Bakalářská práce řeší komplexní zabezpečení nouzového přežití v nestacionárních objektech. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebrána obecná problematika nouzového přežití, její legislativní zakotvení, opatření nouzového přežití, plánování nouzového přežití, a také zabezpečení nouzového přežití a informovanost osob k nouzovému přežití. V praktické části je modelová krizová situace ve městě Kunovice, při které je potřeba zabezpečit nouzové přežití osob. Následně jsou posouzena rizika, které mohou při zajištění nouzového přežití nastat a jejich minimalizace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the complex security of emergency survival in non-stationary objects. The thesis is divided into two parts, the theoretical and the practical part. The theo-retical part deals with the general issues of emergency survival, its legislative anchoring, emergency survival measures, emergency survival planning, as well as the provision of emergency survival and informing people about emergency survival. In the practical part there is a model crisis situation in the town of Kunovice, where it is necessary to ensure emergency survival of people. Subsequently, the risks that can arise and minimize their sur-vival can be assessed.
Klíčová slova
bezpečnost, civilní, komplex, nestacionární, nouze, objekt, ochrana, osoby, přežití, zabezpečení
Bakalářská práce řeší komplexní zabezpečení nouzového přežití v nestacionárních objektech. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebrána obecná problematika nouzového přežití, její legislativní zakotvení, opatření nouzového přežití, plánování nouzového přežití, a také zabezpečení nouzového přežití a informovanost osob k nouzovému přežití. V praktické části je modelová krizová situace ve městě Kunovice, při které je potřeba zabezpečit nouzové přežití osob. Následně jsou posouzena rizika, které mohou při zajištění nouzového přežití nastat a jejich minimalizace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the complex security of emergency survival in non-stationary objects. The thesis is divided into two parts, the theoretical and the practical part. The theo-retical part deals with the general issues of emergency survival, its legislative anchoring, emergency survival measures, emergency survival planning, as well as the provision of emergency survival and informing people about emergency survival. In the practical part there is a model crisis situation in the town of Kunovice, where it is necessary to ensure emergency survival of people. Subsequently, the risks that can arise and minimize their sur-vival can be assessed.
Klíčová slova
bezpečnost, civilní, komplex, nestacionární, nouze, objekt, ochrana, osoby, přežití, zabezpečení
Zpracujte literární rešerši k problematice nouzového přežití osob.
Posuďte rizika u komplexního zabezpečení nouzového přežití osob v nestacionárních objektech.
Navrhněte minimalizaci rizik komplexního zabezpečení nouzového přežití osob v nestacionárních objektech.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši k problematice nouzového přežití osob.
Posuďte rizika u komplexního zabezpečení nouzového přežití osob v nestacionárních objektech.
Navrhněte minimalizaci rizik komplexního zabezpečení nouzového přežití osob v nestacionárních objektech.
Seznam doporučené literatury
[1] KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše. Ochrana obyvatelstva. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2005. ISBN 80-86634-70-1. \vsp{1,5mm}
[2] MARTÍNEK, Bohumír a Petr LINHART. Ochrana obyvatelstva studijní materiál k modulu E. Praha: MV-generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2006. \vsp{1,5mm}
[3] FOLDYNA, Libor. Nouzové přežití. 2. vyd. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2009. ISBN 978-80-7385-077-7. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:3d62df60-29ca-11e4-8e0d-005056827e51 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše. Ochrana obyvatelstva. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2005. ISBN 80-86634-70-1. \vsp{1,5mm}
[2] MARTÍNEK, Bohumír a Petr LINHART. Ochrana obyvatelstva studijní materiál k modulu E. Praha: MV-generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2006. \vsp{1,5mm}
[3] FOLDYNA, Libor. Nouzové přežití. 2. vyd. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2009. ISBN 978-80-7385-077-7. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:3d62df60-29ca-11e4-8e0d-005056827e51 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala výsledky své bakalářské práce na téma: Komplexní zabezpečení nouzového přežití osob ve stacionárních zařízeních. Byly přečteny posudky vedoucího a posudky oponenta. Následně studentka zodpověděla doplňující otázky oponenta práce:
\leftskip11.9pt 1. Na str. 27 uvádíte: ''V přípravné fázi se informování (o nouzovém přežití - poznámky autora posudku) uskutečňuje zejména letáky a informačními brožurami, ukázkami činnosti IZS, besedami s obyvatelstvem a hromadnými informačními prostředky. Sdělují se údaje o zdroji rizika vzniku MU nebo KS a související preventivní opatření, realizovaná opatření nouzového přežití, činnost a příprava IZS, organizace humanitární pomoci, sebeochrana a vzájemná pomoc.'' Doložte toto tvrzení praktickými příklady.
\leftskip11.9pt 2. Mezi vybraná rizika a hrozby pro město Kunovice (str. 32) mimo jiné řadíte havárii letadla, zvláštní povodně, teroristické útoky a o migrační vlny. Z čeho tato rizika a hrozby pramení? Doložte.
\leftskip11.9pt 3. Uveďte hypotetický příklad, jak přítomnost domácích mazlíčků může přerůst při nouzovém ubytování v krizovou situaci (viz str. 38). Uveďte vybrané příklady z praxe jak v České republice, tak i v zahraničí.
\leftskip11.9pt 4. Vznik paniky je začleněn do rizikového stupně 3. Uveďte příklady vzniku paniky z obdobných zařízení jak v České republice, tak i v zahraničí z praxe.
Studentka zodpověděla otázky oponenta a následně odpovídala na otázky komise a vyslechla si doporučení pro zlepšení. Obhajoba i zodpovězení otázek byly na dobré úrovni.