Diplomová práce se zabývá problematikou resilience u pracovníků v pomáhajících profesích. Cílem práce je zjistit, jaká je míra resilience u pracovníků v pomáhajících profesích a její souvislost s angažovaností. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
Teoretická část definuje pojem resilience, vymezuje rozdílné pohledy na problematiku resilience a zabývá se specifiky resilience u dospělých osob. Dále se věnuje problematice pomáhajících profesí. Definuje syndrom vyhoření a supervizi. Vymezuje pojem angažovanost, pracovní motivace a spokojenost a popisuje faktory, které spokojenost v práci ovlivňují. Praktická část popisuje kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření u pracovníků v pomáhajících profesích v okrese Vsetín.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of resilience in workers in helping professions. The aim of the work is to find out what is the degree of resilience of workers in helping professions and its connection with engagement. The work consists of theoretical and practical part.
The theoretical part defines the concept of resilience, defines different views on the issue of resilience and deals with the specifics of resilience in adults. He also deals with the issue of helping professions. Defines burnout syndrome and supervision. It defines the concept of commitment, work motivation and satisfaction and describes the factors that affect job satisfaction. The practical part describes the quantitative research carried out in the form of a questionnaire survey of workers in helping professions in the district of Vsetín.
Klíčová slova
Resilience, pomáhající profese, supervize, syndrom vyhoření, angažovanost, pracovní spokojenost, pracovní motivace.
Diplomová práce se zabývá problematikou resilience u pracovníků v pomáhajících profesích. Cílem práce je zjistit, jaká je míra resilience u pracovníků v pomáhajících profesích a její souvislost s angažovaností. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
Teoretická část definuje pojem resilience, vymezuje rozdílné pohledy na problematiku resilience a zabývá se specifiky resilience u dospělých osob. Dále se věnuje problematice pomáhajících profesí. Definuje syndrom vyhoření a supervizi. Vymezuje pojem angažovanost, pracovní motivace a spokojenost a popisuje faktory, které spokojenost v práci ovlivňují. Praktická část popisuje kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření u pracovníků v pomáhajících profesích v okrese Vsetín.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of resilience in workers in helping professions. The aim of the work is to find out what is the degree of resilience of workers in helping professions and its connection with engagement. The work consists of theoretical and practical part.
The theoretical part defines the concept of resilience, defines different views on the issue of resilience and deals with the specifics of resilience in adults. He also deals with the issue of helping professions. Defines burnout syndrome and supervision. It defines the concept of commitment, work motivation and satisfaction and describes the factors that affect job satisfaction. The practical part describes the quantitative research carried out in the form of a questionnaire survey of workers in helping professions in the district of Vsetín.
Klíčová slova
Resilience, pomáhající profese, supervize, syndrom vyhoření, angažovanost, pracovní spokojenost, pracovní motivace.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti zvládání nepříznivých situací, rizikových a protektivních faktorů resilience a angažovanosti pomáhajích profesionálů.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti zvládání nepříznivých situací, rizikových a protektivních faktorů resilience a angažovanosti pomáhajích profesionálů.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2017, 362 s. Psyché. ISBN 978-80-247-5646-2.
ŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. Praha: Grada, 2009, 102 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2947-3.
ŠIŠLÁKOVÁ, Monika a Jitka NAVRÁTILOVÁ. Praktické vzdělávání v sociální práci optikou konceptu resilience. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 231 s. ISBN 978-80-210-7337-1.
HORVÁTHOVÁ, Petra, BLÁHA Jiří, ČOPÍKOVÁ Andrea, 2016. Řízení lidských zdrojů. Nové trendy. Praha: Management press. ISBN 978-80-7261-430-1.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2017, 362 s. Psyché. ISBN 978-80-247-5646-2.
ŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. Praha: Grada, 2009, 102 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2947-3.
ŠIŠLÁKOVÁ, Monika a Jitka NAVRÁTILOVÁ. Praktické vzdělávání v sociální práci optikou konceptu resilience. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 231 s. ISBN 978-80-210-7337-1.
HORVÁTHOVÁ, Petra, BLÁHA Jiří, ČOPÍKOVÁ Andrea, 2016. Řízení lidských zdrojů. Nové trendy. Praha: Management press. ISBN 978-80-7261-430-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, dále zdůvodnila také volbu tématu. Studentka se dále věnovala popisu praktické části práce, uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky a výzkumný soubor. Studentka popsala výzkumný nástroj. Následně se věnovala odpovědím na otázky z posudků, studentka byla adekvátně připravená. Členové komise práci hodnotili velmi kladně, práce splňovala všechny stanovené požadavky a kritéria.