Diplomová práce je zaměřena na problematiku úrovně vnímání vlastní účinnosti pracovníků poskytujících individuální poradenství v oblasti služeb zaměstnanosti. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, které se věnují poradenství v rámci veřejných služeb zaměstnanosti, pracovníkům úřadu práce poskytujícím individuální poradenství a teoretickému základu vnímání vlastní účinnosti. Empirická část přináší postup a výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjištění úrovně vnímání vlastní účinnosti pracovníků úřadu práce poskytujících individuální poradenství v Jihomoravském kraji.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is aimed at the issue of self - efficacy level of the labour offices workers who provide individual counselling to unemployed throught public employment services. The teoretical part of the thesis is divided into three chapters dealing with the topic of counselling provided by the public employment services, the labour offices and self - efficacy issues. The empiric part of the thesis brings the research process and the results of the quantitative research in order to discover the level of self - efficacy and the skills level of labour office counsellors in the South Moravian Region.
Klíčová slova
úřad práce, poradenství v oblasti zaměstnanosti, řadový pracovník, vnímaná vlastní účinnost, sociálně kognitivní teorie, zdroje vnímané vlastní účinnosti, procesy vnímané vlastní účinnosti
Klíčová slova v angličtině
labour office, employment counselling, street level bureaucracy, self - efficacy, social cognitive theory, sources of self - efficacy, processes of self - efficacy
Rozsah průvodní práce
104
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku úrovně vnímání vlastní účinnosti pracovníků poskytujících individuální poradenství v oblasti služeb zaměstnanosti. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, které se věnují poradenství v rámci veřejných služeb zaměstnanosti, pracovníkům úřadu práce poskytujícím individuální poradenství a teoretickému základu vnímání vlastní účinnosti. Empirická část přináší postup a výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjištění úrovně vnímání vlastní účinnosti pracovníků úřadu práce poskytujících individuální poradenství v Jihomoravském kraji.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is aimed at the issue of self - efficacy level of the labour offices workers who provide individual counselling to unemployed throught public employment services. The teoretical part of the thesis is divided into three chapters dealing with the topic of counselling provided by the public employment services, the labour offices and self - efficacy issues. The empiric part of the thesis brings the research process and the results of the quantitative research in order to discover the level of self - efficacy and the skills level of labour office counsellors in the South Moravian Region.
Klíčová slova
úřad práce, poradenství v oblasti zaměstnanosti, řadový pracovník, vnímaná vlastní účinnost, sociálně kognitivní teorie, zdroje vnímané vlastní účinnosti, procesy vnímané vlastní účinnosti
Klíčová slova v angličtině
labour office, employment counselling, street level bureaucracy, self - efficacy, social cognitive theory, sources of self - efficacy, processes of self - efficacy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sebepojetí, motivace dlouhodobě nezaměstnaných a pracovníků veřejného sektoru.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sebepojetí, motivace dlouhodobě nezaměstnaných a pracovníků veřejného sektoru.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍKOVÁ a kol. Odborný výkon sociální práce ve veřejné správě a v sociálních službách: role vstupního vzdělání a dalšího vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2018. ISBN 978-80-7416-328-9
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANOUŠEK, Jaromír. Sociálně kognitivní teorie Alberta Bandury, Československá psychologie. Praha: Academia, 1992. Roč. 36. č.5, s. 385-398
MAREŠ, Petr. Nezaměstnanost jako sociální problém. 2. vyd. Praha: SLON, 1998. 172 s. ISBN 80-901424-9-4
WIEGEROVÁ, Adriana, 2012. Self efficacy: (osobne vnímaná zdatnosť) v edukačních súvislostiach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelství. ISBN 978-80-10-02355-4.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍKOVÁ a kol. Odborný výkon sociální práce ve veřejné správě a v sociálních službách: role vstupního vzdělání a dalšího vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2018. ISBN 978-80-7416-328-9
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANOUŠEK, Jaromír. Sociálně kognitivní teorie Alberta Bandury, Československá psychologie. Praha: Academia, 1992. Roč. 36. č.5, s. 385-398
MAREŠ, Petr. Nezaměstnanost jako sociální problém. 2. vyd. Praha: SLON, 1998. 172 s. ISBN 80-901424-9-4
WIEGEROVÁ, Adriana, 2012. Self efficacy: (osobne vnímaná zdatnosť) v edukačních súvislostiach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelství. ISBN 978-80-10-02355-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska diplomové práce. Následně se věnovala metodologickému postupu. Objasnila výběr respondentů do výzkumného souboru a dále seznámila komisi s výzkumným nástrojem. Poté studentka prezentovala dílčí výsledky svého výzkumu, komentovala je pomocí grafů. Studentka podala stručné doporučení do praxe. Vhodně odpověděla na otázky vedoucího i oponenta práce.