Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se využitím artificiální hudby v hudebních aktivitách pro děti předškolního věku. V teoretické části jsou vymezena teoretická východiska, která se týkají problematiky zařazení artificiální hudby do hudebních aktivit v MŠ a jejího významu pro dítě předškolního věku. V praktické části jsou představeny hudební aktivity, které jsou zaměřeny na využití artificiální hudby. Realizace hudebních aktivit probíhala ve vybrané mateřské škole v Jihomoravském kraji. Realizace hudebních aktivit byla evaluována a následně byla vypracována doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis has got a theoretical-applicational character and focuses on the application of classical music into music activities for preschool children. The theoretical part defines theoretical foundations, which are related to the problematic of implementation of classical music into nursery school music activities, and the importace of it for preschool children. Music activities which focus on the use of classical music are introduced in the practical part. The realization of these music activities took place in a chosen nursery school in the South Moravian Region. The realization of chosen activities was evaluated and consequently a recommendation for the practice of nursery schools was formulated.
Klíčová slova
artificiální hudba, hudební aktivity v mateřské škole
Klíčová slova v angličtině
classical music, music activities in a nursery school
Rozsah průvodní práce
70 s. (106 892 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se využitím artificiální hudby v hudebních aktivitách pro děti předškolního věku. V teoretické části jsou vymezena teoretická východiska, která se týkají problematiky zařazení artificiální hudby do hudebních aktivit v MŠ a jejího významu pro dítě předškolního věku. V praktické části jsou představeny hudební aktivity, které jsou zaměřeny na využití artificiální hudby. Realizace hudebních aktivit probíhala ve vybrané mateřské škole v Jihomoravském kraji. Realizace hudebních aktivit byla evaluována a následně byla vypracována doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis has got a theoretical-applicational character and focuses on the application of classical music into music activities for preschool children. The theoretical part defines theoretical foundations, which are related to the problematic of implementation of classical music into nursery school music activities, and the importace of it for preschool children. Music activities which focus on the use of classical music are introduced in the practical part. The realization of these music activities took place in a chosen nursery school in the South Moravian Region. The realization of chosen activities was evaluated and consequently a recommendation for the practice of nursery schools was formulated.
Klíčová slova
artificiální hudba, hudební aktivity v mateřské škole
Klíčová slova v angličtině
classical music, music activities in a nursery school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o hudebně výchovných strategiích v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na využití artificiální hudby v podmínkách mateřských škol.
Zpracování sady hudebních aktivit s využitím artificiální hudby pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření sady hudebních aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady hudebních aktivit, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o hudebně výchovných strategiích v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na využití artificiální hudby v podmínkách mateřských škol.
Zpracování sady hudebních aktivit s využitím artificiální hudby pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření sady hudebních aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady hudebních aktivit, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Ehrlin, A., & Gustavsson, H. (2015). The Importance of Music in Preschool Education. Australian Journal of Teacher Education, 40(7), 31-42.
Holas, M. (2004). Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU.
Lindeman, C. A. (2011). Musical children: engaging children in musical experiences. Upper Saddle River: Prentice Hall.
Lišková, M. (2006). Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Powell, J. (2012). Jak funguje hudba: průvodce posluchače vědou a psychologií krásných zvuků. Praha: Dokořán.
Raková, M., Štíplová, L., & Tichá, A. (2009). Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Ehrlin, A., & Gustavsson, H. (2015). The Importance of Music in Preschool Education. Australian Journal of Teacher Education, 40(7), 31-42.
Holas, M. (2004). Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU.
Lindeman, C. A. (2011). Musical children: engaging children in musical experiences. Upper Saddle River: Prentice Hall.
Lišková, M. (2006). Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Powell, J. (2012). Jak funguje hudba: průvodce posluchače vědou a psychologií krásných zvuků. Praha: Dokořán.
Raková, M., Štíplová, L., & Tichá, A. (2009). Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci teoreticko-aplikačního charakteru. Vedoucí práce se v posudku vyjádřila pozitivně k teoretické i praktické části a zmínila, že studentka ne zřídka použila v textu neobratné formulace. Oponentka práce v posudku zmínila určité nedostatky v teoretické i praktické části práce, na její otázku z posudku týkající se cílů studentka nedokázala odpovědět, na otázku týkající se obrazu o artificiální hudbě u dětí prostřednictvím studentkou navržených aktivit studentka nejprve neodpovídala k věci, následně odpověděla s nedostatky. Doc. Wiegerová konstatovala, že studentka ani na jednu otázku z posudku nedokázala adekvátně odpovědět. Následně proběhla rozprava k tématu, dr. Navrátilová konstatovala zjištěné nedostatky v práci.