Diplomová práce je zaměřena na oblast personálního marketingu ve vybraném zdravotnickém zařízení.
V rámci řešení práce byl vypracován model PEST, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, kriteriální analýza personálního marketingu konkurence a analýza SWOT. Pro účely průzkumu byla zvolena kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníkového šetření.
Provedeným průzkumem bylo zjištěno, že ve zvoleném nemocničním zařízení je nedostatek zdravotnického personálu, stávající zaměstnanci vyžadují větší komunikaci ze strany vedení nemocnice, vyšší finanční ohodnocení a rozšíření benefitních programů. Image nemocnice je na poměrně uspokojivé úrovni.
Hlavním výsledkem práce je vytvoření projektu, který umožňuje řešení zjištěných nedostatků, které byly vyhodnoceny a lze je využít v další spolupráci se zaměstnanci.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the area of personal marketing in selected medical facility.
The PEST model, Porter's analysis of five competitive forces, the criterion analysis of the personal marketing of the competition and the SWOT analysis were elaborated. For the purpose of the survey, a quantitative method of data collection using a questionnaire survey was chosen.
The survey revealed that there is a shortage of medical staff in the selected hospital, existing staff require greater communication from the hospital management, higher financial rewards and expansion of benefit programs. The hospital image is at a fairly satisfactory level.
The main result of this work is the creation of a project that enables to solve identified shortcomings, which were evaluated and can be used in further cooperation with employees.
Klíčová slova
Personální marketing, řízení lidských zdrojů, značka zaměstnavatele, marketing ve zdravotnictví.
Klíčová slova v angličtině
Personal marketing, human resources management, employer brand, marketing
in healthcare.
Rozsah průvodní práce
102
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na oblast personálního marketingu ve vybraném zdravotnickém zařízení.
V rámci řešení práce byl vypracován model PEST, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, kriteriální analýza personálního marketingu konkurence a analýza SWOT. Pro účely průzkumu byla zvolena kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníkového šetření.
Provedeným průzkumem bylo zjištěno, že ve zvoleném nemocničním zařízení je nedostatek zdravotnického personálu, stávající zaměstnanci vyžadují větší komunikaci ze strany vedení nemocnice, vyšší finanční ohodnocení a rozšíření benefitních programů. Image nemocnice je na poměrně uspokojivé úrovni.
Hlavním výsledkem práce je vytvoření projektu, který umožňuje řešení zjištěných nedostatků, které byly vyhodnoceny a lze je využít v další spolupráci se zaměstnanci.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the area of personal marketing in selected medical facility.
The PEST model, Porter's analysis of five competitive forces, the criterion analysis of the personal marketing of the competition and the SWOT analysis were elaborated. For the purpose of the survey, a quantitative method of data collection using a questionnaire survey was chosen.
The survey revealed that there is a shortage of medical staff in the selected hospital, existing staff require greater communication from the hospital management, higher financial rewards and expansion of benefit programs. The hospital image is at a fairly satisfactory level.
The main result of this work is the creation of a project that enables to solve identified shortcomings, which were evaluated and can be used in further cooperation with employees.
Klíčová slova
Personální marketing, řízení lidských zdrojů, značka zaměstnavatele, marketing ve zdravotnictví.
Klíčová slova v angličtině
Personal marketing, human resources management, employer brand, marketing
in healthcare.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů vypracujte teoretické poznatky týkající se personálního marketingu.
Praktická část
Analyzujte současný stav personálního marketingu ve zdravotnickém zařízení.
Navrhněte projekt vedoucí ke zlepšení personálního marketingu ve vybrané organizaci.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů vypracujte teoretické poznatky týkající se personálního marketingu.
Praktická část
Analyzujte současný stav personálního marketingu ve zdravotnickém zařízení.
Navrhněte projekt vedoucí ke zlepšení personálního marketingu ve vybrané organizaci.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 13th ed. London: Kogan Page, 2014, 842 s. ISBN 978-0-7494-6964-1.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck, 2012, 559 s. ISBN 978-80-7400-347-9.
FISHER, John G. Strategic brand engagement: using HR and marketing to connect your brand, customers, channel partners and employees. London: Kogan Page, 2014, 219 s. ISBN 978-0-7494-7013-5.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010, 215 s. ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef. Personální práce v malých a středních firmách. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 281 s. ISBN 978-80-247-3823-9.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 13th ed. London: Kogan Page, 2014, 842 s. ISBN 978-0-7494-6964-1.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck, 2012, 559 s. ISBN 978-80-7400-347-9.
FISHER, John G. Strategic brand engagement: using HR and marketing to connect your brand, customers, channel partners and employees. London: Kogan Page, 2014, 219 s. ISBN 978-0-7494-7013-5.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010, 215 s. ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef. Personální práce v malých a středních firmách. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 281 s. ISBN 978-80-247-3823-9.
Přílohy volně vložené
Dotazník
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D., 22 bodů
Oponent práce: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., 16 bodů
Otázky vedoucího práce: 1) Jaké jsou celkové náklady na Vámi navrhovaná opatření? Jaké jsou základní přínosy těchto opatření? Zodpovězeno zcela. 2) Vysvětlete větu "Implicitní náklady jsou stanoveny na 1/2 hod. průměrné mzdy vedoucích zaměstnanců, tak i podřízených." Jakou výši tedy dosahují implicitní náklady spojené s realizací Vašich návrhů? Zodpovězeno zcela. 3) V čem se liší pojmy personální marketing a Employer Branding? Zodpovězeno zcela.
Otázky oponenta práce: 1) Jakým způsobem lze charakterizovat zdravotnické zařízení prostřednictvím vybraných personálních ukazatelů a personálních činností? Zodpovězeno zcela. 2) Měla již diplomantka možnost projednat svoji DP s představiteli zdravotnického zařízení? Jaké byly případné reakce? Zodpovězeno zcela.
Další otázky: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D., V rámci srovnání mezi státy EU jste se zaměřila na jaké sledované období? Zodpovězeno zcela. Ing. Milana Otrusinová, Ph.D., Co si myslíte, že by zvolili zaměstnanci, kdybyste jim v dotazníku dala na výběr benefity nebo peníze? Zodpovězeno zcela. Proč se management rozhodl pro benefity místo peněz? Zodpovězeno zcela. Z hlediska nákladů, je 1,7 mil. Kč v benefitech nebo v hrubých mzdách stejný náklad? Nezodpovězeno.