Závěrečná práce pojednává o vztahu konzumní společnosti a trávení volného času dětí a jejich rodičů. Teoretická část práce se zaměřuje na popis konzumní společnosti, na vymezení volného času a jeho specifik v konzumní společnosti a na vliv rodiny, školy, vrstevníků a masmédií na děti. Empirická část práce je zpracována kvantitativně a je zaměřena na míru konzumního smýšlení dětí, na míru konzumně tráveného času u dětí a v jejich rodině a na vzájemný vztah mezi jednotlivými oblastmi.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the relation between consumer society and leisure time activities of children and their families. The theoretical part characterizes the consumer society, leisure time and it´s specifics in consumer society. This part of the diploma thesis also describes the influence of family education, school education and masmedia on children. The empirical part focuses on the consumer thinking rate of children, on the amount of consumer behaviour in leisure time of children and their families and on the relation inbetween these areas.
consumer society, consumer thinking of children, leisure time, consumer behaviour in leisure time, family education
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce pojednává o vztahu konzumní společnosti a trávení volného času dětí a jejich rodičů. Teoretická část práce se zaměřuje na popis konzumní společnosti, na vymezení volného času a jeho specifik v konzumní společnosti a na vliv rodiny, školy, vrstevníků a masmédií na děti. Empirická část práce je zpracována kvantitativně a je zaměřena na míru konzumního smýšlení dětí, na míru konzumně tráveného času u dětí a v jejich rodině a na vzájemný vztah mezi jednotlivými oblastmi.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the relation between consumer society and leisure time activities of children and their families. The theoretical part characterizes the consumer society, leisure time and it´s specifics in consumer society. This part of the diploma thesis also describes the influence of family education, school education and masmedia on children. The empirical part focuses on the consumer thinking rate of children, on the amount of consumer behaviour in leisure time of children and their families and on the relation inbetween these areas.
consumer society, consumer thinking of children, leisure time, consumer behaviour in leisure time, family education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti konzumního chování ve společnosti, vývojové psychologie dětí a z oblasti trávení volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti konzumního chování ve společnosti, vývojové psychologie dětí a z oblasti trávení volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FROMM, Erich. Mít, nebo být?. Praha: Aurora, 2001. ISBN 80-7299-036-5.
MALACH, Josef. Teorie metodiky výchovy. Vyd. 2., upr. a dopl. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-93-8.
MARSHALL, David. Understanding children as consumers. Los Angeles: Sage, 2010. ISBN 978-1-84787-926-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
ZAHRÁDKA, Pavel. Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2372-8.
Seznam doporučené literatury
FROMM, Erich. Mít, nebo být?. Praha: Aurora, 2001. ISBN 80-7299-036-5.
MALACH, Josef. Teorie metodiky výchovy. Vyd. 2., upr. a dopl. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-93-8.
MARSHALL, David. Understanding children as consumers. Los Angeles: Sage, 2010. ISBN 978-1-84787-926-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
ZAHRÁDKA, Pavel. Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2372-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce. Následně se věnovala cílům, otázkám, výzkumnému souboru, výzkumnému nástroji a postupu ve výzkumu. Vše důkladně popsala. Dále komisi seznámila s hlavními výzkumnými zjištěními. Výsledky prezentovala pomocí grafů, které pečlivě popisovala. Studentka sebereflexivně zmínila některá úskalí výzkumu. Výzkum vhodně shrnula a podala krátká doporučení do sociálně-pedagogické praxe. Studentka vhodně odpověděla na vybranou otázku oponenta i vedoucího práce.