Tato bakalářská práce se zabývá výslovnostními styly v televizních a rozhlasových reklamních spotech. Na rozborech aktuálně vysílaných reklamních sděleních je ukázána rozmanitost ve výslovnosti. Díky spojení námětu, hlasu, prostředí a ruchů vzniká mnoho možností dělení vysílaných spotů. K analýze jsou zde použity pouze reklamní spoty vysílané v době večerního zpravodajství na TV Nova a rozhlasové stanici Evropa 2.
Anotace v angličtině
This bachelory work is aimed at pronunciation styles of TV and radio advertising. Variety in pronunciation is shown on current advertisements analysis. Connection of the topic, voice, surroundings and hustles give us many possibilities how we can divide all advertisements. For analysing were used only advertisements which are showing only around evening news on TV Nova and radio station Evropa 2.
Klíčová slova
Výslovnost, mluvená řeč, reklamní spoty, spoty v rozhlase, spoty v tv.
Tato bakalářská práce se zabývá výslovnostními styly v televizních a rozhlasových reklamních spotech. Na rozborech aktuálně vysílaných reklamních sděleních je ukázána rozmanitost ve výslovnosti. Díky spojení námětu, hlasu, prostředí a ruchů vzniká mnoho možností dělení vysílaných spotů. K analýze jsou zde použity pouze reklamní spoty vysílané v době večerního zpravodajství na TV Nova a rozhlasové stanici Evropa 2.
Anotace v angličtině
This bachelory work is aimed at pronunciation styles of TV and radio advertising. Variety in pronunciation is shown on current advertisements analysis. Connection of the topic, voice, surroundings and hustles give us many possibilities how we can divide all advertisements. For analysing were used only advertisements which are showing only around evening news on TV Nova and radio station Evropa 2.
Klíčová slova
Výslovnost, mluvená řeč, reklamní spoty, spoty v rozhlase, spoty v tv.
1. Popište základní principy teorie a praxe RTV reklamy.
2. Uveďte souhrnné znaky výslovnostních stylů v mluvené češtině.
3. Analyzujte přiměřený počet RTV reklamních spotů večerních zpravodajských pořadů TV Nova a Evropy 2.
4. Na základě analýzy porovnejte reklamní praxi sledovaných spotů s teorií výslovnostních stylů.
Zásady pro vypracování
1. Popište základní principy teorie a praxe RTV reklamy.
2. Uveďte souhrnné znaky výslovnostních stylů v mluvené češtině.
3. Analyzujte přiměřený počet RTV reklamních spotů večerních zpravodajských pořadů TV Nova a Evropy 2.
4. Na základě analýzy porovnejte reklamní praxi sledovaných spotů s teorií výslovnostních stylů.
Seznam doporučené literatury
Bartošek, J. Výslovnostní styly v češtině. Sborník z konference v Ústí nad Labem 2004 (v tisku)
Crha, I.:Křížek, Z., Jak psát reklamní text. Praha, Grada 1997
Čmejrková, S. Reklama v češtině, Čeština v reklamě. Voznice, Leda 2000
Hůrková, J. Česká výslovnostní norma. Praha, Scientia 1995
Kotler, P. Marketing management. Praha, Grada 2001
Seznam doporučené literatury
Bartošek, J. Výslovnostní styly v češtině. Sborník z konference v Ústí nad Labem 2004 (v tisku)
Crha, I.:Křížek, Z., Jak psát reklamní text. Praha, Grada 1997
Čmejrková, S. Reklama v češtině, Čeština v reklamě. Voznice, Leda 2000
Hůrková, J. Česká výslovnostní norma. Praha, Scientia 1995
Kotler, P. Marketing management. Praha, Grada 2001