Cílem bakalářské práce je zjistit, jak mladí lidé ve věku 19 až 29 let, též označováni jako generace Y, vnímají značku Curaprox. Teoretická část vysvětluje základní pojmy jako značka, prvky značky, hodnota značky a image značky. Následuje kapitola, která charakterizuje generaci Y a popisuje vztah této generace k dentální hygieně. Součástí teoretické části je definice marketingového výzkumu, stanovení výzkumných otázek a popis metodologie práce. Praktická část představuje značku Curaprox a popisuje její marketingovou komunikaci. Hlavním výstupem této práce je dotazníkové šetření, které zkoumá povědomí a znalost vybrané značky mezi mladými lidmi. Na základě získaných dat jsou vyvozeny závěry a do-poručení pro firmu Curaden Czech, s.r.o.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor's thesis is to find out how young people from the age of 19 to 29, also known as Generation Y, perceive the brand Curaprox. The theoretical part deals with the explanation of general terms like brand, brand elements, brand value and brand image. The following chapter characterises Generation Y and describes its relation to dental hygiene. Another section of the theoretical part is also the definition of marketing research, the determination of research questions and the description of methodology of the research. The practical part introduces the brand Curaprox and describes its marketing communication. The main outcome of this thesis is the questionnaire construction, which explores the awareness and knowledge of the selected brand among young people. Based on the acquired data conclusions and recommendations for the company Curaden Czech, s.r.o. will be deduced.
Klíčová slova
značka, image značky, generace Y, marketingový výzkum, Curaprox
Klíčová slova v angličtině
brand, brand image, Generation Y, marketing research, Curaprox
Rozsah průvodní práce
63 s. (91 752 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak mladí lidé ve věku 19 až 29 let, též označováni jako generace Y, vnímají značku Curaprox. Teoretická část vysvětluje základní pojmy jako značka, prvky značky, hodnota značky a image značky. Následuje kapitola, která charakterizuje generaci Y a popisuje vztah této generace k dentální hygieně. Součástí teoretické části je definice marketingového výzkumu, stanovení výzkumných otázek a popis metodologie práce. Praktická část představuje značku Curaprox a popisuje její marketingovou komunikaci. Hlavním výstupem této práce je dotazníkové šetření, které zkoumá povědomí a znalost vybrané značky mezi mladými lidmi. Na základě získaných dat jsou vyvozeny závěry a do-poručení pro firmu Curaden Czech, s.r.o.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor's thesis is to find out how young people from the age of 19 to 29, also known as Generation Y, perceive the brand Curaprox. The theoretical part deals with the explanation of general terms like brand, brand elements, brand value and brand image. The following chapter characterises Generation Y and describes its relation to dental hygiene. Another section of the theoretical part is also the definition of marketing research, the determination of research questions and the description of methodology of the research. The practical part introduces the brand Curaprox and describes its marketing communication. The main outcome of this thesis is the questionnaire construction, which explores the awareness and knowledge of the selected brand among young people. Based on the acquired data conclusions and recommendations for the company Curaden Czech, s.r.o. will be deduced.
Klíčová slova
značka, image značky, generace Y, marketingový výzkum, Curaprox
Klíčová slova v angličtině
brand, brand image, Generation Y, marketing research, Curaprox
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu práce.
2. Definujte si cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku.
4. Realizujte marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření u zvolené cílové skupiny.
5. Na základě získaných dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení realizovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu práce.
2. Definujte si cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku.
4. Realizujte marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření u zvolené cílové skupiny.
5. Na základě získaných dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení realizovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: ComputerPress, 306 s. ISBN 80-7226-885-6
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER, 2012. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Vyd. 1. Brno: BizBooks, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Vyd. 1. Praha: Grada, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3
OLINS, Wally, 2009. O značkách. Vyd. 1. Praha: Argo, 253 s. ISBN 978-80-257- 0158-4
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Vyd. 1. Praha: Grada, 190 s. ISBN 978-80-247-2790
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: ComputerPress, 306 s. ISBN 80-7226-885-6
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER, 2012. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Vyd. 1. Brno: BizBooks, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Vyd. 1. Praha: Grada, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3
OLINS, Wally, 2009. O značkách. Vyd. 1. Praha: Argo, 253 s. ISBN 978-80-257- 0158-4
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Vyd. 1. Praha: Grada, 190 s. ISBN 978-80-247-2790
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na základě doložené lékařské zprávy a žádosti, která byla schválena děkankou Fakulty multimediálních komunikací doc. Mgr. Irenou Armutidisovou a ředitelem Ústavu marketingových komunikací Mgr. Josefem Kocourkem, Ph.D., byl student ze zdravotních důvodů omluven ze SZZ 2018/2019.
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr.Rožek):
1. Zkuste si zafantazírovat. Jak by dopadlo dotazníkové šetření na stejné téma u generace X? Byly by výsledky odlišné nebo se zásadně nelišily?
- Student zodpověděl položenou otázku.
2. Velmi obšírně jste popisoval komunikační strategii značky Curaprox, přičemž jste popisoval i komunikaci na soc. sítích. Jakou roli v komunikačním mixu značky Curaprox sociální sítě hrají a jak vy osobně byste storytelling Curaprox v tomto kanálu rozehrál?
- Student popsal možnou komunikační strategii značky na sociálních sítích.
3. Může pozici Curaproxu ohrozit nástup dentálních pomůcek z recyklovatelných materiálů (bambus, dřevo)? Nebo jinak - měl by se Curaprox vydat tímto směrem nebo by si měl ponechat svou vlastní designově- materiálovou identitu, sledovat tak tímto svou vlastní cestu?
- Student vyslovil vlastní názor, který podpořil odbornými studiemi.