Cílem bakalářské práce je zjistit jak vnímají sociální sítě a jejich bezpečnost mladiství (ve věku 10 - 18 let) a také co na sociálních sítích sdílí veřejně. V teoretické části práce jsou rozebrány pojmy jako sociální sítě, historie, a pojmy s tím spojené. V praktické části je vytvořen dotazník zaměřený na sociální sítě, jejich bezpečnost z pohledu dětí základní školy a mladistvých. V praktické části se také nachází srovnání výsledků dotazníku s průzkumem sociálních sítí, který byl stanoven na základě výsledků z dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to get acquainted with how the social networks and their safety will perceive adolescents (aged 10 - 18 years). In the theoretical parts are given terms such as social networks, history and concepts In the practical part is created a questionnaire focused on social networks, their safety from the perspective of primary school children and adolescents In the practical part there is also a comparison of the results of the questionnaire with the survey of social networks, which was based on the results of the questionnaire survey.
Klíčová slova
sociální sítě, bezpečnost, mladiství, dotazník
Klíčová slova v angličtině
social network, security, adolescents, questionnaire
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit jak vnímají sociální sítě a jejich bezpečnost mladiství (ve věku 10 - 18 let) a také co na sociálních sítích sdílí veřejně. V teoretické části práce jsou rozebrány pojmy jako sociální sítě, historie, a pojmy s tím spojené. V praktické části je vytvořen dotazník zaměřený na sociální sítě, jejich bezpečnost z pohledu dětí základní školy a mladistvých. V praktické části se také nachází srovnání výsledků dotazníku s průzkumem sociálních sítí, který byl stanoven na základě výsledků z dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to get acquainted with how the social networks and their safety will perceive adolescents (aged 10 - 18 years). In the theoretical parts are given terms such as social networks, history and concepts In the practical part is created a questionnaire focused on social networks, their safety from the perspective of primary school children and adolescents In the practical part there is also a comparison of the results of the questionnaire with the survey of social networks, which was based on the results of the questionnaire survey.
Klíčová slova
sociální sítě, bezpečnost, mladiství, dotazník
Klíčová slova v angličtině
social network, security, adolescents, questionnaire
Zásady pro vypracování
Vysvětlete co jsou sociální sítě a jaký je jejich účel.
Popište hrozby na sociálních sítích.
Věnujte se i pojmům jako je kyberšikana a stalking v souvislosti se sociálními sítěmi.
Vytvořte dotazníkové šetření.
Proveďtě průzkum sociálních sítí (co lidé sdílí veřejně).
Vyhodnoťte dotazníkové šetření s průzkumem sociálních sítí.
Zásady pro vypracování
Vysvětlete co jsou sociální sítě a jaký je jejich účel.
Popište hrozby na sociálních sítích.
Věnujte se i pojmům jako je kyberšikana a stalking v souvislosti se sociálními sítěmi.
Vytvořte dotazníkové šetření.
Proveďtě průzkum sociálních sítí (co lidé sdílí veřejně).
Vyhodnoťte dotazníkové šetření s průzkumem sociálních sítí.
Seznam doporučené literatury
BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Vydání 1. Praha: Grada, 2015, 198 s. Psyché. ISBN 978-80-210-7975-5.
BOYD, Danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Vydání první. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017, 301 s. ISBN 978-80-7470-165-8.
HOLLÁ, Katarína. Sexting a kyberšikana. Vydanie: prvé. Bratislava: Iris, 2016. 165 stran.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016, 175 s. ISBN 978-80-247-5595-3.
PETROWSKI, Thorsten. Bezpečí na internetu: pro všechny. Liberec: Dialog, 2014, 243 s. Tajemství. ISBN 978-80-7424-066-9.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014, 183 s. Psyché. ISBN 978-80-210-7527-6. Dostupné také z: http://www.grada.cz/deti-a-dospivajici-online_7905/kniha/katalog/.
Seznam doporučené literatury
BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Vydání 1. Praha: Grada, 2015, 198 s. Psyché. ISBN 978-80-210-7975-5.
BOYD, Danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Vydání první. Přeložil Lukáš NOVÁK. Praha: Akropolis, 2017, 301 s. ISBN 978-80-7470-165-8.
HOLLÁ, Katarína. Sexting a kyberšikana. Vydanie: prvé. Bratislava: Iris, 2016. 165 stran.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016, 175 s. ISBN 978-80-247-5595-3.
PETROWSKI, Thorsten. Bezpečí na internetu: pro všechny. Liberec: Dialog, 2014, 243 s. Tajemství. ISBN 978-80-7424-066-9.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014, 183 s. Psyché. ISBN 978-80-210-7527-6. Dostupné také z: http://www.grada.cz/deti-a-dospivajici-online_7905/kniha/katalog/.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
1. Otázka - Chovancová - Konzultovala jste svou práci i s nějakým sociologem?
2. Otázka - Šilhavý - Jakým způsobem chcete přistupovat ke svému profilu?
3. Otázka - Šilhavý - Domníváte se, že máte vhodnou profilovou fotografii?
4. Otázka - Farana - Kolik z těch profilů bylo falešných, vytvořené za podobným účelem jako ten Váš?
Studentka na položené otázky v rámci obhajoby odpovídala velmi dobře, s jistými chybami.