Hlavním prvkem kolekce je práce se strukturami. Hledáním nevídaných struktur v běžných, nevýrazných materiálech každodenní potřeby a odhalování jejich krásy. Následně jejich destrukcí a deformací vznikají neopakovatelné tvary. Vzniklé chyby a nedokonalosti při výrobních procesech, které jsou často v designu nežádoucí, využívám jako základní prvky při tvorbě originálního designu. Cílem mojí práce je, aby šperk komunikoval s okolím a reagoval na aktuální situaci. Z toho důvodu jsem si jako hlavní téma zvolila živočišné buňky a jejich napadaní viry. Destrukcí uměle vytvořených textur zachytávám myšlenku rozpadu buňky, která byla napadená virem. Hlavní myšlenkou kolekce je pominutelnost, neznámá budoucnost. Stačí jeden okamžik a vše na co jsme zvyklí se změní.
Anotace v angličtině
Work with structures is the main element of the collection. Searching for unusual structures in common, indistinct materials of everyday need and revealing their beauty. Subsequently, their destruction and deformation create unique shapes. I use the errors and imperfections in production processes, which are often undesirable in the design, as basic elements in creating an original design. The goal of my work is for the jewelry to communicate with the environment and respond to the current situation. Therefore, I chose animal cells and their virus attack as the main topic. By destroying the artificial textures, I capture the idea of the decay of a cell that has been infected by a virus. The main idea of the collection is transience, the unknown future, just one moment and everything we are used to will change.
Klíčová slova
šperk, kolekce, stříbro, struktury, destrukce, technologie ztraceného vosku
Klíčová slova v angličtině
jewelry, collection, silver, structures, destruction, technology of lost wax
Rozsah průvodní práce
68 s. (73 759)
Jazyk
SK
Anotace
Hlavním prvkem kolekce je práce se strukturami. Hledáním nevídaných struktur v běžných, nevýrazných materiálech každodenní potřeby a odhalování jejich krásy. Následně jejich destrukcí a deformací vznikají neopakovatelné tvary. Vzniklé chyby a nedokonalosti při výrobních procesech, které jsou často v designu nežádoucí, využívám jako základní prvky při tvorbě originálního designu. Cílem mojí práce je, aby šperk komunikoval s okolím a reagoval na aktuální situaci. Z toho důvodu jsem si jako hlavní téma zvolila živočišné buňky a jejich napadaní viry. Destrukcí uměle vytvořených textur zachytávám myšlenku rozpadu buňky, která byla napadená virem. Hlavní myšlenkou kolekce je pominutelnost, neznámá budoucnost. Stačí jeden okamžik a vše na co jsme zvyklí se změní.
Anotace v angličtině
Work with structures is the main element of the collection. Searching for unusual structures in common, indistinct materials of everyday need and revealing their beauty. Subsequently, their destruction and deformation create unique shapes. I use the errors and imperfections in production processes, which are often undesirable in the design, as basic elements in creating an original design. The goal of my work is for the jewelry to communicate with the environment and respond to the current situation. Therefore, I chose animal cells and their virus attack as the main topic. By destroying the artificial textures, I capture the idea of the decay of a cell that has been infected by a virus. The main idea of the collection is transience, the unknown future, just one moment and everything we are used to will change.
Klíčová slova
šperk, kolekce, stříbro, struktury, destrukce, technologie ztraceného vosku
Klíčová slova v angličtině
jewelry, collection, silver, structures, destruction, technology of lost wax
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu šperk
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Návrh řešení
4. Postup zpracování řešení
5. Vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu šperk
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Návrh řešení
4. Postup zpracování řešení
5. Vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 25-30 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
KŘÍŽOVÁ, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0920-5.
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
KŘÍŽOVÁ, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0920-5.
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
Studentka představila kolekci šperků, inspiraci pro vytvoření kolekce, cílovou skupinu. Vychází ze živočišných buněk - organické tvarosloví. Proces výroby - spráce se strukturou a destrukcí materiálu, využívání chyb v materiálech. Zpracování šperku za pomocí technologie "lití na ztracený vosk". Pochvala za zpracování autorské části tištěné BP - teorie je psána formou skrypt, praktická část jako sešit na navrhování.