Tato diplomová práce se zabývá marketingovými komunikacemi Univerzity Palackého
v Olomouci. Jejím cílem je popsat univerzitu, současné marketingové komunikace univerzity a navrhnout projekt efektivní marketingové komunikace. V teoretické části jsou definovány pojmy marketingový mix, marketingové komunikace, marketing vysoké školy
a marketingové komunikace vysoké školy. V praktické části je provedena analýza marke-tingových komunikací, Porterova analýza pěti konkurečnních sil, dotazníkové šetření
a SWOT analýza. Projektová část vychází z praktické části práce a obsahuje návrhy možných řešení pro efektivní marketingové komunikace se svými cílovými skupinami.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with marketing communication of Palacky University in Olomouc. The goals are to describe the university, the present marketing communication and to suggest the project of the efficient marketing communication. The first part of this thesis is theoretical and deals with marketing mix, marketing communication, marketing of a university and mar-keting communication of a university. The practical part contains the analysis of the marke-ting communication, Porter's five forces analysis, survey and SWOT analysis. Project part proceeds from practical part and contains suggestions for efficient marketing communication towards its target audience.
Klíčová slova
Marketing, marketingové komunikace, vysoká škola, marketing vysoké školy, Porterova analýza, SWOT analýza, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing communication, university, marketing of a university, porter's five forces analysis, SWOT analysis, survey
Rozsah průvodní práce
101 s., 10 s. přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá marketingovými komunikacemi Univerzity Palackého
v Olomouci. Jejím cílem je popsat univerzitu, současné marketingové komunikace univerzity a navrhnout projekt efektivní marketingové komunikace. V teoretické části jsou definovány pojmy marketingový mix, marketingové komunikace, marketing vysoké školy
a marketingové komunikace vysoké školy. V praktické části je provedena analýza marke-tingových komunikací, Porterova analýza pěti konkurečnních sil, dotazníkové šetření
a SWOT analýza. Projektová část vychází z praktické části práce a obsahuje návrhy možných řešení pro efektivní marketingové komunikace se svými cílovými skupinami.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with marketing communication of Palacky University in Olomouc. The goals are to describe the university, the present marketing communication and to suggest the project of the efficient marketing communication. The first part of this thesis is theoretical and deals with marketing mix, marketing communication, marketing of a university and mar-keting communication of a university. The practical part contains the analysis of the marke-ting communication, Porter's five forces analysis, survey and SWOT analysis. Project part proceeds from practical part and contains suggestions for efficient marketing communication towards its target audience.
Klíčová slova
Marketing, marketingové komunikace, vysoká škola, marketing vysoké školy, Porterova analýza, SWOT analýza, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing communication, university, marketing of a university, porter's five forces analysis, SWOT analysis, survey
Zásady pro vypracování
1. Definujte pojmy z oblasti marketingových komunikací se zaměřením na marketing vysokých škol
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metody práce
3. Analyzujte současné marketingové komunikace Univerzity Palackého v Olomouci pomocí SWOT analýzy a Porterovy analýzy
4. Realizujte výzkum u studentů UPOL zaměřený na současné marketingové komunikace
5. S využitím výsledků analýz navrhněte projekt, který povede k efektivní marketingové komunikaci Univerzity Palackého v Olomouci a zhodnot'te splnění cílů
Zásady pro vypracování
1. Definujte pojmy z oblasti marketingových komunikací se zaměřením na marketing vysokých škol
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metody práce
3. Analyzujte současné marketingové komunikace Univerzity Palackého v Olomouci pomocí SWOT analýzy a Porterovy analýzy
4. Realizujte výzkum u studentů UPOL zaměřený na současné marketingové komunikace
5. S využitím výsledků analýz navrhněte projekt, který povede k efektivní marketingové komunikaci Univerzity Palackého v Olomouci a zhodnot'te splnění cílů
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga, HORŇÁK, Pavel a kol. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4357-7.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-2470513-3.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 4. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, BERGH, Joeri van den a GEUENS, Maggie. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. Řízení školy. ISBN 978-80-7357-494-9.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga, HORŇÁK, Pavel a kol. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4357-7.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-2470513-3.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 4. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, BERGH, Joeri van den a GEUENS, Maggie. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. Řízení školy. ISBN 978-80-7357-494-9.
Přílohy volně vložené
1 x CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Spoustu informací, uvedených v kapitole o marketingové komunikaci VŠ, by se zdánlivě dalo aplikovat i na MK SŠ. Dokázala by autorka vystihnout, jaký zásadní rozdíl by byl ve strategiích marketingové komunikace vysokých a středních škol?
Z jakého důvodu autorka cílila svůj výzkum jen na současné (popř. minulé) studenty univerzity? Nedávalo by větší smysl ověřit efektivitu využívaných nástrojů výzkumem mezi těmi, kdo o studiu na UPOLu teprve uvažují?
Jedním z marketingových prostředků UPOLu je reklama na olomouckých tramvajích. Nedávalo by větší smysl polepit reklamou tramvaje, například, brněnské? Pokud by něco takového bylo možné, považovala by tento krok autorka za efektivní?
Studentka měla odpovědi na položené otázky připraveny.