Tato diplomová práce je návrhem, jak realizovat kulturní projekt ve veřejném prostoru, jakou marketingovou strategii zvolit pro daný projekt a jak tím zvýšit jeho hodnotu a vní-mání veřejností.
Vybranou kulturní akcí je tzv. dvojkoncert duchovní hudby v Praze v červnu 2020 ve spo-lupráci americké produkce MidAmerica Production se členy orchestru a sboru z Carnegie Hall z New Yorku a české produkční agentury Old Firm Production.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is a proposal on how to implement a cultural project in the public space, which marketing strategy to choose and how to increase its value and public perception.
The selected cultural event is the so-called double-concert spiritual music in Prague in June 2020 in collaboration with American production MidAmerica Productions consists
of a choir orchestra from Carnegie Hall from New York and the Czech production agency Old Firm Production.
Klíčová slova
Projekt, projektové plánování, projektové řízení, kulturní projekt, kultura, kulturní akce, marketingová komunikace, marketingová strategie, výzkum, propagace.
Klíčová slova v angličtině
Project, project planning, project management, cultural project, culture, cultural events, marketing communication, marketing strategy, research, promotion.
Rozsah průvodní práce
85 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je návrhem, jak realizovat kulturní projekt ve veřejném prostoru, jakou marketingovou strategii zvolit pro daný projekt a jak tím zvýšit jeho hodnotu a vní-mání veřejností.
Vybranou kulturní akcí je tzv. dvojkoncert duchovní hudby v Praze v červnu 2020 ve spo-lupráci americké produkce MidAmerica Production se členy orchestru a sboru z Carnegie Hall z New Yorku a české produkční agentury Old Firm Production.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is a proposal on how to implement a cultural project in the public space, which marketing strategy to choose and how to increase its value and public perception.
The selected cultural event is the so-called double-concert spiritual music in Prague in June 2020 in collaboration with American production MidAmerica Productions consists
of a choir orchestra from Carnegie Hall from New York and the Czech production agency Old Firm Production.
Klíčová slova
Projekt, projektové plánování, projektové řízení, kulturní projekt, kultura, kulturní akce, marketingová komunikace, marketingová strategie, výzkum, propagace.
Klíčová slova v angličtině
Project, project planning, project management, cultural project, culture, cultural events, marketing communication, marketing strategy, research, promotion.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte souborný kritický přehled současného stavu poznání pro pořádání kulturních projektů ve veřejném prostoru.
2. Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu v rámci pořádání kulturního projektu se zaměřením na vážnou hudbu. Charakterizujte způsob získávání respondentů pro výzkum a zdůvodněte jejich výběr jako zástupců cílové skupiny pro naplnění cíle práce. Zdůvodněte výběr metod výzkumu z pohledu dosažení cíle diplomové práce a smysl výzkumu pro naplnění účelu diplomové práce.
3. Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce, zodpovězte výzkumné otázky a uveďte limitující faktory výzkumu.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti jak zvýšit zájem diváků o kulturní akce ve veřejném prostoru. Predikujte věcný dopad inovací, které navrhujete pro prodej kulturní události, další vývoj trhu se stanoveným specifickým kulturním produktem.
5. Zpracujte projektové řízení vybrané kulturní akce a aplikujte výsledky výzkumu do praxe projektového řízení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte souborný kritický přehled současného stavu poznání pro pořádání kulturních projektů ve veřejném prostoru.
2. Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu v rámci pořádání kulturního projektu se zaměřením na vážnou hudbu. Charakterizujte způsob získávání respondentů pro výzkum a zdůvodněte jejich výběr jako zástupců cílové skupiny pro naplnění cíle práce. Zdůvodněte výběr metod výzkumu z pohledu dosažení cíle diplomové práce a smysl výzkumu pro naplnění účelu diplomové práce.
3. Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce, zodpovězte výzkumné otázky a uveďte limitující faktory výzkumu.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti jak zvýšit zájem diváků o kulturní akce ve veřejném prostoru. Predikujte věcný dopad inovací, které navrhujete pro prodej kulturní události, další vývoj trhu se stanoveným specifickým kulturním produktem.
5. Zpracujte projektové řízení vybrané kulturní akce a aplikujte výsledky výzkumu do praxe projektového řízení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my: vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing symfonických orchestrů: publikum a veřejnost moravských filharmonií. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011. 184 s. ISBN 978-80-87500-03-3.
BYRNES, William J. Management and the arts. 4th ed. Amsterdam: Focal Press, 2009. 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1.
CHONG, Derrick. Arts management. 2nd ed. London: Routledge, 2010. 256 s. ISBN 978-0-415-42391-5.
TAJTÁKOVÁ, Mária. Marketing kultúry: ako osloviť a udržať si publikum. Bratislava: Paneurópska vysoká škola, 2010. 260 s. ISBN 978-80-89447-29-9.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my: vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012. 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing symfonických orchestrů: publikum a veřejnost moravských filharmonií. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011. 184 s. ISBN 978-80-87500-03-3.
BYRNES, William J. Management and the arts. 4th ed. Amsterdam: Focal Press, 2009. 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1.
CHONG, Derrick. Arts management. 2nd ed. London: Routledge, 2010. 256 s. ISBN 978-0-415-42391-5.
TAJTÁKOVÁ, Mária. Marketing kultúry: ako osloviť a udržať si publikum. Bratislava: Paneurópska vysoká škola, 2010. 260 s. ISBN 978-80-89447-29-9.
Přílohy volně vložené
Příloha č. 6 - Odpovědi respondentů na dotazník
Příloha č. 7 - Audio nahrávky rozhovorů
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Autorka zmínila při výběru respondentů sociální sítě. Patřily mezi ně i facebookové skupiny, zaměřené na vážnou hudbu či weby kulturních a náboženských organizací?
2. Máte už představu, jak budete komunikovat fakt, že jde ze strany hostujícího hudebního tělesa o charitativní akci, dokonce dvojnásobnou?
3. Nakolik se liší akademický diplomový a praktický projekt? Kam se praktický projekt díky diplomové práci posunul?
4. Jak se liší formální, neformální a familiérní způsob vedení rozhovoru (viz s. 31)?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Rušivě působí nepravidelné odskoky mezi odstavci, někdy jsou větší, někdy jsou v souladu se šablonou, jindy zcela nepravidelné (viz například úvod). Odstavec je skupina vět, což také není vždy dodrženo.
2. Prosím, vysvětlete použití tabulky 5 a 6.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.