motivation affects the education of seniors. The theoretical part deals in free chapters with key topics such as old age, senior education and motivation. The practical part is focused on the evaluation of motivation in the education of seniors. The attention is paid to the possibilities of education of seniors in the Czech Republic. The quantitative research is carried out through questionnaire survey and it finds out how the motivation of further senior education affects them, regarding their gender, age, experience and interests, and also which educational options they prefer.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti edukace seniorů, motivace v edukaci seniorů a gerontagogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti edukace seniorů, motivace v edukaci seniorů a gerontagogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
VETEŠKA, Jaroslav. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifikace edukace a aktivizace seniorů. 2. doplněné a rozšířené vydání. Praha: Česká andragogická společnost,2017. Česká andragogika. ISBN 978-80-905460-7-3.
HATÁR, Ctibor. Geragogika. Vybrané kapitoly z teórie a metodiky edukace seniorov. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa,2014. ISBN 978-80-558-0666-2.
ŠPANTEKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů: Geragogika a gerantodidaktika. Praha: Grada,2015. ISBN 978-80-247-54446-8.
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. II.vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
Seznam doporučené literatury
VETEŠKA, Jaroslav. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifikace edukace a aktivizace seniorů. 2. doplněné a rozšířené vydání. Praha: Česká andragogická společnost,2017. Česká andragogika. ISBN 978-80-905460-7-3.
HATÁR, Ctibor. Geragogika. Vybrané kapitoly z teórie a metodiky edukace seniorov. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa,2014. ISBN 978-80-558-0666-2.
ŠPANTEKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů: Geragogika a gerantodidaktika. Praha: Grada,2015. ISBN 978-80-247-54446-8.
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. II.vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznamovala komisi s teoretickými východisky práce a poté uvedla metodologický postup. Následně podrobně odpovídala na všechny dílčí výzkumné otázky. Zazněly silné a slabé stránky práce z posudků. Komise upozornila na výběr výzkumného vzorku a přínos výsledků. Také upozornila na adekvátní diskuzi výsledků.