Diplomová práce pojednává o přístupu k tvorbě videa v rámci obsahového marketingu. Cí-lem práce je najít postup, jak vytvořit obsahová videa tak, aby plnila cíle zadavatele a zároveň odrážela potřeby koncového diváka, tedy aby ho bavila a poskytovala přidanou hodnotu. Velkou inspirací byl v tomto případě designérský přístup k vývoji nových produktů, známý také jako Design Thinking. V souladu s tímto přístupem, tedy zapojení koncového uživatele do samotného vývoje produktu jemu určenému, je vytvářen kreativní koncept videí pro vy-braný subjekt, v tomto případě značku HUDYsport, prodejce outdoorového vybavení. Pro zjištění potřeb zadavatele a koncového uživatele byly použity rozlišné výzkumné metody. Základním východiskem pro následný výzkum bylo vypracování a analýza tzv. klientského briefu. Tento brief měl za cíl zjistit zásadní informace, které stanovily cíle projektu, definova-ly koncového diváka a popsaly hlavní konkurenty. Na základě těchto informací byl poté ve-den výzkum, který kombinoval metodu komparativní analýzy konkurence, analýzu součas-ného stavu vybraného subjektu a kvalitativní šetření s koncovým zákazníkem pomocí hloub-kových rozhovorů. Výsledky výzkumu byly stěžejním východiskem pro projektovou část, jejíž výstup představuje kreativní koncept videí, které se zakládají na stanovených cílech za-davatale, ale zároveň odrážejí potřebu koncového diváka. Tento projekt je tvořen ve spolu-práci s firmou Bumerang film, která v tomto případě figuruje jako dodavatel navržených vi-deí. Společnost Bumerang film rovněž těží poznatků práce, které v budoucnu lze použít v praxi. Hlavním výstupem celého projektu je tzv. checklist, obsahující jednotlivé kroky, podle nichž je potřeba postupovat tak, aby proces mohl být dále replikovatelný pro další klienty.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the approach to video creation in Content Marketing. The aim of the thesis is to find the content video procedure which meets client's goals and simulta-neously reflects viewer's needs. Videos should be entertaining and provide a value-added content. Great inspiration comes from the design approach to new products creation also known as Design Thinking. In accordance with this approach, the end user/customer is being part of product development and a creative video concept is formed for the selected entity. In this case the entity is HUDY, an outdoor equipment retailer. Different research methods we-re used to identify the client's and viewer's needs. The basic starting point for the research was the creation and the subsequent completion of the client brief. This brief aimed to find out the essential information that sets the project goals, specifies the viewer and describes the main competitors. Research was conducted based on this information. It combined a method of comparative competitive analysis with an analysis of the current status of the selected enti-ty and qualitative surveys with the end customer through in-depth interviews. The results of the research were a crucial starting points for the project part of which output presents a crea-tive concept of videos. These videos are based on client's set goals, but also meet the end-viewer's needs. This project is created in cooperation with the company Bumerang Film which represents a supplier of the proposed videos. The Bumerang Film Company also be-nefits from findings of this thesis which could be used in the future. The main output of the whole project is the so-called checklist, which contains particular steps to follow so that the process can be further repeatable for other clients.
Klíčová slova
Content Marketing, produkce videa, Content Strategy, Design Thinking
Klíčová slova v angličtině
Content Marketing, Video Production, Content Strategy, Design Thinking
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o přístupu k tvorbě videa v rámci obsahového marketingu. Cí-lem práce je najít postup, jak vytvořit obsahová videa tak, aby plnila cíle zadavatele a zároveň odrážela potřeby koncového diváka, tedy aby ho bavila a poskytovala přidanou hodnotu. Velkou inspirací byl v tomto případě designérský přístup k vývoji nových produktů, známý také jako Design Thinking. V souladu s tímto přístupem, tedy zapojení koncového uživatele do samotného vývoje produktu jemu určenému, je vytvářen kreativní koncept videí pro vy-braný subjekt, v tomto případě značku HUDYsport, prodejce outdoorového vybavení. Pro zjištění potřeb zadavatele a koncového uživatele byly použity rozlišné výzkumné metody. Základním východiskem pro následný výzkum bylo vypracování a analýza tzv. klientského briefu. Tento brief měl za cíl zjistit zásadní informace, které stanovily cíle projektu, definova-ly koncového diváka a popsaly hlavní konkurenty. Na základě těchto informací byl poté ve-den výzkum, který kombinoval metodu komparativní analýzy konkurence, analýzu součas-ného stavu vybraného subjektu a kvalitativní šetření s koncovým zákazníkem pomocí hloub-kových rozhovorů. Výsledky výzkumu byly stěžejním východiskem pro projektovou část, jejíž výstup představuje kreativní koncept videí, které se zakládají na stanovených cílech za-davatale, ale zároveň odrážejí potřebu koncového diváka. Tento projekt je tvořen ve spolu-práci s firmou Bumerang film, která v tomto případě figuruje jako dodavatel navržených vi-deí. Společnost Bumerang film rovněž těží poznatků práce, které v budoucnu lze použít v praxi. Hlavním výstupem celého projektu je tzv. checklist, obsahující jednotlivé kroky, podle nichž je potřeba postupovat tak, aby proces mohl být dále replikovatelný pro další klienty.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the approach to video creation in Content Marketing. The aim of the thesis is to find the content video procedure which meets client's goals and simulta-neously reflects viewer's needs. Videos should be entertaining and provide a value-added content. Great inspiration comes from the design approach to new products creation also known as Design Thinking. In accordance with this approach, the end user/customer is being part of product development and a creative video concept is formed for the selected entity. In this case the entity is HUDY, an outdoor equipment retailer. Different research methods we-re used to identify the client's and viewer's needs. The basic starting point for the research was the creation and the subsequent completion of the client brief. This brief aimed to find out the essential information that sets the project goals, specifies the viewer and describes the main competitors. Research was conducted based on this information. It combined a method of comparative competitive analysis with an analysis of the current status of the selected enti-ty and qualitative surveys with the end customer through in-depth interviews. The results of the research were a crucial starting points for the project part of which output presents a crea-tive concept of videos. These videos are based on client's set goals, but also meet the end-viewer's needs. This project is created in cooperation with the company Bumerang Film which represents a supplier of the proposed videos. The Bumerang Film Company also be-nefits from findings of this thesis which could be used in the future. The main output of the whole project is the so-called checklist, which contains particular steps to follow so that the process can be further repeatable for other clients.
Klíčová slova
Content Marketing, produkce videa, Content Strategy, Design Thinking
Klíčová slova v angličtině
Content Marketing, Video Production, Content Strategy, Design Thinking
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte souborný kritický přehled současného stavu poznání v oblasti obsahového
marketingu a přístupů k tvorbě obsahu.
2. Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu, charakterizujte způsob
získávání respondentů pro výzkum. Zdůvodněte výběr respondentů jako zástupců
cílové skupiny pro naplnění cíle práce. Zdůvodněte výběr metod výzkumu z pohledu
dosažení cíle diplomové práce.
3. Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky
výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce. Zodpovězte výzkumné
otázky.Uveďte limitující faktory výzkumu.
4. Na základě výsledků výzkumu vytvořte koncept videí, které budou splňovat potřeby
uživatelů/diváků a odrážet cíle dané firmy.
5. Zaznamenejte postup, vytvořte checklist a doporučení, jak pokračovat a replikovat
proces dále.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte souborný kritický přehled současného stavu poznání v oblasti obsahového
marketingu a přístupů k tvorbě obsahu.
2. Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu, charakterizujte způsob
získávání respondentů pro výzkum. Zdůvodněte výběr respondentů jako zástupců
cílové skupiny pro naplnění cíle práce. Zdůvodněte výběr metod výzkumu z pohledu
dosažení cíle diplomové práce.
3. Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky
výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce. Zodpovězte výzkumné
otázky.Uveďte limitující faktory výzkumu.
4. Na základě výsledků výzkumu vytvořte koncept videí, které budou splňovat potřeby
uživatelů/diváků a odrážet cíle dané firmy.
5. Zaznamenejte postup, vytvořte checklist a doporučení, jak pokračovat a replikovat
proces dále.
Seznam doporučené literatury
DIDNER, Pam. Global Conent Marketing. místo neznámé : McGraw-Hill,
2015. ISBN 978-0-07-184097.
JEFFERSON, Sonja a Sharon TANTON. Valuable content marketing: how to
make quality content your key to success. Second edition. Philadelphia:
Kogan Page, 2015. ISBN 9780749473273.
KISSANE, Eric. The Elements of Content Strategy. New York : A Book Apart,
2011. ISBN 978-0-9844425-5-3.
LIEB, Rebecca a Jaimy SZYMANSKI. Content, the atomic particle of
marketing: the definitive guide to content marketing strategy. New York:
Kogan Page, 2017. ISBN 9780749479756.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. Brno:
Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4152-6.
Seznam doporučené literatury
DIDNER, Pam. Global Conent Marketing. místo neznámé : McGraw-Hill,
2015. ISBN 978-0-07-184097.
JEFFERSON, Sonja a Sharon TANTON. Valuable content marketing: how to
make quality content your key to success. Second edition. Philadelphia:
Kogan Page, 2015. ISBN 9780749473273.
KISSANE, Eric. The Elements of Content Strategy. New York : A Book Apart,
2011. ISBN 978-0-9844425-5-3.
LIEB, Rebecca a Jaimy SZYMANSKI. Content, the atomic particle of
marketing: the definitive guide to content marketing strategy. New York:
Kogan Page, 2017. ISBN 9780749479756.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. Brno:
Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4152-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Na straně 52 píšete, že "Při tvorbě briefu bylo využito znalostí získaných z teoretické části této práce." Jaké znalosti máte na mysli?
2. Kdy proběhl výzkum založený na klientském briefu? Kolik bylo vyplněno dotazníků? Kdo dotazníky ve firmě vyplnil?
3. Co Vás vedlo k tomu, že v popiscích šesti obrázků v podkapitole 2.3 jste odlišný způsob vizualizace procesů design thinkingu, označil výrazem "model", zatímco v literatuře, z níž jste vycházel (Ondrášková, 2017), je v popiscích užito výrazu "procesy".
Odpověď: Student plně odpověděl na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Otázky nebyly položeny.
Člen komise položil doplňující otázku: Kde v práci najdeme interpretaci dat z dotazníkového řešení?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Jaké praktické riziko je v postupu, který byl popsán v diplomové práci? Jaké nastává riziko po vytvoření spotu?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Obhajoba diplomové práce byla precizně připravená. Student dokázal vysvětlit a obhájit své postupy a výsledky výzkumu.
Na základě kvalitní obhajoby diplomové práce se komise shodla na konečném hodnocení E - dostatečně.