Diplomová práce se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pro založení nového podniku, který nabízí zimní zboží v Olomouci. Cílem této práce bylo identifikovat jednotlivé kroky, které povedou k založení podniku a následnému zahájení provozu. V práci jsou zpracovány analýzy SLEPT, Porterova a Finanční analýza, které jsou zaměřené na podnikatelské okolí v Olomouckém kraji. Veškerá získaná data byla následně vyhodnocena a na jejich základě byl podnik založen. Následně došlo k vyhodnocení podniku z hlediska nákladového, časového a rizikového. Výsledkem této práce je založený podnik zaměřený na prodej zimních produktů a zabezpečující servis k daným produktům v Olomouci a jeho okolí.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on creating of bussiness plan for the establishment of new business that would offering winter goods in Olomouc. The purpose of this thesis is to identify cer-tain steps that would lead to establishment of the company and its subsequent operation. In this work were analyzed by SLEPT, Porter and Financial analysis focused on business evi-roment of Olomouc region. All data obtained was subsequently evaluated and based on witch the company was established. Subsequently, the company was evaluated in terms of cost, time and risk. The result of this work is founding focused on sale of winter products and providing service to the products in Olomouc and his surroundings.
Business, company, business plan, market analysis, Lusti
Rozsah průvodní práce
126 s. (170 714 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pro založení nového podniku, který nabízí zimní zboží v Olomouci. Cílem této práce bylo identifikovat jednotlivé kroky, které povedou k založení podniku a následnému zahájení provozu. V práci jsou zpracovány analýzy SLEPT, Porterova a Finanční analýza, které jsou zaměřené na podnikatelské okolí v Olomouckém kraji. Veškerá získaná data byla následně vyhodnocena a na jejich základě byl podnik založen. Následně došlo k vyhodnocení podniku z hlediska nákladového, časového a rizikového. Výsledkem této práce je založený podnik zaměřený na prodej zimních produktů a zabezpečující servis k daným produktům v Olomouci a jeho okolí.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on creating of bussiness plan for the establishment of new business that would offering winter goods in Olomouc. The purpose of this thesis is to identify cer-tain steps that would lead to establishment of the company and its subsequent operation. In this work were analyzed by SLEPT, Porter and Financial analysis focused on business evi-roment of Olomouc region. All data obtained was subsequently evaluated and based on witch the company was established. Subsequently, the company was evaluated in terms of cost, time and risk. The result of this work is founding focused on sale of winter products and providing service to the products in Olomouc and his surroundings.
Business, company, business plan, market analysis, Lusti
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na podnikatelský plán a formulujte teoretická východiska pro realizaci projektu.
Praktická část
Proveďte analýzu trhu poskytující lyžařské vybavení.
Zpracujte podnikatelský plán založení obchodu s lyžařským vybavením.
Navržený projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na podnikatelský plán a formulujte teoretická východiska pro realizaci projektu.
Praktická část
Proveďte analýzu trhu poskytující lyžařské vybavení.
Zpracujte podnikatelský plán založení obchodu s lyžařským vybavením.
Navržený projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan secrets and strategies: 6th edition. Palo Alto: PlanningShop, 2014, 430 s. ISBN 978-1-933895-46-8.
KNÁPKOVÁ, Adriana, Drahomíra PAVELKOVÁ, Daniel REMEŠ a Karel ŠTEKER. Finanční analýza: komplexní průvodce s příklady. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2017, 228 s. ISBN 978-80-271-0563-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
SHELTON, Hal. The secrets to writing a successful business plan: a pro shares a step-by-step guide to creating a plan that gets results. Updated and expanded. Rockville: Summit Valley Press, 2017, 312 s. ISBN 978-0-9899460-3-2.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan secrets and strategies: 6th edition. Palo Alto: PlanningShop, 2014, 430 s. ISBN 978-1-933895-46-8.
KNÁPKOVÁ, Adriana, Drahomíra PAVELKOVÁ, Daniel REMEŠ a Karel ŠTEKER. Finanční analýza: komplexní průvodce s příklady. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2017, 228 s. ISBN 978-80-271-0563-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
SHELTON, Hal. The secrets to writing a successful business plan: a pro shares a step-by-step guide to creating a plan that gets results. Updated and expanded. Rockville: Summit Valley Press, 2017, 312 s. ISBN 978-0-9899460-3-2.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. Ing. Adriana Knápková, Ph.D., 21 bodů.
Hraje roli sezónnost ve fungování Vašeho obchodu? Zodpovězeno zcela.
Oponent: doc. Ing. Petr Novák, Ph.D., 17 bodů.
Vyjádřete se prosím ke způsobu vedení účetnictví a jaké rozdíly v účtování by u této fyzická osoby - podnikatele byly v případě podvojného účetnictví či pouhém vedení daňového účetnictví. Zodpovězeno zcela.
Jak bude vypadat podnikatelský plán (a v rámci toho také ekonomický či finanční plán) alespoň na 3 roky dopředu? Zodpovězeno zcela.
Dr. Kameníková: Zdůvodněte volbu právní formy podnikání. Vysvětlete výši bankovních poplatků. Zodpovězeno částečně.
Dr. Kirschnerová: Má Vaše firma zaměstance? Jak jste, v rámci Porterova modelu, zjišťoval průměrnou cenu výrobků? Zodpovězeno zcela.
Doc. Brychta: Dle jakého kritéria jste provedl výběr konkurentů pro Vámi provedenou analýzu? Zodpovězeno částečně.