Veřejné zdravotnické organizace jsou zásadně znevýhodněny centralizací lukrativních výkonů a silnějším tlakem na dosahování ekonomických cílů v zařízeních soukromé sféry. Z těchto důvodů se v okrese Karviná s vysokou nezaměstnaností a horším zdravotním stavem obyvatel stala objektem této práce Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj, příspěvková organizace Moravskoslezského kraje. Úvodní část tvoří rešerše světové a české literatury věnující se marketingovému prostředí a marketingové propagaci ve všeobecnosti a u zdravotnických organizací. Další částí je analýza dat vztahující se k problematice za pomoci dedukce a metod statistické analýzy prezentována pomocí grafů a rozborů. Výsledek práce tvoří analýza marketingového prostředí Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj se zaměřením na ortopedické oddělení. Pro marketingové prostředí byla vypracována SWOT analýza, ve které jsou identifikovány nejsilnější místa a největší slabiny. Závěr práce tvoří projekt marketingové podpory ortopedického oddělení Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj. Přínosem pro vědu je shrnutí nejednotnosti přístupů a analýz marketingového prostředí a identifikace prostoru k dalšímu bádání v oblasti marketingové propagace zdravotnických organizací. Přínosem pro praxi je zjištění nedostatečné aktivity Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj ve využívání metod marketingové propagace.
Anotace v angličtině
Public healthcare organisations are heavily disadvantaged by the centralization of lucrative performance and stronger upward pressure on economic achievements in the private sector. These are the reasons Karviná-Ráj Hospital is the subject of this thesis; along with the high rate of unemployment and lower overall health conditions in the Karviná region. The first part is divided into two halves - one deals with the comparison of marketing environment in general and in healthcare, the other deals with marketing promotion in general and in healthcare - both described and based on research of Czech and English bibliography. The second part of the thesis shows the analysis of the related data and graphs with commen-tary. The outcome of the thesis is a detailed breakdown of Karviná-Ráj Hospital's market-ing environment, focusing mainly on the Orthopaedic ward, including the SWOT analysis. The project of The Marketing Support Draft of the Orthopaedic Ward at Karviná-Ráj Hos-pital is included at the end of the thesis. The science contribution of this thesis is the summary of incoherent approaches and analyses of the marketing environment and identifying further fields of research of healthcare organisations promotion. The practical contribution of the thesis is marking the insufficient marketing activities of Karviná-Ráj Hospital.
Klíčová slova
analýza marketingového prostředí, komunikační mix, marketingová propagace, marketingové prostředí, podpora propagace zdravotnických organizací, propagace zdravotnických organizací
Klíčová slova v angličtině
communication mix, marketing environment, marketing environment analysis, marketing promotion, healthcare organisations promotion, healthcare organisations support
Rozsah průvodní práce
109 s. (183 700 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Veřejné zdravotnické organizace jsou zásadně znevýhodněny centralizací lukrativních výkonů a silnějším tlakem na dosahování ekonomických cílů v zařízeních soukromé sféry. Z těchto důvodů se v okrese Karviná s vysokou nezaměstnaností a horším zdravotním stavem obyvatel stala objektem této práce Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj, příspěvková organizace Moravskoslezského kraje. Úvodní část tvoří rešerše světové a české literatury věnující se marketingovému prostředí a marketingové propagaci ve všeobecnosti a u zdravotnických organizací. Další částí je analýza dat vztahující se k problematice za pomoci dedukce a metod statistické analýzy prezentována pomocí grafů a rozborů. Výsledek práce tvoří analýza marketingového prostředí Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj se zaměřením na ortopedické oddělení. Pro marketingové prostředí byla vypracována SWOT analýza, ve které jsou identifikovány nejsilnější místa a největší slabiny. Závěr práce tvoří projekt marketingové podpory ortopedického oddělení Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj. Přínosem pro vědu je shrnutí nejednotnosti přístupů a analýz marketingového prostředí a identifikace prostoru k dalšímu bádání v oblasti marketingové propagace zdravotnických organizací. Přínosem pro praxi je zjištění nedostatečné aktivity Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj ve využívání metod marketingové propagace.
Anotace v angličtině
Public healthcare organisations are heavily disadvantaged by the centralization of lucrative performance and stronger upward pressure on economic achievements in the private sector. These are the reasons Karviná-Ráj Hospital is the subject of this thesis; along with the high rate of unemployment and lower overall health conditions in the Karviná region. The first part is divided into two halves - one deals with the comparison of marketing environment in general and in healthcare, the other deals with marketing promotion in general and in healthcare - both described and based on research of Czech and English bibliography. The second part of the thesis shows the analysis of the related data and graphs with commen-tary. The outcome of the thesis is a detailed breakdown of Karviná-Ráj Hospital's market-ing environment, focusing mainly on the Orthopaedic ward, including the SWOT analysis. The project of The Marketing Support Draft of the Orthopaedic Ward at Karviná-Ráj Hos-pital is included at the end of the thesis. The science contribution of this thesis is the summary of incoherent approaches and analyses of the marketing environment and identifying further fields of research of healthcare organisations promotion. The practical contribution of the thesis is marking the insufficient marketing activities of Karviná-Ráj Hospital.
Klíčová slova
analýza marketingového prostředí, komunikační mix, marketingová propagace, marketingové prostředí, podpora propagace zdravotnických organizací, propagace zdravotnických organizací
Klíčová slova v angličtině
communication mix, marketing environment, marketing environment analysis, marketing promotion, healthcare organisations promotion, healthcare organisations support
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti marketingové podpory a specifik marketingového prostředí zdravotnických organizací.
Praktická část
Analyzujte současnou úroveň marketingového prostředí Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj se zaměřením na ortopedické oddělení.
Na základě výsledků analýz zpracujte návrh marketingové podpory ortopedického oddělení Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj.
Návrh podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti marketingové podpory a specifik marketingového prostředí zdravotnických organizací.
Praktická část
Analyzujte současnou úroveň marketingového prostředí Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj se zaměřením na ortopedické oddělení.
Na základě výsledků analýz zpracujte návrh marketingové podpory ortopedického oddělení Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj.
Návrh podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ. Marketing ve zdravotnictví. 2. přepracované vydání. Praha: České vysoké učení technické, 2013, 112 s. ISBN 978-80-01-05413-0.
FORTENBERRY, John L. Cases in Health Care Marketing. 1st ed. Sudbury: Jones and Bartlett Publishers, 2010, 244 s. ISBN 978-0-7637-6448-7.
HILLESTAD, Steven G. and Eric N. BERKOWITZ. Health Care Market Strategy: From Planning to Action. 4th ed. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2013, 358 s. ISBN 978-0-7637-8928-2.
RESNICK, Elissa A. and Michael SIEGEL. Marketing Public Health: Strategies to Promote Social Change. 3rd ed. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2013, 382 s. ISBN 978-1-4496-8385-6.
SLOUKA, David. Vedení a marketing malých zdravotnických zařízení: příručka pro praxi. 1. vydání. Praha: Grada, 2017, 144 s. ISBN 978-80-271-0469-7.
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ. Marketing ve zdravotnictví. 2. přepracované vydání. Praha: České vysoké učení technické, 2013, 112 s. ISBN 978-80-01-05413-0.
FORTENBERRY, John L. Cases in Health Care Marketing. 1st ed. Sudbury: Jones and Bartlett Publishers, 2010, 244 s. ISBN 978-0-7637-6448-7.
HILLESTAD, Steven G. and Eric N. BERKOWITZ. Health Care Market Strategy: From Planning to Action. 4th ed. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2013, 358 s. ISBN 978-0-7637-8928-2.
RESNICK, Elissa A. and Michael SIEGEL. Marketing Public Health: Strategies to Promote Social Change. 3rd ed. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2013, 382 s. ISBN 978-1-4496-8385-6.
SLOUKA, David. Vedení a marketing malých zdravotnických zařízení: příručka pro praxi. 1. vydání. Praha: Grada, 2017, 144 s. ISBN 978-80-271-0469-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: dr. Vydrová, 24 b.
Bude Vámi navrhovaná marketingová podpora realizována? Existuje omezení při realizaci projektu, které by zabránilo úspěšné realizaci? Například finanční, časové? Zodpovězeno zcela
Oponent: dr. Bejtkovský, 21 b.
Jaké konkrétní nástroje online propagace využívá Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj? Jaká je jejich úspěšnost? Měl již diplomant možnost projednat svoji DP s představiteli Nemocnice s poliklinikou Karviná-Ráj, jaké byly případné reakce? Zodpovezeno zcela
prof. Slaný
Chcete zvýšit obecné výkony ortopedie? Jakou máte konkurenci? Zodpovězeno zcela
dr. Otrusinová
Bude mít nemocnice dostatek finančních prostředků? Budou finanční prostředky na marketing? Zodpovězeno zcela
doc. Staňková
Proč považuje za silnou stránku příspěvkovou organizaci? Zodpovězeno zcela