Bakalářská práce se zabývá vlivem vlogerů na budování značky. Zaměřena je na vlogery z oblasti her a technologií. Cílem práce je analyzovat vliv product placementu herních vlogerů na nákupní chování jejich cílové skupiny. V teoretické části jsou definovány pojmy důležité pro prakticou část práce jako značka, nákupní chování, product placementu a YouTube. Teoretická část končí metodologií a teoretickou základnou výzkumu. V praktické části je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru ve které odpovídaly na otázky jednotliví zástupci cílové skupiny herních vlogerů. Každému účastníkovi je věnována kapitola s dílčím závěrem. Praktická část je poté zakončena celkovým shrnutím výsledků výzkumu a doporučením pro značky jakým způsobem spolupracovat s herními youtubery.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of vloggers on brand building and it focuses on vloggers from gaming and technological field. The aim of this work is to analyse the influ-ence of gaming vloggers' product placement on the purchasing behaviour of their target group. In the theoretical part, there are defined important terms for the practical part, such as brand, shopping behaviour, product placement and YouTube. The theoretical part ends with the methodology and the theoretical basis of research. In the practical part, there is used the semi-structured interview method in which the individual representatives of the target group of gaming vloggers responded to the questions. Each participant is given a chapter with a partial conclusion. The practical part is then completed with a summary of the research results and recommendations for the brands how to work with the gaming vloggers.
Klíčová slova
herní youtuber, vloger, cílová skupina, autenticita, product placement, video, propagace
Bakalářská práce se zabývá vlivem vlogerů na budování značky. Zaměřena je na vlogery z oblasti her a technologií. Cílem práce je analyzovat vliv product placementu herních vlogerů na nákupní chování jejich cílové skupiny. V teoretické části jsou definovány pojmy důležité pro prakticou část práce jako značka, nákupní chování, product placementu a YouTube. Teoretická část končí metodologií a teoretickou základnou výzkumu. V praktické části je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru ve které odpovídaly na otázky jednotliví zástupci cílové skupiny herních vlogerů. Každému účastníkovi je věnována kapitola s dílčím závěrem. Praktická část je poté zakončena celkovým shrnutím výsledků výzkumu a doporučením pro značky jakým způsobem spolupracovat s herními youtubery.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of vloggers on brand building and it focuses on vloggers from gaming and technological field. The aim of this work is to analyse the influ-ence of gaming vloggers' product placement on the purchasing behaviour of their target group. In the theoretical part, there are defined important terms for the practical part, such as brand, shopping behaviour, product placement and YouTube. The theoretical part ends with the methodology and the theoretical basis of research. In the practical part, there is used the semi-structured interview method in which the individual representatives of the target group of gaming vloggers responded to the questions. Each participant is given a chapter with a partial conclusion. The practical part is then completed with a summary of the research results and recommendations for the brands how to work with the gaming vloggers.
Klíčová slova
herní youtuber, vloger, cílová skupina, autenticita, product placement, video, propagace
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o značce, nákupním chování, product placementu a YouTube. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle bakalářské práce.
2. Zpracujte analýzu o vlivu vloggerů na budování značky prostřednictvím metody pozorování a polostrukturovaného rozhovoru.
3. Na základě výsledků obou analýz vyvozte doporučení a zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o značce, nákupním chování, product placementu a YouTube. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle bakalářské práce.
2. Zpracujte analýzu o vlivu vloggerů na budování značky prostřednictvím metody pozorování a polostrukturovaného rozhovoru.
3. Na základě výsledků obou analýz vyvozte doporučení a zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ, 2015. Marketingový nástroj product placement v českém prostředí. První vydání. Žilina: Georg, 145 s. ISBN 978-80-8154-108-7.
HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER, 2016. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. Third edition. London: KoganPage, xxii, 287 s. ISBN 978-0-7494-7717-2.
SETHNA, Zubin a Jim BLYTHE, 2016. Consumer behaviour. 3rd edition. Los Angeles: SAGE, xxi, 499 s. ISBN 978-1-4739-1913-6.
SCHIFFMAN, Leon G, a Joseph WISENBLIT, c2015. Consumer behavior: global edition. 11th ed. Harlow: Pearson Education, 492 s. ISBN 978-0-273-78713-6.
Seznam doporučené literatury
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ, 2015. Marketingový nástroj product placement v českém prostředí. První vydání. Žilina: Georg, 145 s. ISBN 978-80-8154-108-7.
HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER, 2016. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. Third edition. London: KoganPage, xxii, 287 s. ISBN 978-0-7494-7717-2.
SETHNA, Zubin a Jim BLYTHE, 2016. Consumer behaviour. 3rd edition. Los Angeles: SAGE, xxi, 499 s. ISBN 978-1-4739-1913-6.
SCHIFFMAN, Leon G, a Joseph WISENBLIT, c2015. Consumer behavior: global edition. 11th ed. Harlow: Pearson Education, 492 s. ISBN 978-0-273-78713-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Rožek):
1. Popište v kostce, jaký je rozdíl mezi youtuberem a streamerem?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jaká hra se stala nebo je předmětem největšího zájmu vlogerů a je nejvíce komunikována?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Opravdu si myslíte, že product placement dalších značek (mimo hry) má v případě vlogování her nějaký význam?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.