Odevzdaná práce ukončená po neúspěšné obhajobě (OPUNO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Technologie snímání, zpracování a vysílaní zvuku v živých přenosech
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 minut, zvuková skladba.
Hlavní téma v angličtině
Technology of Capturing, Processing and Broadcasting Sound in Livestream
Název dle studenta
Technologie snímání, zpracování a vysílání zvuku v živých přenosech
Název dle studenta v angličtině
Technology of Recording, Processing and Transmitting Audio in Outside Broadcasting
Bakalárska práca sa venuje práci zvukového majstra pri priamych prenosoch. Táto téma je rozoberaná na príklade športových prenosov. V prvej časti reflektuje problematiku technického zabezpečenia a prácu majstra zvuku spolu s jeho asistentmi. Tieto poznatky, získané z dostupnej literatúry a z rozhovorov s ľuďmi z praxe, sú v druhej časti konfrontované na názornej ukážke konkrétneho športového prenosu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the work of a sound director in outside broadcasting. This topic is discussed on the example of sports livestreaming. In the first part, it reflects on the issue of technical support and the work of the sound director together with his assistants. These findings, obtained from the available literature and from interviews with people from practice, are confronted in the second part on a demonstration of a specific outside broadcast sport event.
Klíčová slova
Priamy prenos, športový priamy prenos, prenosový reťazec, prenosový voz, zvuk, zvuková réžia, majster zvuku, technológia snímania, spracovanie zvuku
Klíčová slova v angličtině
Outside Broadcasting, Sport Livestreaming, Broadcasting Chain, Outside broadcasting Van, Sound, Sound director, Audioroom, Technology of Recording , Sound Processing
Rozsah průvodní práce
38
Jazyk
SK
Anotace
Bakalárska práca sa venuje práci zvukového majstra pri priamych prenosoch. Táto téma je rozoberaná na príklade športových prenosov. V prvej časti reflektuje problematiku technického zabezpečenia a prácu majstra zvuku spolu s jeho asistentmi. Tieto poznatky, získané z dostupnej literatúry a z rozhovorov s ľuďmi z praxe, sú v druhej časti konfrontované na názornej ukážke konkrétneho športového prenosu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the work of a sound director in outside broadcasting. This topic is discussed on the example of sports livestreaming. In the first part, it reflects on the issue of technical support and the work of the sound director together with his assistants. These findings, obtained from the available literature and from interviews with people from practice, are confronted in the second part on a demonstration of a specific outside broadcast sport event.
Klíčová slova
Priamy prenos, športový priamy prenos, prenosový reťazec, prenosový voz, zvuk, zvuková réžia, majster zvuku, technológia snímania, spracovanie zvuku
Klíčová slova v angličtině
Outside Broadcasting, Sport Livestreaming, Broadcasting Chain, Outside broadcasting Van, Sound, Sound director, Audioroom, Technology of Recording , Sound Processing
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Zvuková skladba audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Zvuková skladba audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Owens, Jim. Television Production. New York, Routledge, 2020.
A Nisbett. The Sound Studio : Audio Techniques for Radio, Television, Film and Recording. Boston, Mass., Focal Press, 2004.
GREGORA, Pavel a Vladimír VÍT. Televizní technika: zařízení pro přenos a vysílání televizního signálu. Praha: BEN - technická literatura, 2000. ISBN 80-86056-89-9.
E P J Tozer. Broadcast Engineer?s Reference Book. New York [U.A.] Focal Press, 2013. Baxter, Dennis. A Practical Guide to Television Sound Engineering. New York, Focal Press, 2017.
Novak, David, and Matt Sakakeeny. Keywords in Sound. Durham, Duke Univ. Press, 2015.
Marriott, Stephanie. Live Television : Time, Space and the Broadcast Event. Los Angeles, Sage, Cop, 2007.
The Sound Experience.? Tvsoundacademy.Com, 2019, tvsoundacademy.com
Seznam doporučené literatury
Owens, Jim. Television Production. New York, Routledge, 2020.
A Nisbett. The Sound Studio : Audio Techniques for Radio, Television, Film and Recording. Boston, Mass., Focal Press, 2004.
GREGORA, Pavel a Vladimír VÍT. Televizní technika: zařízení pro přenos a vysílání televizního signálu. Praha: BEN - technická literatura, 2000. ISBN 80-86056-89-9.
E P J Tozer. Broadcast Engineer?s Reference Book. New York [U.A.] Focal Press, 2013. Baxter, Dennis. A Practical Guide to Television Sound Engineering. New York, Focal Press, 2017.
Novak, David, and Matt Sakakeeny. Keywords in Sound. Durham, Duke Univ. Press, 2015.
Marriott, Stephanie. Live Television : Time, Space and the Broadcast Event. Los Angeles, Sage, Cop, 2007.
The Sound Experience.? Tvsoundacademy.Com, 2019, tvsoundacademy.com
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof.Grečnár vítá v 13:30 studenta u obhajob a seznamuje ho s průběhem. Student od-prezentoval svoje závěry teoretické bakalářské práce před komisí a odpovídá na otázky vedoucího a oponenta. Vedoucí práce MgA. Hruda upozorňuje studenta na formální nedostatky jeho práce (zejména jazykovou korektura a některá protichůdná tvrzení), které by v případě jeho včasné iniciativy (konzultací) bylo možné zapracovat a s prací by neměl problém, současně upozorňuje na stejné chápání problematiky oponentem, kterého práce na jednu stranu baví, ale na druhou stranu shledává zásadním nedostatkem její formální úroveň a to zejména špatné citace slangových výrazů či protiřečení si v některých tématech. Student Vetrák přiznává, že výtky jsou věcné a nemá co by k nim podotkl. U praktické části práce je vedoucím práce MgA. Hrudou vyčítána nedostatečná konzultace způsobená pozdním odevzdáním z ateliéru animace do zvukové postprodukce a studentovým přístupem, který nekonzultuje nehotové stavy. Vedoucí i Oponent práce MgA. Vrtěl upozorňuji, že veškeré problémy jsou řešitelné, jen vyžadují čas a pečlivější přístup studenta k materiálu - ten však stále obhajuje svoji spokojenost s projekty i když si některé problémy uvědomuje. Předseda komise prof. Grečnár ukončuje obhajobu v 14:15.