Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací středních odborných škol. Teoretická práce se zaměřuje na neziskové organizace, marketing a marketingovou komunikaci školy. Součástí praktické části je vymezení cílů práce a stanovení výzkumných otázek. V praktické části je použito kvalitativní šetření pomocí strukturovaného a polostrukturovaného rozhovoru se studenty prvního ročníku středních odborných učilišť, na které navazuje kvantitativní šetření za pomocí dotazníkového šetření a jeho vyhodnocení. Závěr bakalářské práce se věnuje vyhodnocení předem definovaných výzkumných otázek.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with marketing communication of secondary vocational schools. The theoretical part is focused on nonprofit organizations, marketing and marketing communication of schools. The practical part contains objectives defining and the identification of research question. In the practical part is used structured and semi-structured interview with students of the first year of secondary vocational schools for qualitative survey, which is followed by quantitative survey. Quantitative survey use questionnaire construction and its evaluation. The conclusion of bachelor thesis deal with evaluation of predefined research question.
Klíčová slova
marketingová komunikace, neziskové organizace, střední odborná škola, učiliště, škola, marketing
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací středních odborných škol. Teoretická práce se zaměřuje na neziskové organizace, marketing a marketingovou komunikaci školy. Součástí praktické části je vymezení cílů práce a stanovení výzkumných otázek. V praktické části je použito kvalitativní šetření pomocí strukturovaného a polostrukturovaného rozhovoru se studenty prvního ročníku středních odborných učilišť, na které navazuje kvantitativní šetření za pomocí dotazníkového šetření a jeho vyhodnocení. Závěr bakalářské práce se věnuje vyhodnocení předem definovaných výzkumných otázek.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with marketing communication of secondary vocational schools. The theoretical part is focused on nonprofit organizations, marketing and marketing communication of schools. The practical part contains objectives defining and the identification of research question. In the practical part is used structured and semi-structured interview with students of the first year of secondary vocational schools for qualitative survey, which is followed by quantitative survey. Quantitative survey use questionnaire construction and its evaluation. The conclusion of bachelor thesis deal with evaluation of predefined research question.
Klíčová slova
marketingová komunikace, neziskové organizace, střední odborná škola, učiliště, škola, marketing
1. Vypracujte marketingový výzkum k zjištění optimální marketingové komunikace za účelem získání studentů pro učiliště. Proveďte kvalitativní šetření za pomoci strukturovaných individuálních rozhovorů, na základě kterých vypracujte kvantitativní dotazník. Proveďte kvantitativní šetření na vybraných učilištích Jihomoravského kraje.
2. Na základě výsledků analýzy doporučte vhodnou marketingovou komunikaci pro učiliště.
3. Zdůvodněte vybranou marketingovou strategii a vysvětlete silné i slabé stránky.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte marketingový výzkum k zjištění optimální marketingové komunikace za účelem získání studentů pro učiliště. Proveďte kvalitativní šetření za pomoci strukturovaných individuálních rozhovorů, na základě kterých vypracujte kvantitativní dotazník. Proveďte kvantitativní šetření na vybraných učilištích Jihomoravského kraje.
2. Na základě výsledků analýzy doporučte vhodnou marketingovou komunikaci pro učiliště.
3. Zdůvodněte vybranou marketingovou strategii a vysvětlete silné i slabé stránky.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. Řízení školy. ISBN 978-80-7357-494-9.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. Řízení školy. ISBN 978-80-7357-494-9.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Mohla byste se prosím zamyslet, jakými nástroji byste mohla motivovat rodiče dětí na základní škole k tomu, aby uvažovali o učilišti jako o volbě střední školy pro své potomky?
2. Učiliště řeší neustálý pokles uchazečů o učňovské obor, trh řeší nedostatek řemeslně zdatných živnostníků. Myslíte si, že by měl situaci řešit státní sektor? Jakým způsobem by mohl pomoci?
3. Jak vidíte možnosti realizace vámi navrhovaných zlepšení?
Otázka prof. Pavelka: Jak jste konstruovala výběrový soubor pro kvalitativní šetření? Jakou metodou?
Komise vytkla nedostatky práce, zmíněné v posudku vedoucího práce.