Tato diplomová práce je zaměřena na zvýšení konkurenceschopnosti klientských pracovišť řízených oblastní pobočkou vybrané zdravotní pojišťovny. Cílem navrhovaného projektu je zvýšit počet klientů (pojištěnců) vybrané zdravotní pojišťovny. Teoretická část byla zpracována na základě rešeršní strategie publikovaných odborných zdrojů na zvolené téma. Podstatou řešení, v praktické části práce, bylo vypracování projektu zvyšující dosavadní konkurenceschopnost vybrané zdravotní pojišťovny pomocí zavedení konkurenceschopné služby či produktu na trh, který by přispíval ke stabilizaci či zvyšování počtu pojištěnců zdravotní pojišťovny. Navržené řešení obsahuje projekt zavedení nového marketingového prvku na trh, jež by měl v současné době přispět k získání nových klientů zdravotní pojišťovny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on increasing the competitiveness of client workplaces man-aged by the regional branch of the selected health insurance company. The aim of the pro-posed project is to increase the number of clients (policyholders) of the selected health in-surance company. The theoretical part was elaborated on the basis of the research strategy of published professional sources regarding the chosen topic. The essence of the solution, in the practical part of the work, was the elaboration of a pro-ject that would increase the current competitiveness of the selected health insurance com-pany by implementation of a competitive service or a product on the market, which would then contribute to stabilizing or increasing the number of health insurance policyholders. The proposed solution includes a project that would introduce a new marketing element to the market, which should contribute to the acquisition of new clients of the health insur-ance company at the present time.
Klíčová slova
zdravotnictví, zdravotní pojištění, konkurence, konkurenceschopnost, marketing, PEST analýza, Porterův model, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
healthcare, health insurance, competition, competitiveness, marketing, PEST analysis, Por-tr´s Five, Forces, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
148 s. (240 795)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na zvýšení konkurenceschopnosti klientských pracovišť řízených oblastní pobočkou vybrané zdravotní pojišťovny. Cílem navrhovaného projektu je zvýšit počet klientů (pojištěnců) vybrané zdravotní pojišťovny. Teoretická část byla zpracována na základě rešeršní strategie publikovaných odborných zdrojů na zvolené téma. Podstatou řešení, v praktické části práce, bylo vypracování projektu zvyšující dosavadní konkurenceschopnost vybrané zdravotní pojišťovny pomocí zavedení konkurenceschopné služby či produktu na trh, který by přispíval ke stabilizaci či zvyšování počtu pojištěnců zdravotní pojišťovny. Navržené řešení obsahuje projekt zavedení nového marketingového prvku na trh, jež by měl v současné době přispět k získání nových klientů zdravotní pojišťovny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on increasing the competitiveness of client workplaces man-aged by the regional branch of the selected health insurance company. The aim of the pro-posed project is to increase the number of clients (policyholders) of the selected health in-surance company. The theoretical part was elaborated on the basis of the research strategy of published professional sources regarding the chosen topic. The essence of the solution, in the practical part of the work, was the elaboration of a pro-ject that would increase the current competitiveness of the selected health insurance com-pany by implementation of a competitive service or a product on the market, which would then contribute to stabilizing or increasing the number of health insurance policyholders. The proposed solution includes a project that would introduce a new marketing element to the market, which should contribute to the acquisition of new clients of the health insur-ance company at the present time.
Klíčová slova
zdravotnictví, zdravotní pojištění, konkurence, konkurenceschopnost, marketing, PEST analýza, Porterův model, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
healthcare, health insurance, competition, competitiveness, marketing, PEST analysis, Por-tr´s Five, Forces, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů prezentujte poznatky z oblasti konkurenceschopnosti a řízení zdravotních pojišťoven.
II. Praktická část
Analyzujte současnou úroveň konkurenceschopnosti klientských pracovišť řízených oblastní pobočkou vybrané zdravotní pojišťovny.
Na základě výsledků analýzy vytvořte návrh opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti klientských pracovišť řízených oblastní pobočkou vybrané zdravotní pojišťovny.
Zhodnoťte návrh z hlediska jeho implementace do praxe.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů prezentujte poznatky z oblasti konkurenceschopnosti a řízení zdravotních pojišťoven.
II. Praktická část
Analyzujte současnou úroveň konkurenceschopnosti klientských pracovišť řízených oblastní pobočkou vybrané zdravotní pojišťovny.
Na základě výsledků analýzy vytvořte návrh opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti klientských pracovišť řízených oblastní pobočkou vybrané zdravotní pojišťovny.
Zhodnoťte návrh z hlediska jeho implementace do praxe.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N., 2011. Essentials of healthcare marketing. 3rd Edition. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Learning, 515 s. ISBN 978-0-7637-8333-4.
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
WEST, Page G. a Charles E. BAMFORD, 2010. Strategy: sustainable advantage and performance. International Edition. Australia: South-Western, Cengage Learning, 409 s. ISBN 978-1-4390-4130-7.
ZUZÁK, Roman, 2011. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 172 s. ISBN 978-80-247-4008-9.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N., 2011. Essentials of healthcare marketing. 3rd Edition. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Learning, 515 s. ISBN 978-0-7637-8333-4.
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
WEST, Page G. a Charles E. BAMFORD, 2010. Strategy: sustainable advantage and performance. International Edition. Australia: South-Western, Cengage Learning, 409 s. ISBN 978-1-4390-4130-7.
ZUZÁK, Roman, 2011. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 172 s. ISBN 978-80-247-4008-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Josef Kubík, CSc., 27 bodů
Oponent práce: Ing. Jana Matošková, Ph.D., 23 bodů
Otázky vedoucího práce:
1) Proč si VZP udržuje dominantní postavení mezi zdravotními pojišťovnami v České republice? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Máte zpětnou vazbu, jak se na základě Vaší práce podařilo navýšit počet nových klientů u oblastní pobočky VZP? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Dle Porterova modelu konkurenčních sil je podle Vás patrné ohrožení ze strany zákazníků, kteří mohou jednou za 12 měsíců měnit zdravotní pojišťovnu (s. 98), ale na s. 99 uvádíte, že většina dotazovaných je spokojena se svou zdr. poj. a nemá potřebu ji měnit. Je skutečně tedy ohrožení ze strany zákazníků/klientů tak velké, jak uvádíte? Existují snad nějaká seskupení klientů, která by společně vyvíjela tlak na pojišťovnu? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Jak jsou obecně ve SWOT analýze definovány příležitosti a hrozby? Které z těch, co uvádíte na s. 73-75, tuto definici nesplňují a jedná se místo toho o strategická opatření reagující na některé slabé/silné stránky? ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Jaké jsou předpoklady aplikace Pearsonova chí-kvadrát testu? Byly ve všech případech splněny? Pokud ne, jak jste měla postupovat? ZODPOVĚZENO ZCELA
4) Proč jste se v kap. 10.4.2 rozhodla použít Fisherův test, a ne Pearsonův chí-kvadrát test? ZODPOVĚZENO ZCELA
Další otázky
1) Ing. Eliška Kozubíková, Ph. D., Jaký je význam slova klientská pracoviště? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Ing. Kozubíková, Ph. D. Uvedený benefit VZP nenabízí? ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., Jak jste přišla na dvě rádia v marketingové analýze? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ