Bakalářská práce se zabývá tématem marketingových komunikací vily Stiassni. První část poskytuje teoretická východiska v oblasti marketingových komunikací kulturních objektů. Druhá - praktická - část shrnuje marketingové komunikace vily Stiassni, a to prostřednictvím analýzy dostupných zdrojů. Následné dotazníkové šetření zjišťuje, jak jsou tyto zdroje využity a jestli je jejich využití v rámci oslovení stálých i potencionálních návštěvníků tohoto objektu efektivní. V závěru práce přináší možné návrhy na zlepšení marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s thesis discusses marketing communications of villa Stiassni. The first part provides theoretical concepts of marketing communications of cultural objects. The second - practical - part summarizes the marketing communications of villa Stiassni through analysis of available resources. Then a questionnaire survey examines how these resources are used and whether their use is effective in terms of reaching out to both current and potential visitors of this object. Last there are suggestions for improvement of marketing communications at the end of the thesis.
Klíčová slova
marketingový mix, komunikační mix, návštěvnost, kulturní objekty, historické objekty, Národní památkový ústav
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, communication mix, attendance, cultural objects, historical objects, the national heritage institute
Rozsah průvodní práce
64 s. (88 340 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem marketingových komunikací vily Stiassni. První část poskytuje teoretická východiska v oblasti marketingových komunikací kulturních objektů. Druhá - praktická - část shrnuje marketingové komunikace vily Stiassni, a to prostřednictvím analýzy dostupných zdrojů. Následné dotazníkové šetření zjišťuje, jak jsou tyto zdroje využity a jestli je jejich využití v rámci oslovení stálých i potencionálních návštěvníků tohoto objektu efektivní. V závěru práce přináší možné návrhy na zlepšení marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s thesis discusses marketing communications of villa Stiassni. The first part provides theoretical concepts of marketing communications of cultural objects. The second - practical - part summarizes the marketing communications of villa Stiassni through analysis of available resources. Then a questionnaire survey examines how these resources are used and whether their use is effective in terms of reaching out to both current and potential visitors of this object. Last there are suggestions for improvement of marketing communications at the end of the thesis.
Klíčová slova
marketingový mix, komunikační mix, návštěvnost, kulturní objekty, historické objekty, Národní památkový ústav
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, communication mix, attendance, cultural objects, historical objects, the national heritage institute
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávací o marketingu v kultuře, marketingu objektů v památkové péči.
2. Formulujte cíle , výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh marketingové komunikace směrem ke specifickým cílovým skupinám vily Stiassni. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávací o marketingu v kultuře, marketingu objektů v památkové péči.
2. Formulujte cíle , výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh marketingové komunikace směrem ke specifickým cílovým skupinám vily Stiassni. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
DOSTÁL, Petr a Jitka ČERNÁ. Marketingové řízení památkových objektů. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2014, 195 s. ISBN 978-80-87865-14-9.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2724-0.
KAISER, Michael M.. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009, 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. Expert. ISBN 80-247-1104-4.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
DOSTÁL, Petr a Jitka ČERNÁ. Marketingové řízení památkových objektů. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2014, 195 s. ISBN 978-80-87865-14-9.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2724-0.
KAISER, Michael M.. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009, 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. Expert. ISBN 80-247-1104-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Z dotazníkového šetření, které v práci uvádíte je zřejmé, že většina návštěvníků vily Stiassni místo navštívilo poprvé. Mohla byste prosím uvést, jakými aktivitami byste mohla zvýšit opakování návštěv v cílové skupině návštěvníků ve věku 25-40 let?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Myslíte si, že by komunikačně v návštěvnosti pomohlo, pokud by měla vila Stiassni vlastního patrona, osobnost, která by byla pro cílovou skupinu zajímavá? Prosím své stanovisko zdůvodněte.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Mohla byste prosím uvést kulturní památku v České republice, která má dle vás dobrou a úspěšnou externí komunikaci? Mohly by být některé aktivity z vašeho příkladu aplikovány i v komunikaci vily Stiassni? Proč ano/ne?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.