Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové manipulace se seniory, přičemž část první se věnuje teoretickým východiskům daného tématu. Charakterizuje zde seniorský věk, popisuje možnosti manipulace se seniorem a nakonec pojednává o ochraně seniora před marketingovou manipulací. Část empirická je uchopena kvalitativně, zajímá se o seniorovo vnímání dané problematiky. Z výsledků výzkumného šetření vyplynuly skutečnosti, kdy senior podvodným prodejcům lehce podlehne. Tato data jsou porovnána s obdobným výzkumem a v závěru je v práci uveden návrh nejefektivnějšího řešení problému prostřednictvím preventivního programu a dalších opatření.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with the issue of marketing manipulation with elderly people, while the first part deals with the theoretical basis of the given topic. It characterizes a senior age, describes possibilities of handling a senior and finally deals with the protection of the elderly from marketing manipulation. The empirical part is grasped qualitatively, it is interested in senior's perception of the issue. Results of the research revealed facts, when senior trivially succumb to fraudulent sellers. These data are compared with similar research and then the most effective solution to the problem is proposed by using a preventive program and other measures.
Klíčová slova
manipulace, motivace, osobní prodej, prevence, senior, společnost
Klíčová slova v angličtině
a manipulation, a motivation, a personal sale, a prevention, a senior, the society
Rozsah průvodní práce
90 s. (160 347 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové manipulace se seniory, přičemž část první se věnuje teoretickým východiskům daného tématu. Charakterizuje zde seniorský věk, popisuje možnosti manipulace se seniorem a nakonec pojednává o ochraně seniora před marketingovou manipulací. Část empirická je uchopena kvalitativně, zajímá se o seniorovo vnímání dané problematiky. Z výsledků výzkumného šetření vyplynuly skutečnosti, kdy senior podvodným prodejcům lehce podlehne. Tato data jsou porovnána s obdobným výzkumem a v závěru je v práci uveden návrh nejefektivnějšího řešení problému prostřednictvím preventivního programu a dalších opatření.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with the issue of marketing manipulation with elderly people, while the first part deals with the theoretical basis of the given topic. It characterizes a senior age, describes possibilities of handling a senior and finally deals with the protection of the elderly from marketing manipulation. The empirical part is grasped qualitatively, it is interested in senior's perception of the issue. Results of the research revealed facts, when senior trivially succumb to fraudulent sellers. These data are compared with similar research and then the most effective solution to the problem is proposed by using a preventive program and other measures.
Klíčová slova
manipulace, motivace, osobní prodej, prevence, senior, společnost
Klíčová slova v angličtině
a manipulation, a motivation, a personal sale, a prevention, a senior, the society
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti gerontologie a marketingové manipulace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti gerontologie a marketingové manipulace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Vyd. 2., podstatně přeprac. a dopl. Praha: Havlíček Brain Team, 2010, 365 s. ISBN 978-80-87109-19-9.
KLEVETOVÁ, Dana. Motivační prvky při práci se seniory. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2017, 224 s. Sestra. ISBN 978-80-271-0102-3.
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
RUSHKOFF, Douglas. Coercion: why we listen to what "they" say. New York: Riverhead Books, 2000, 293 s. ISBN 978-1-57322-829-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Vyd. 2., podstatně přeprac. a dopl. Praha: Havlíček Brain Team, 2010, 365 s. ISBN 978-80-87109-19-9.
KLEVETOVÁ, Dana. Motivační prvky při práci se seniory. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2017, 224 s. Sestra. ISBN 978-80-271-0102-3.
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
RUSHKOFF, Douglas. Coercion: why we listen to what "they" say. New York: Riverhead Books, 2000, 293 s. ISBN 978-1-57322-829-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka velmi krátce popsala teoretická východiska své závěrečné práce. Vymezila výzkumný problém a metody, kterými dospěla k výzkumným zjištěním. Podrobně se věnovala odpovědím na výzkumné otázky. Dále se věnovala odpovědi na hlavní výzkumnou otázku, týkající se vnímání marketingové manipulace z pohledu seniorů. Studentka dále představila sestavený paradigmatický model výsledků výzkumu a podrobně ho popsala.
V rámci odpovědí na otázky vedoucího, komise diskutovala o rizicích a konkrétních příkladech marketingových manipulacích a podvodných jednáních určitých zástupců některých organizacích.
Následně studentka odpovídala na otázky oponenta, např. vysvětlovala pojem "saturace dat" a způsob užití tohoto principu ve své práci. Také vysvětlovala princip kódování, nejdříve obecně a dále konkrétně, jak jej následovala ve své práci.
Komise ocenila aktuálnost tématu. Zkoušející se dále doptávala na konkétní body oponentského posudku.