Diplomová práce se zabývá zvýšením prodeje doplňků stravy firmy VITAR, s.r.o. na českém trhu. Teoretická část práce pojednává o způsobech prodeje, marketingovém mixu, marketingové komunikaci, charakteristice doplňků stravy, dostupnosti doplňků stravy a základních analytických metodách. V praktické části práce jsou zpracovány teoretické poznatky a aplikovány na firmu VITAR, s.r.o. V úvodu praktické části je představena společnost a vypracován marketingový mix. Dále je vypracována analýza prodeje, analýza konkurence a situační analýzy: SWOT analýza, Porterova analýza, PEST analýza a dotazníkové šetření. Výsledky jednotlivých analýz jsou východiskem pro návrh projektu zvýšení prodeje doplňků stravy firmy VITAR, s.r.o. v lékárnách. Následně jsou navrhnuty strategie implementace projektu a celý projekt je podroben nákladové, časové a rizikové analýze. V závěru práce je zhodnocení navrhovaného projektu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the increase in the sale of food supplements of the company VITAR, s.r.o. on the Czech market. The theoretical part deals with the method of sales, marketing mix, marketing communication, characteristics of food supplements, availability of food supplements and basic analytical methods. In the practical part of the work are processed theoretical knowledge and applied to the company VITAR, s.r.o. In the introduction to the practical part, the company is introduced and a marketing mix is developed. Furthermore, a sales analysis, competition analysis and situation analysis are prepared: SWOT analysis, Porter's analysis, PEST analysis and a questionnaire survey. The results of individual analyzes are the basis for the design of a project to increase the sale of food supplements of the company VITAR, s.r.o. in pharmacies. Subsequently, project implementation strategies are proposed and the whole project is subjected to cost, time and risk analysis. At the end of the work is the evaluation of the proposed project.
Diplomová práce se zabývá zvýšením prodeje doplňků stravy firmy VITAR, s.r.o. na českém trhu. Teoretická část práce pojednává o způsobech prodeje, marketingovém mixu, marketingové komunikaci, charakteristice doplňků stravy, dostupnosti doplňků stravy a základních analytických metodách. V praktické části práce jsou zpracovány teoretické poznatky a aplikovány na firmu VITAR, s.r.o. V úvodu praktické části je představena společnost a vypracován marketingový mix. Dále je vypracována analýza prodeje, analýza konkurence a situační analýzy: SWOT analýza, Porterova analýza, PEST analýza a dotazníkové šetření. Výsledky jednotlivých analýz jsou východiskem pro návrh projektu zvýšení prodeje doplňků stravy firmy VITAR, s.r.o. v lékárnách. Následně jsou navrhnuty strategie implementace projektu a celý projekt je podroben nákladové, časové a rizikové analýze. V závěru práce je zhodnocení navrhovaného projektu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the increase in the sale of food supplements of the company VITAR, s.r.o. on the Czech market. The theoretical part deals with the method of sales, marketing mix, marketing communication, characteristics of food supplements, availability of food supplements and basic analytical methods. In the practical part of the work are processed theoretical knowledge and applied to the company VITAR, s.r.o. In the introduction to the practical part, the company is introduced and a marketing mix is developed. Furthermore, a sales analysis, competition analysis and situation analysis are prepared: SWOT analysis, Porter's analysis, PEST analysis and a questionnaire survey. The results of individual analyzes are the basis for the design of a project to increase the sale of food supplements of the company VITAR, s.r.o. in pharmacies. Subsequently, project implementation strategies are proposed and the whole project is subjected to cost, time and risk analysis. At the end of the work is the evaluation of the proposed project.
Definujte cíle práce a použité metody zpracovvání práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na problematiku prodeje, analýzu trhu a marketingovou komunikaci.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav trhu potravinových doplňků v České republice.
Analyzujte vývoj marketingové činnosti, způsoby prodeje a jejich výsledky společnosti Vitar, s.r.o.
Na základě výsledků navrhněte projekt pro zvýšení prodeje potravinových doplňků společnosti Vitar, s.r.o. v lékárnách.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracovvání práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na problematiku prodeje, analýzu trhu a marketingovou komunikaci.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav trhu potravinových doplňků v České republice.
Analyzujte vývoj marketingové činnosti, způsoby prodeje a jejich výsledky společnosti Vitar, s.r.o.
Na základě výsledků navrhněte projekt pro zvýšení prodeje potravinových doplňků společnosti Vitar, s.r.o. v lékárnách.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BRIŠ, Petr. Management kvality. Vyd. 2., uprav. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 208 s. ISBN 978-80-7318-912-9.
BURNS, Lawton R. The Business of Healthcare Innovation. 2nd Ed. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2012, 574 s. ISBN 978-1-107-60777-4.
DRUCKER, Peter. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 300 s. ISBN 9788072612420.
FILL. Chris. Marketing communitacations: brands, experiences and participation. 6th ed. Harlow: Pearson 2013, 820 s. ISBN 978-0-273-77054-1.
RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 5. rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015, 160 s. ISBN 978-80-247-5534-2.
Seznam doporučené literatury
BRIŠ, Petr. Management kvality. Vyd. 2., uprav. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 208 s. ISBN 978-80-7318-912-9.
BURNS, Lawton R. The Business of Healthcare Innovation. 2nd Ed. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2012, 574 s. ISBN 978-1-107-60777-4.
DRUCKER, Peter. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 300 s. ISBN 9788072612420.
FILL. Chris. Marketing communitacations: brands, experiences and participation. 6th ed. Harlow: Pearson 2013, 820 s. ISBN 978-0-273-77054-1.
RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 5. rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015, 160 s. ISBN 978-80-247-5534-2.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Briš, CSc., 24 bodů
Oponent práce: doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc., 23 bodů
Otázky vedoucího práce: 1)Jakou vidíte perspektivu prodeje léčiv a potravinových doplňků pomocí internetových obchodů? (Zodpovězeno zcela), Otázky oponenta práce: 1) V tabulce anaýzy SWOT (str. 63), uvádíte nezvykle používaný výraz "Pomocné". Můžete prosím vysvětlit význam tohoto výrazu? Můžete rovněž vysvětlit Vámi stanovené "PŘÍLEŽITOSTI"? (Zodpovězeno zcela), 2) Na str. 73 používáte výraz "systematická položka". Můžete prosím vysvětlit, co je tím chápáno? (Zodpovězeno zcela). Další otázky: Ing. Bc. Šárka Papadaki, Ph.D., Máte v práci informaci o faktu, kolik doplňků se prodalo? Dokážete vysvětlit, jak byl ovlivněn prodej situací s Covid? (Zodpovězeno zcela), prof. Ing. Beáta Gavurová, Ph.D. MBA, V doporučení uvádíte zvýšení efektivnosti výrobních linek - jaká byla stávající efektivita během řešení práce? Mezi jaký typ metod můžeme zařadit metodu SWOT, analytickou nebo syntetickou? (Zodpovězeno zcela).