Diplomová práce se zabývá preventivně výchovnou činností integrovaného záchranného systému. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zmiňuje právní rámec a koncepce předmětné problematiky, orgány provádějící preventivně výchovnou činnost a historický vývoj ochrany obyvatelstva a prevence. V závěru představuje preventivně výchovnou činnost na primárních stupních vzdělávací soustavy a její materiální zabezpečení. Praktická část je zaměřena na prověření znalostí žáků v dané oblasti pomocí metody dotazování a zjištění pozornosti věnované této oblasti ze strany školy na základě řízeného rozhovoru s pedagogy. Na závěr práce jsou navržena opatření ke zlepšení stávající situace.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the preventive educational activities of the integrated rescue system. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part mentions the legal framework and concepts of the subject matter, the bodies performing preventive educational activities and the historical development of population protection and prevention. In conclusion, it presents preventive educational activities at the primary stages of the educational system and its material provision. The practical part is focused on checking the knowledge of students in the field using the method of questioning and finding attention paid to this area by the school on the basis of a controlled interview with teachers. At the end of the thesis there are measures proposed to improve the current situation.
Keywords: Integrated Emergency Systém, Preventive Education Aktivites, protection of the population, Extreme Situations, education
Rozsah průvodní práce
91
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá preventivně výchovnou činností integrovaného záchranného systému. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zmiňuje právní rámec a koncepce předmětné problematiky, orgány provádějící preventivně výchovnou činnost a historický vývoj ochrany obyvatelstva a prevence. V závěru představuje preventivně výchovnou činnost na primárních stupních vzdělávací soustavy a její materiální zabezpečení. Praktická část je zaměřena na prověření znalostí žáků v dané oblasti pomocí metody dotazování a zjištění pozornosti věnované této oblasti ze strany školy na základě řízeného rozhovoru s pedagogy. Na závěr práce jsou navržena opatření ke zlepšení stávající situace.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the preventive educational activities of the integrated rescue system. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part mentions the legal framework and concepts of the subject matter, the bodies performing preventive educational activities and the historical development of population protection and prevention. In conclusion, it presents preventive educational activities at the primary stages of the educational system and its material provision. The practical part is focused on checking the knowledge of students in the field using the method of questioning and finding attention paid to this area by the school on the basis of a controlled interview with teachers. At the end of the thesis there are measures proposed to improve the current situation.
Keywords: Integrated Emergency Systém, Preventive Education Aktivites, protection of the population, Extreme Situations, education
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši se zaměřením především na odborné studie, analytické a koncepční materiály z provenience orgánů státní správy.
Popište historický vývoj dané problematiky s důrazem na období po roce 2000.
Pomocí dotazníkového šetření zmapujte současný stav preventivně výchovné činnosti složek integrovaného záchranného systému ve vybraném segmentu na primárním stupni vzdělávací soustavy.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte případná doporučení ke zlepšení stávajícího stavu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši se zaměřením především na odborné studie, analytické a koncepční materiály z provenience orgánů státní správy.
Popište historický vývoj dané problematiky s důrazem na období po roce 2000.
Pomocí dotazníkového šetření zmapujte současný stav preventivně výchovné činnosti složek integrovaného záchranného systému ve vybraném segmentu na primárním stupni vzdělávací soustavy.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte případná doporučení ke zlepšení stávajícího stavu.
Seznam doporučené literatury
HALAŠKA, Jiří a kol. Ochrana obyvatelstva v případě krizových situací a mimořádných událostí nevojenského charakteru V: studia. Praha: ČVUT v Praze, 2017. 194 stran. ISBN 978-80-01-06116-9.
HYLÁK, Čestmír a Ján PIVOVARNÍK. Individuální a kolektivní ochrana obyvatelstva ČR. Praha: Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského zachranného sboru ČR, 2016. ISBN isbn978-80-87544-18-1.
SMITH, Clifton L. a Dvid J. BROOKS. Security science: the theory and practice of security. Oxford: Elseveir, 2013. ISBN 978-0-12-394436-8.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
HALAŠKA, Jiří a kol. Ochrana obyvatelstva v případě krizových situací a mimořádných událostí nevojenského charakteru V: studia. Praha: ČVUT v Praze, 2017. 194 stran. ISBN 978-80-01-06116-9.
HYLÁK, Čestmír a Ján PIVOVARNÍK. Individuální a kolektivní ochrana obyvatelstva ČR. Praha: Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského zachranného sboru ČR, 2016. ISBN isbn978-80-87544-18-1.
SMITH, Clifton L. a Dvid J. BROOKS. Security science: the theory and practice of security. Oxford: Elseveir, 2013. ISBN 978-0-12-394436-8.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své diplomové práce na téma: Preventivně výchovná činnost složek integrovaného záchranného systému. Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně student odpověděl na níže uvedené doplňující otázky oponenta práce:
Objasněte v návaznosti na nařízení Vlády ČR z roku 2011 problematiku začleňování tématiky ochrany člověka za mimořádných událostí do programů pedagogických fakult.
Jak je tato problematika řešena v působnosti RVP (rámcových vzdělávacích programů) pro základní školy a střední školy
Znáte nějaké aktivity a pomůcky pro naplňování těchto cílů?
Student si vyslechl připomínky komise a následně odpověděl na její níže uvedené otázky:
(doc. Tomek) Čeho si nejvíce ceníte na své práci?
(doc. Novák) Myslíte si, že je zájem ze strany ředitelů škol o danou problematiku?
Obhajoba i zodpovězení otázek byly na dobré úrovni.