Tato diplomová práce se zabývá analýzou přístupu českých politických stran a hnutí ke strategii politického marketingu na sociálních sítích při předvolební kampani. A to s cílem zjistit, jakým způsobem se subjekty, které v roce 2017 uspěly ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, vypořádaly s touto strategií a následně navrhnout řešení na od-halené problémy. V teoretické části práce rozebírá problematiku politického marketingu a sociálních sítí. V praktické části analyzuje 9 subjektů, které uspěly ve volbách, a to zejména ve vztahu k jejich investicím do strategie na sociálních sítích a k volebnímu zisku. V části projektové navrhuje řešení a kampaň na sociálních sítích pro příští volby pro konkrétní politický subjekt.
Anotace v angličtině
This diploma thesis describes the analysis of czech political parties and movements and their approach to political marketing strategy on social media during election campaign. It´s goal is to find out in which way those subjects, whom succeeded in 2017 Chamber of Deputies elections, delt with such a strategy and also to suggest the solution for found challenges. In teoretical part, the thesis describes issues of political marketing and social media. In practical part, it analyses 9 subjects, whom succeeded in elections, mostly in relation to their social media strategy investment and electoral gain. In project part the the-sis suggests a solution and a social media campaign for particular subject and for next elections.
Klíčová slova
politický marketing, sociální sítě, Facebook, Twitter, Instagram, kampaň, volby
Klíčová slova v angličtině
political marketing, social media, Facebook, Twitter, Instagram, campaign, elections
Rozsah průvodní práce
93 s. (146 176 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá analýzou přístupu českých politických stran a hnutí ke strategii politického marketingu na sociálních sítích při předvolební kampani. A to s cílem zjistit, jakým způsobem se subjekty, které v roce 2017 uspěly ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, vypořádaly s touto strategií a následně navrhnout řešení na od-halené problémy. V teoretické části práce rozebírá problematiku politického marketingu a sociálních sítí. V praktické části analyzuje 9 subjektů, které uspěly ve volbách, a to zejména ve vztahu k jejich investicím do strategie na sociálních sítích a k volebnímu zisku. V části projektové navrhuje řešení a kampaň na sociálních sítích pro příští volby pro konkrétní politický subjekt.
Anotace v angličtině
This diploma thesis describes the analysis of czech political parties and movements and their approach to political marketing strategy on social media during election campaign. It´s goal is to find out in which way those subjects, whom succeeded in 2017 Chamber of Deputies elections, delt with such a strategy and also to suggest the solution for found challenges. In teoretical part, the thesis describes issues of political marketing and social media. In practical part, it analyses 9 subjects, whom succeeded in elections, mostly in relation to their social media strategy investment and electoral gain. In project part the the-sis suggests a solution and a social media campaign for particular subject and for next elections.
Klíčová slova
politický marketing, sociální sítě, Facebook, Twitter, Instagram, kampaň, volby
Klíčová slova v angličtině
political marketing, social media, Facebook, Twitter, Instagram, campaign, elections
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu. Pozornost věnujte nástrojům politického marketingu a problematice marketingu sociálních sítí.
2. Stanovte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Realizujte sběr primárních dat prostřednictvím výzkumu a proveďte analýzu vybraných politických stran a jejich kampaní na sociálních sítích před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v r. 2017.
5. Zhodnoťte zjištěná data, ověřte a zhodnoťte splnění stanovených cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu. Pozornost věnujte nástrojům politického marketingu a problematice marketingu sociálních sítí.
2. Stanovte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Realizujte sběr primárních dat prostřednictvím výzkumu a proveďte analýzu vybraných politických stran a jejich kampaní na sociálních sítích před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v r. 2017.
5. Zhodnoťte zjištěná data, ověřte a zhodnoťte splnění stanovených cílů práce.
Seznam doporučené literatury
ŠTĚDROŇ, Bohumír, et al. Politika a politický marketing. Nakladatelství CH Beck, 2013.
KUBÁČEK, Jan: Slovník politického managementu a volebního marketingu. Grada Publishing as, 2012.
NEWMAN, Bruce I. Handbook of political marketing. Thousand Oaks, CA: Sage, 1999.
WILLIAMS, Christine B. Introduction: Social media, political marketing and the 2016 US election. 2017.
KAPLAN, Andreas M.; HAENLEIN, Michael. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 2010, 53.1: 59-68.
COULDRY, Nick. Media, society, world: Social theory and digital media practice. Polity, 2012.
ZARRELLA, Dan. The social media marketing book. " O'Reilly Media, Inc.", 2009.
EVANS, Dave. Social media marketing: An hour a day. John Wiley & Sons, 2010.
NGAI, Eric WT; TAO, Spencer SC; MOON, Karen KL. Social media research: Theories, constructs, and conceptual frameworks. International Journal of Information Management, 2015
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Computer Press, Albatros Media as, 2017.
MACKOVÁ, Alena; FIALOVÁ, Marta; ŠTĚTKA, Václav. Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012. Politologický Časopis-Czech Journal of Political Science, 2013, 20.4: 507-25.
Seznam doporučené literatury
ŠTĚDROŇ, Bohumír, et al. Politika a politický marketing. Nakladatelství CH Beck, 2013.
KUBÁČEK, Jan: Slovník politického managementu a volebního marketingu. Grada Publishing as, 2012.
NEWMAN, Bruce I. Handbook of political marketing. Thousand Oaks, CA: Sage, 1999.
WILLIAMS, Christine B. Introduction: Social media, political marketing and the 2016 US election. 2017.
KAPLAN, Andreas M.; HAENLEIN, Michael. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 2010, 53.1: 59-68.
COULDRY, Nick. Media, society, world: Social theory and digital media practice. Polity, 2012.
ZARRELLA, Dan. The social media marketing book. " O'Reilly Media, Inc.", 2009.
EVANS, Dave. Social media marketing: An hour a day. John Wiley & Sons, 2010.
NGAI, Eric WT; TAO, Spencer SC; MOON, Karen KL. Social media research: Theories, constructs, and conceptual frameworks. International Journal of Information Management, 2015
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Computer Press, Albatros Media as, 2017.
MACKOVÁ, Alena; FIALOVÁ, Marta; ŠTĚTKA, Václav. Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012. Politologický Časopis-Czech Journal of Political Science, 2013, 20.4: 507-25.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaké naznačené trendy budeme moci spatřit v rámci politického marketingu na facebooku?
Co znamená zkratka GOTV?
Jaké ukazatele můžeme užít na sociálních sítích při propagaci politické strany / hnutí?
Student na položené otázky připraveně odpověděl.