Předložená diplomová práce si dává za cíl sestavit komplexní návrh projektu implementace e-shopu pro stavební a distribuční společnost Izolinvest, s.r.o. a sestává ze tří dílčích částí. První z nich se na základě literární rešerše zaměřuje na přehledné shrnutí teoretických poznatků, a to jak z oblasti internetového marketingu a reklamy, tak také e-komerce a internetového obchodu. Tyto poznatky poté dále slouží k realizaci praktické a projektové části práce. Praktická část navíc podrobně popisuje danou společnost a za využití situačních analýz a internetového průzkumu analyzuje její aktuální situaci jak z hlediska online, tak offline prostředí. Pro zjištění konkurenceshopnosti společnosti ve smyslu internetové prezentace je následně realizován konkurenční benchmarking. Projektová část se zabývá návrhem obsahového, grafického a technického řešení projektu, který je podroben také detailní nákladové, časové i rizikové analýze.
Annotation in English
The aim of the master's thesis resides in the creation of a comprehensive e-shop implementation project proposal for the construction and distribution company Izolinvest, s.r.o. The thesis is comprised of three constituent parts. Based on a literature review, the first part provides a theoretical background regarding both Internet marketing and advertising as well as e-commerce and e-shop, which represent crucial aspects for a realization of the other two parts of the thesis. The selected company is thus described and analyzed in the analytical part, both from the perspective of the online and offline environment, using situational analyses and the Internet research method. Subsequently, competitive benchmarking is conducted for the comparison of the company and its significant competitors. The project part deals with the provision of content, graphical, and technical project solutions and its detailed cost, time, and risk analyses.
Keywords
e-shop, e-komerce, prezentace na internetu, internetový marketing, SEO
Keywords in English
e-shop, e-commerce, Internet presentation, Internet marketing, SEO
Length of the covering note
136 s. (195 934 znaků)
Language
AN
Annotation
Předložená diplomová práce si dává za cíl sestavit komplexní návrh projektu implementace e-shopu pro stavební a distribuční společnost Izolinvest, s.r.o. a sestává ze tří dílčích částí. První z nich se na základě literární rešerše zaměřuje na přehledné shrnutí teoretických poznatků, a to jak z oblasti internetového marketingu a reklamy, tak také e-komerce a internetového obchodu. Tyto poznatky poté dále slouží k realizaci praktické a projektové části práce. Praktická část navíc podrobně popisuje danou společnost a za využití situačních analýz a internetového průzkumu analyzuje její aktuální situaci jak z hlediska online, tak offline prostředí. Pro zjištění konkurenceshopnosti společnosti ve smyslu internetové prezentace je následně realizován konkurenční benchmarking. Projektová část se zabývá návrhem obsahového, grafického a technického řešení projektu, který je podroben také detailní nákladové, časové i rizikové analýze.
Annotation in English
The aim of the master's thesis resides in the creation of a comprehensive e-shop implementation project proposal for the construction and distribution company Izolinvest, s.r.o. The thesis is comprised of three constituent parts. Based on a literature review, the first part provides a theoretical background regarding both Internet marketing and advertising as well as e-commerce and e-shop, which represent crucial aspects for a realization of the other two parts of the thesis. The selected company is thus described and analyzed in the analytical part, both from the perspective of the online and offline environment, using situational analyses and the Internet research method. Subsequently, competitive benchmarking is conducted for the comparison of the company and its significant competitors. The project part deals with the provision of content, graphical, and technical project solutions and its detailed cost, time, and risk analyses.
Keywords
e-shop, e-komerce, prezentace na internetu, internetový marketing, SEO
Keywords in English
e-shop, e-commerce, Internet presentation, Internet marketing, SEO
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte rešerši dostupných literárních zdrojů zaměřených na elektronické obchodování a implementaci e-shopu.
II. Praktická část
Proveďte situační analýzu dané společnosti.
Vypracujte projekt implementace e-shopu v dané společnosti.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte rešerši dostupných literárních zdrojů zaměřených na elektronické obchodování a implementaci e-shopu.
II. Praktická část
Proveďte situační analýzu dané společnosti.
Vypracujte projekt implementace e-shopu v dané společnosti.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Recommended resources
CHAFFEY, Dave and Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital Marketing. Strategy, Implementation and Practice. 7th ed. Harlow: Pearson, 2019, 576 p. 978-12-9224-157-9.
EGER, Ludvík, Jan PETRTYL, Hana KUNEŠOVÁ, Michal MIČÍK and Martin PEŠKA. Marketing na internetu. Plzeň: ZČU, 2015, 157 p. ISBN 978-80-2610-573-2.
KOTLER, Philip and Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, I36 p. ISBN 978-12-9209-262-1.
LAUDON, Kenneth C. and Carol Guercio TRAVER. E-commerce: business, technology, society. 12th ed. Boston: Pearson, 2016, 909 p. ISBN 978-12-9210-996-1.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra and Miroslav SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Praha: Computer Press, 2017, 408 p. ISBN 978-80-2514-390-2.
Recommended resources
CHAFFEY, Dave and Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital Marketing. Strategy, Implementation and Practice. 7th ed. Harlow: Pearson, 2019, 576 p. 978-12-9224-157-9.
EGER, Ludvík, Jan PETRTYL, Hana KUNEŠOVÁ, Michal MIČÍK and Martin PEŠKA. Marketing na internetu. Plzeň: ZČU, 2015, 157 p. ISBN 978-80-2610-573-2.
KOTLER, Philip and Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, I36 p. ISBN 978-12-9209-262-1.
LAUDON, Kenneth C. and Carol Guercio TRAVER. E-commerce: business, technology, society. 12th ed. Boston: Pearson, 2016, 909 p. ISBN 978-12-9210-996-1.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra and Miroslav SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Praha: Computer Press, 2017, 408 p. ISBN 978-80-2514-390-2.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
DIPLOMA THESIS DEFENSE
MT Supervisor: doc. Pilík, 26b.
no questions needed
MT Reviewer: Ing. Kwarteng, 24b.
Questions: Why did you decide to do project in this company? ANSWERED
Recommendation which you give to director of company? ANSWERED
Other questions:
doc. Chovancová: structure of eshop? What is result of the project? ANSWERED