Tato práce se zabývá tématem využití erotiky a sexu v reklamě. Hlavním cílem je zjištění, jak obecně fungují erotické a sexuální motivy v reklamě a jaký vliv mají na nákupní chování recipientů. Práce také analyzuje rozdílné vnímání a preference erotických motivů mezi muži a ženami.
V teoretické části je definován obecný pojem reklama, její historie ve vztahu k nahotě či erotice a vymezuje základní formy, typy a funkce reklamy. Navazuje popis reklamních emocionálních apelů a vztah mezi erotickým motivem a produktem. Praktická část pak obsahuje dotazníkové šetření, které bylo realizováno prostřednictvím elektronického dotazníku, jehož výsledky jsou v tomto bloku taktéž analyzovány a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to analyse the use of erotica and sex in advertising. This thesis seeks the function and impact of the erotic and sexual motives in advertising in general with a focus on the purchasing behaviour of the recipients. The project also assess the di-vergent perceptions and opinions among men and women regarding erotic motives in ad campaign.
The theoretical part defines advertising in general, its history in relation to nudity or erotica and determines the basic forms, types and functions of advertising. It builds on the description of the advertising emotional appeals and the relationship between the erotic theme and the product. The practical part contains a questionnaire survey, which was reali-zed through an electronic questionnaire, the results of which are also analysed and evalu-ated in this part.
Tato práce se zabývá tématem využití erotiky a sexu v reklamě. Hlavním cílem je zjištění, jak obecně fungují erotické a sexuální motivy v reklamě a jaký vliv mají na nákupní chování recipientů. Práce také analyzuje rozdílné vnímání a preference erotických motivů mezi muži a ženami.
V teoretické části je definován obecný pojem reklama, její historie ve vztahu k nahotě či erotice a vymezuje základní formy, typy a funkce reklamy. Navazuje popis reklamních emocionálních apelů a vztah mezi erotickým motivem a produktem. Praktická část pak obsahuje dotazníkové šetření, které bylo realizováno prostřednictvím elektronického dotazníku, jehož výsledky jsou v tomto bloku taktéž analyzovány a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to analyse the use of erotica and sex in advertising. This thesis seeks the function and impact of the erotic and sexual motives in advertising in general with a focus on the purchasing behaviour of the recipients. The project also assess the di-vergent perceptions and opinions among men and women regarding erotic motives in ad campaign.
The theoretical part defines advertising in general, its history in relation to nudity or erotica and determines the basic forms, types and functions of advertising. It builds on the description of the advertising emotional appeals and the relationship between the erotic theme and the product. The practical part contains a questionnaire survey, which was reali-zed through an electronic questionnaire, the results of which are also analysed and evalu-ated in this part.
1. Nastudujte a zpracujte dostupné literární prameny v dané oblasti.
2. Definujte cíle a formulujte výzkumné otázky vztahující se k tématu práce
3. Realizujte vlastní dotazníkové šetření, vyhodnoťte získaná data a odpovězte na výzkumné otázky
4. Formulujte a navrhněte vhodný způsob použití erotického motivu v reklamní kampani.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte a zpracujte dostupné literární prameny v dané oblasti.
2. Definujte cíle a formulujte výzkumné otázky vztahující se k tématu práce
3. Realizujte vlastní dotazníkové šetření, vyhodnoťte získaná data a odpovězte na výzkumné otázky
4. Formulujte a navrhněte vhodný způsob použití erotického motivu v reklamní kampani.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3432-0.
FREY, Petr, 2008. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-160-7.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 2. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2
KRUPKA, Jaroslav, 2012. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0046-9
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4. rozš. a aktualiz. vyd. Pra-ha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3432-0.
FREY, Petr, 2008. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-160-7.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 2. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2
KRUPKA, Jaroslav, 2012. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0046-9
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4. rozš. a aktualiz. vyd. Pra-ha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Přistoupil jste k pretestu (k pilotáži) dotazníku? Pokud ano, jakých změn doznala jeho finální podoba?
Jaké změny v plánu primárního výzkumu by vedly k získání reprezentativních výsledků?
Můžete uvést alespoň dva příklady využití ambientního média jako nosiče reklamy s erotickými a sexuálními prvky?
Student připraveně reagoval na zadané otázky.