Práce si kladla za cíl zpracovat podnikatelský plán pro nově vznikající podnik vyrábějící vodní dýmky. Vprvní části se práce zaměřovala na teoretické poznatky zoblastí podnikání, e-commerce, finančního plánování a řízení. Vrámci praktické části práce byly zpracovány analýzy vnitřního a vnějšího prostředí, konkurence a technologií. Analýza zákazníka byla provedena kvantitativním výzkumem. Na základě těchto analýz byl postaven projekt založení nového podniku, který byl vzávěru zhodnocen zhlediska nákladů, času a rizik.
Tato práce přinesla důležitou analýzu zákazníků vtomto odvětví, kterou lze využít pro další výzkum. Druhým přínosem je návrh podnikatelského plánu, který poskytl podnikatelům podklad při rozhodování.
Anotace v angličtině
This thesis was aimed at creating business plan for newly esthablished company manufacturing hookahs. In the first part this thesis focused on theoretical knowledge in fields of business, e-commerce, financial planing a management. In practical part we utilize analysis of inner and outer enviroment, competition and technology. Customer analysis was done throught quantitative research. Project was based on these analysis, and in the end it was evaluated in terms of costs, time and risks.
This thesis brought important analysis of customer in this industry, which could be used for further research. Second benefit is the draft of business plan, which can be used by enterpreneurs as foundation in decision making.
Klíčová slova
Podnikání, podnikatelský plán, e-commerce, finanční plán, výrobní podnik
Klíčová slova v angličtině
Enterpreneuership, business plan, e-commerce, financial plan, manufacturing
Rozsah průvodní práce
103
Jazyk
CZ
Anotace
Práce si kladla za cíl zpracovat podnikatelský plán pro nově vznikající podnik vyrábějící vodní dýmky. Vprvní části se práce zaměřovala na teoretické poznatky zoblastí podnikání, e-commerce, finančního plánování a řízení. Vrámci praktické části práce byly zpracovány analýzy vnitřního a vnějšího prostředí, konkurence a technologií. Analýza zákazníka byla provedena kvantitativním výzkumem. Na základě těchto analýz byl postaven projekt založení nového podniku, který byl vzávěru zhodnocen zhlediska nákladů, času a rizik.
Tato práce přinesla důležitou analýzu zákazníků vtomto odvětví, kterou lze využít pro další výzkum. Druhým přínosem je návrh podnikatelského plánu, který poskytl podnikatelům podklad při rozhodování.
Anotace v angličtině
This thesis was aimed at creating business plan for newly esthablished company manufacturing hookahs. In the first part this thesis focused on theoretical knowledge in fields of business, e-commerce, financial planing a management. In practical part we utilize analysis of inner and outer enviroment, competition and technology. Customer analysis was done throught quantitative research. Project was based on these analysis, and in the end it was evaluated in terms of costs, time and risks.
This thesis brought important analysis of customer in this industry, which could be used for further research. Second benefit is the draft of business plan, which can be used by enterpreneurs as foundation in decision making.
Klíčová slova
Podnikání, podnikatelský plán, e-commerce, finanční plán, výrobní podnik
Klíčová slova v angličtině
Enterpreneuership, business plan, e-commerce, financial plan, manufacturing
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k problematice podnikání, startup podníkání a ecommerce.
II. Praktická část
Charakterizujte nově vznikající firmu a odvětví kde bude působit.
Zpracujte podnikatelský plán pro založení firmy vyrábějící vodní dýmky.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k problematice podnikání, startup podníkání a ecommerce.
II. Praktická část
Charakterizujte nově vznikající firmu a odvětví kde bude působit.
Zpracujte podnikatelský plán pro založení firmy vyrábějící vodní dýmky.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLACKWELL, Edward. How to Prepare a Business Plan: Your Guide to Creating an Excellent Strategy, Forecasting Your Finances and Producing a Persuasive Plan. 6. vyd. New York: Kogan Page, 2017, 219 s. ISBN 978-0-7494-8110-0.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2014, 211 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-511-4.
GALAI, Dan, Lior HILLEL a Daphna WIENER. How to create a successful business plan: for entrepreneurs, scientists, managers and students. New Jersey: World Scientific, 2016, 309. ISBN 978-981-4651-51-6.
POPESKO, Boris a Šárka PAPADAKI. Moderní metody řízení nákladů: jak dosáhnout efektivního vynakládání nákladů a jejich snížení. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 263 s. Prosperita firmy. ISBN 978-80-247-5773-5.
WELLINGTON, Pat. Effective people management: your guide to boosting performance, managing conflict and becoming a great leader in your start up. 2nd edition. London: Kogan Page, 2017, 239. Business success. ISBN 978-0-7494-8082-0.
Seznam doporučené literatury
BLACKWELL, Edward. How to Prepare a Business Plan: Your Guide to Creating an Excellent Strategy, Forecasting Your Finances and Producing a Persuasive Plan. 6. vyd. New York: Kogan Page, 2017, 219 s. ISBN 978-0-7494-8110-0.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2014, 211 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-511-4.
GALAI, Dan, Lior HILLEL a Daphna WIENER. How to create a successful business plan: for entrepreneurs, scientists, managers and students. New Jersey: World Scientific, 2016, 309. ISBN 978-981-4651-51-6.
POPESKO, Boris a Šárka PAPADAKI. Moderní metody řízení nákladů: jak dosáhnout efektivního vynakládání nákladů a jejich snížení. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 263 s. Prosperita firmy. ISBN 978-80-247-5773-5.
WELLINGTON, Pat. Effective people management: your guide to boosting performance, managing conflict and becoming a great leader in your start up. 2nd edition. London: Kogan Page, 2017, 239. Business success. ISBN 978-0-7494-8082-0.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: prof. Ing. Boris Popesko, Ph.D. 23 bodů. V kapitole 13. 1. popisujete jednotlivé verze produktu. Vysvětlete, jak byl stanoveny náklady na vývoj u jednotlivých variant. Zodpovězeno zcela. Oponent: Ing. Jiří Dokulil. 22 bodů. Máte představu o tom, jakých ekonomických výsledků dosahují Vaši konkurenti uvedení v kapitole 8? Zodpovězeno zcela. Uvažujete pro potřeby propagace o rozdělení zákazníků do několika segmentů? Zodpovězeno zcela. Ve finančním plánu opomíjíte oportunitní náklady. Jak by předmětný podnikatelský plán mohly obohatit? Zodpovězeno zcela.