V posledních letech hrají sociální média výraznou roli při poskytování prostoru pro vyjadřování názorů k různým událostem nebo k ideologiím. Tato bakalářská práce se zabývá kampaní #Metoo, která je považována za jedno z nejvýraznějších sociálních hnutí poslední doby a dostalo se ji pozornosti celého světa, přičemž je velmi podporována především celebritami.
Teoretická část práce si klade za cíl vymezit problematiku sociálních sítí a marketingu na nich. Dále specifikuje prostředí mikroblogovací služby Twitter a popisuje, jakou roli zde hraje hashtag. Cílem praktické části je přiblížit zvolenou kampaň #Metoo a analyzovat její dosah mezi českými uživateli pomocí aplikace společnosti Dataweps s.r.o.
Anotace v angličtině
In recent years, social media has played a crucial role in providing a space for stating opinions or advocate ideologies. This bachelor thesis deals with the #Metoo campaign, which is considered to be one of the most significant social movements in last few years and one that has received attention worldwide, being highly supported mainly by celebrities.
The theoretical part of the thesis defines the issue of social media and marketing on them. It also specifies the environment of Twitter and describes the role of the hashtag. The aim of the practical part is to introduce the selected campaign #Metoo and analyze its reach among Czech users using the application of the company Dataweps s.r.o.
Klíčová slova
sociální sítě, virální kampaň, hashtag, Twitter, sociální kampaň, metoo, sexuální násilí, se-xuální obtěžování, analýza, dosah, SocialWatch
Klíčová slova v angličtině
social media, viral campaign, hashtag, Twitter, social campaign, metoo, sexual violence, sexual harassment, analysis, reach, SocialWatch
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
V posledních letech hrají sociální média výraznou roli při poskytování prostoru pro vyjadřování názorů k různým událostem nebo k ideologiím. Tato bakalářská práce se zabývá kampaní #Metoo, která je považována za jedno z nejvýraznějších sociálních hnutí poslední doby a dostalo se ji pozornosti celého světa, přičemž je velmi podporována především celebritami.
Teoretická část práce si klade za cíl vymezit problematiku sociálních sítí a marketingu na nich. Dále specifikuje prostředí mikroblogovací služby Twitter a popisuje, jakou roli zde hraje hashtag. Cílem praktické části je přiblížit zvolenou kampaň #Metoo a analyzovat její dosah mezi českými uživateli pomocí aplikace společnosti Dataweps s.r.o.
Anotace v angličtině
In recent years, social media has played a crucial role in providing a space for stating opinions or advocate ideologies. This bachelor thesis deals with the #Metoo campaign, which is considered to be one of the most significant social movements in last few years and one that has received attention worldwide, being highly supported mainly by celebrities.
The theoretical part of the thesis defines the issue of social media and marketing on them. It also specifies the environment of Twitter and describes the role of the hashtag. The aim of the practical part is to introduce the selected campaign #Metoo and analyze its reach among Czech users using the application of the company Dataweps s.r.o.
Klíčová slova
sociální sítě, virální kampaň, hashtag, Twitter, sociální kampaň, metoo, sexuální násilí, se-xuální obtěžování, analýza, dosah, SocialWatch
Klíčová slova v angličtině
social media, viral campaign, hashtag, Twitter, social campaign, metoo, sexual violence, sexual harassment, analysis, reach, SocialWatch
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na problematiku marketingu sociálních sítí a sociálního marketingu.
2. Definujte základní pojmy, výzkumné otázky, cíl a metodiku práce.
3. Charakterizujte zvolenou kampaň, proveďte výzkum - hodnocení příspěvků pomocí vybraného monitorovacího nástroje - a na základě získaných dat vypracujte analýzu kampaně.
4. Vyhodnoťte závěry průzkumu a navrhněte doporučení pro tvorbu obdobných kampaní.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na problematiku marketingu sociálních sítí a sociálního marketingu.
2. Definujte základní pojmy, výzkumné otázky, cíl a metodiku práce.
3. Charakterizujte zvolenou kampaň, proveďte výzkum - hodnocení příspěvků pomocí vybraného monitorovacího nástroje - a na základě získaných dat vypracujte analýzu kampaně.
4. Vyhodnoťte závěry průzkumu a navrhněte doporučení pro tvorbu obdobných kampaní.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
BEDNÁŘ, Vojtěch, 2011. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3320-0.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, ISBN 978-80-251-4311-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management: 200 tipů, které musíte znát. 14. vydání. Praha: Grada, ISBN 9788024741505.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5865-7.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
BEDNÁŘ, Vojtěch, 2011. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3320-0.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, ISBN 978-80-251-4311-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management: 200 tipů, které musíte znát. 14. vydání. Praha: Grada, ISBN 9788024741505.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5865-7.
Přílohy volně vložené
USB flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Jaké další kampaně podobného rozměru počínající na Twitteru znáte ze současné doby?
"Kdybyste nedostala k dispozici nástroj SocialWatch jaké alternativní výzkumné nástroje byste volila pro šetření tohoto typu?
"Která česká sociální/společenská hnutí jsou dle vašeho názoru nejvíce mediálně známé na území České republiky?
Studentka připraveně zodpověděla na všechny otázky.