Tématem diplomové práce je vizuální prezentace značky Surya Warrior. Teoretická část se věnuje především výkladu pojmů související s tématem diplomové práce, tedy Branding a Corporate Design se zaměřením na logo a jeho aplikaci. Praktická část odpovídá na otázky týkající se vnímání značek cílovou skupinou. Poskytuje zároveň i náhled do současného stavu vizuální prezentace značky a její konkurence. Praktická část tvoří podklad pro část projektovou, kde jsou za spolupráce s klientem navrhovány změny, které podpoří vizuální prezentaci značky. Výstupem diplomové práce je také vypracovaný grafický manuál.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is visual presentation of the brand Surya Warrior. The theoretical part deals with definitions of topic related terms, which are Branding and Cor-porate Design, while focusing on logos and their usage. The practical part gives us answers to questions how target group perceive the brand logo and also what is the current situation of the brands visual presentation as well as of its competition. The analysis in practical part provide data for the project part, where, in cooperation with the client, changes in visual presentation are being proposed. The diploma thesis includes creating graphic brand guide-lines.
Tématem diplomové práce je vizuální prezentace značky Surya Warrior. Teoretická část se věnuje především výkladu pojmů související s tématem diplomové práce, tedy Branding a Corporate Design se zaměřením na logo a jeho aplikaci. Praktická část odpovídá na otázky týkající se vnímání značek cílovou skupinou. Poskytuje zároveň i náhled do současného stavu vizuální prezentace značky a její konkurence. Praktická část tvoří podklad pro část projektovou, kde jsou za spolupráce s klientem navrhovány změny, které podpoří vizuální prezentaci značky. Výstupem diplomové práce je také vypracovaný grafický manuál.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is visual presentation of the brand Surya Warrior. The theoretical part deals with definitions of topic related terms, which are Branding and Cor-porate Design, while focusing on logos and their usage. The practical part gives us answers to questions how target group perceive the brand logo and also what is the current situation of the brands visual presentation as well as of its competition. The analysis in practical part provide data for the project part, where, in cooperation with the client, changes in visual presentation are being proposed. The diploma thesis includes creating graphic brand guide-lines.
1. Vymezte pojmy vztahující se k tématu práce. Zaměřte se na oblast Brandingu a Corporate Designu s orientací na logo a jeho aplikaci.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Charakterizujte značku Surya Warrior a její současný stav Corporate Designu.
4. Analyzujte konkurenci. Soustřeďte se na vizuální prvky a jejich aplikaci.
5. Analyzujte cílovou skupinu ve vztahu k vizuálním prvkům.
6. Na základě výsledků analýz navrhněte vylepšení vizuální prezentace značky Surya Warrior.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte pojmy vztahující se k tématu práce. Zaměřte se na oblast Brandingu a Corporate Designu s orientací na logo a jeho aplikaci.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Charakterizujte značku Surya Warrior a její současný stav Corporate Designu.
4. Analyzujte konkurenci. Soustřeďte se na vizuální prvky a jejich aplikaci.
5. Analyzujte cílovou skupinu ve vztahu k vizuálním prvkům.
6. Na základě výsledků analýz navrhněte vylepšení vizuální prezentace značky Surya Warrior.
Seznam doporučené literatury
BANYÁR, Milan. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2017, 300 s. ISBN 978-80-7454-681-5.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3. přeprac. vyd. Praha: Kafka Design, c2014, 128 s. ISBN 978-80-260-6771-9.
SAMARA, Timothy. Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze: Slovart, 2008, 272 s. ISBN 978-80-7391-030-3.
WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team. Fifth edition. Hoboken: Wiley, [2018], xi, 324. ISBN 978-1-118-98082-8.
Seznam doporučené literatury
BANYÁR, Milan. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2017, 300 s. ISBN 978-80-7454-681-5.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3. přeprac. vyd. Praha: Kafka Design, c2014, 128 s. ISBN 978-80-260-6771-9.
SAMARA, Timothy. Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze: Slovart, 2008, 272 s. ISBN 978-80-7391-030-3.
WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team. Fifth edition. Hoboken: Wiley, [2018], xi, 324. ISBN 978-1-118-98082-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Dne 21. 5. 2019 v akademickém roce 2018/2019 před komisí SZZ1 vedenou prof. Horňákem proběhla obhajoba diplomové práce. Níže je udeden zápis z průběhu obhajoby.
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázka k obhajobě:
V práci uvádíte desítky odkazů na moudrá slova lidí, kteří jsou respektovanými autoritami z oblasti MK na problematiku CI, CD a tvorbu brandingu a značek. Zajímá mne to, zdali Vám prostudování těchto zdrojů spíše dodalo chuť se pustit do tvorby značek, potažmo grafického manuálu, nebo jste spíše dospěla k názoru, že to mají dělat profesionálové, tedy studenti ateliéru Grafický design FMK, nebo profesionální grafici z praxe.
Studentka připraveně zodpověděla otázky, nicméně komise se shodla na hodnocení vedoucího práce E.