Bakalářská práce se zabývá crowdfundingovými projekty se zaměřením na cestování a popisuje jejich komunikaci. Teoretická část mapuje crowdfunding, pojmy s crowdfundingem spojené, jeho historii, dělení a typy platforem. Dále se pak věnuje marketingu a marketingové komunikaci s návazností na crowdfunding, popisuje komunikační prostředky, nezbytné pro crowdfundingový projekt. Teoretické poznatky jsou v praktické části přeneseny do praxe za pomoci analýzy a kvalitativního i dotazníkového šetření. Důležitou součástí je také popis komunikace a motivace z pohledu zadavatelů projektu. V závěru práce jsou navrhnuta řešení pro zlepšení komunikace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with crowdfunding projects focused on travelling and describes their communication. The theoretical part is devoted to crowdfunding, concepts associated with crowdfunding, its history, division and types of platforms. The thesis also focuses on marketing and marketing communications and crowdfunding and describes the means of communication necessary for the crowdfunding project. Theoretical knowledge is then transferred into practice by analysis, qualitative survey and questionnaire survey. A description of communication and motivation from the perspective of the project authors is also an important part of this thesis. At the end of the thesis, solutions for improving communication are proposed.
Bakalářská práce se zabývá crowdfundingovými projekty se zaměřením na cestování a popisuje jejich komunikaci. Teoretická část mapuje crowdfunding, pojmy s crowdfundingem spojené, jeho historii, dělení a typy platforem. Dále se pak věnuje marketingu a marketingové komunikaci s návazností na crowdfunding, popisuje komunikační prostředky, nezbytné pro crowdfundingový projekt. Teoretické poznatky jsou v praktické části přeneseny do praxe za pomoci analýzy a kvalitativního i dotazníkového šetření. Důležitou součástí je také popis komunikace a motivace z pohledu zadavatelů projektu. V závěru práce jsou navrhnuta řešení pro zlepšení komunikace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with crowdfunding projects focused on travelling and describes their communication. The theoretical part is devoted to crowdfunding, concepts associated with crowdfunding, its history, division and types of platforms. The thesis also focuses on marketing and marketing communications and crowdfunding and describes the means of communication necessary for the crowdfunding project. Theoretical knowledge is then transferred into practice by analysis, qualitative survey and questionnaire survey. A description of communication and motivation from the perspective of the project authors is also an important part of this thesis. At the end of the thesis, solutions for improving communication are proposed.
1. Na základě literární rešerše popsat crowdfundingové projekty s ohledem na marketingové komunikace
2. Provést podrobnou analýzu jednotlivých vybraných crowdfundingových projektů s cestovatelskou tématikou
3. Na základě analýzy a pomocí dotazníkového šetření doporučit vhodné použití komunikace pro tyto projekty
Zásady pro vypracování
1. Na základě literární rešerše popsat crowdfundingové projekty s ohledem na marketingové komunikace
2. Provést podrobnou analýzu jednotlivých vybraných crowdfundingových projektů s cestovatelskou tématikou
3. Na základě analýzy a pomocí dotazníkového šetření doporučit vhodné použití komunikace pro tyto projekty
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch, 2011. Marketing na sociálních sítích: Prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
BELLEFLAMME, Paul et al., 2014. Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of Business Venturing [online], vol. 29, iss. 5, s. 610-611. Dostupné z: -http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0883902613000694
DRESNER, Steven, 2014. Crowdfunding: A Guide to Raising Capital on the Internet. Ho-boken: Wiley. 272 s. ISBN 978-1-118-74685-1
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK et al., 2012. Velký slovník marketingových komu-nikací. Praha: Grada, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Ex-pert. ISBN 80-247-0513-3.
MICIC, Igor, 2015. Crowdfunding: Overview of the Industry, regulation and role of crowdfuding in the venture startup. Hamburg: Anchor Academic Publishing. 108 s. ISBN 978-3-95489-363-8. Online verze dostupná od roku 2015 z: https://books.google.cz/books?id=cgjeBgAAQBAJ&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false
PRIDE, William M. a O. C. FERRELL. Foundations of marketing. Seventh edition. Boston: Cengage Learning, 2017, xxvi, 470 stran, 32 různě číslovaných. ISBN 978-1-30-540576-9. Dostupné také z: https://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1701/2015944168-d.html
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch, 2011. Marketing na sociálních sítích: Prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
BELLEFLAMME, Paul et al., 2014. Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of Business Venturing [online], vol. 29, iss. 5, s. 610-611. Dostupné z: -http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0883902613000694
DRESNER, Steven, 2014. Crowdfunding: A Guide to Raising Capital on the Internet. Ho-boken: Wiley. 272 s. ISBN 978-1-118-74685-1
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK et al., 2012. Velký slovník marketingových komu-nikací. Praha: Grada, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Ex-pert. ISBN 80-247-0513-3.
MICIC, Igor, 2015. Crowdfunding: Overview of the Industry, regulation and role of crowdfuding in the venture startup. Hamburg: Anchor Academic Publishing. 108 s. ISBN 978-3-95489-363-8. Online verze dostupná od roku 2015 z: https://books.google.cz/books?id=cgjeBgAAQBAJ&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false
PRIDE, William M. a O. C. FERRELL. Foundations of marketing. Seventh edition. Boston: Cengage Learning, 2017, xxvi, 470 stran, 32 různě číslovaných. ISBN 978-1-30-540576-9. Dostupné také z: https://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1701/2015944168-d.html
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Crowdfunding lze považovat za jednu z podob tzv. digitální charity. Lze v návaznosti na tento předpoklad crowdfunding označit za inovaci neziskového sektoru?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaké oblasti produkce vnímáte jako nejvhodnější z hlediska jejich možného potenciálu k získávání prostředků metodou crowdfundingu?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Existuje v rámci realizace crowdfundingové kampaně nějaká významná rizika (např. organizační, finanční, komunikační, atd.)?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.