Předmětem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku. Tato práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou nastíněny teoretické poznatky o konkurenceschopnosti a o použitých analytických metodách. V praktické části je analyzována konkurenceschopnost zkoumaného podniku na základě analýz vnitřního a vnějšího pro-středí. V práci je na podnik aplikována metoda 7S, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a PEST analýza. Pomocí benchmarkingu je také srovnávána i konkurence. Hlavním cílem práce je zmapování současné konkurenceschopnosti podniku a vytvoření návrhů pro její zlepšení tak, aby si podnik upevnil postavení na trhu, a současně zlepšil povědomí o hodnotách, které konkurenceschopnost podniku ovlivňují.
Anotace v angličtině
The subject of this Bachelor´s thesis is the competitiveness analysis of the selected organization. This paper consists of two sections. The first one describes theoretical information about competitiveness as well as used analytical methods. In the practical part, the competitiveness analysis supported by the analysis of external and internal factors is elaborated and applied directly to the particular company. Among other applied analyses are the 7S method analysis, Porter's five forces analysis, the SWOT analysis and the PEST analysis. Competition is also compared by the benchmark analysis. The main purpose of this thesis is to map the current competitiveness of the organization and to create suggestions for its improvement. The suggestions are made to improve the company´s market share and to identify values which affect the competitiveness.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, PEST analýza
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, competitive advantage, Porter's five forces analysis, SWOT analysis, PEST analysis
Rozsah průvodní práce
85 s. (126 022 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku. Tato práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou nastíněny teoretické poznatky o konkurenceschopnosti a o použitých analytických metodách. V praktické části je analyzována konkurenceschopnost zkoumaného podniku na základě analýz vnitřního a vnějšího pro-středí. V práci je na podnik aplikována metoda 7S, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a PEST analýza. Pomocí benchmarkingu je také srovnávána i konkurence. Hlavním cílem práce je zmapování současné konkurenceschopnosti podniku a vytvoření návrhů pro její zlepšení tak, aby si podnik upevnil postavení na trhu, a současně zlepšil povědomí o hodnotách, které konkurenceschopnost podniku ovlivňují.
Anotace v angličtině
The subject of this Bachelor´s thesis is the competitiveness analysis of the selected organization. This paper consists of two sections. The first one describes theoretical information about competitiveness as well as used analytical methods. In the practical part, the competitiveness analysis supported by the analysis of external and internal factors is elaborated and applied directly to the particular company. Among other applied analyses are the 7S method analysis, Porter's five forces analysis, the SWOT analysis and the PEST analysis. Competition is also compared by the benchmark analysis. The main purpose of this thesis is to map the current competitiveness of the organization and to create suggestions for its improvement. The suggestions are made to improve the company´s market share and to identify values which affect the competitiveness.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, PEST analýza
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, competitive advantage, Porter's five forces analysis, SWOT analysis, PEST analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na základě literárních zdrojů týkajících se konkurenceschopnosti.
Navrhněte opatření vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti dané firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012, 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu: umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2015, 283 s. ISBN 978-807261-295-6.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 2004, 396 s. ISBN 0-7432-6088-0.
VEBER, Jaromír. Management inovací. Praha: Management Press, 2016, 288 s. ISBN 978-80-7261-423-3.
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012, 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu: umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2015, 283 s. ISBN 978-807261-295-6.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 2004, 396 s. ISBN 0-7432-6088-0.
VEBER, Jaromír. Management inovací. Praha: Management Press, 2016, 288 s. ISBN 978-80-7261-423-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Karel Slinták, PhD., 24 bodů
Oponent práce: doc. Ing. Roman Zámečník, PhD., 23 bodů
Otázky vedoucí:
1. Jaké rysy musí obsahovat business model, aby začínající firma mohla v této tržní
oblasti uspět? zodpovězeno zcela
2. V čem je firma inovativnější než konkurenti a jak se tyto inovace promítají do
užitné hodnoty? zodpovězeno zcela
3. Považujete nízkou nezaměstnanost v případě firem poskytující personální služby
za příležitost nebo hrozbu? zodpovězeno částečně
Otázky oponent:
1. Pokuste se kvantifikovat náklady na všechny Vaše návrhy a doporučení. zodpovězeno zcela
Další otázky:
doc. Gregar - Benchmarking - jak jste identifikovala faktory? zodpovězeno zcela
dr. Svitáková - Kde jste získala zdroje informací na návrhy doporučení? zodpovězeno zcela
dr. Horáková - Kolik % zaměstnanců firmy nemá vysokoškolské vzdělání? zodpovězeno částečně