Tato bakalářská práce mapuje povědomí o značce Baťa ve vybraných oblastech jihoameric-
kého kontinentu, konkrétně v Chile a v Kolumbii.
Teoretická část této práce definuje pojmy a sumrazuji informace rešerží a čerpáním
z doporučené literatury, z internetových zdrojů a jiných odborných publikací. Popisuje
oblasti relevantní pro předmět zkoumání této práce, tedy značku, branding a marketingový
výzkum. Tento teoretické část je poté využit pro realizaci praktické části této práce.
Praktická část se zabývá rešerží základních informací o značky Baťa. Zaobývá se stručnou
historií značky a expanzí značky do zahraničí.
Dále je pak v praktické části realizován kvalitativní a kvantitativní výzkum v daných
oblastech. Z výsledků výzkumů je vypracováno shrnutí, zpracovány jsou závěry a
doporučení pro značku. V závěru praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky práce.
Anotace v angličtině
This bachelour thesis is focused on awarness of brand Baťa in specified areas of South Ame-
rica, which are countries Chile and Colombia.
Data summarization and concepts definition can be found in theoretical part of this thesis,
which have been done by research in professional literature. This part is dedicated to describe
areas, which are relevant to this wrok, such as concepts as brand, brand buliding and marke-
ting research. Information which is gathered in theoretical part is later to be used in practical
part of this thesis.
Practical part of this thesis is built on research of basic information about the brand Baťa. It
contains basic informations about history of the brand and about its expansion to foreign
markets.
Furthermore in practical part of this thesis is done qualitative and quiantitative marketing
research in mentioned areas. Summary, conclusion and recommendations for the brand are
aelaborated out of gained results of this research.
Klíčová slova
značka, řízení značky, marketingový výzkum, Baťa, mezinárodní působení
značky, Chile, Kolumbie, Jižní Amerika, Zlín, Santiago de Chile, Batatuba, obuv
Klíčová slova v angličtině
brand, brand building, marketing research, Bata, international marketing, Colom-
bia, Chile, South America, Czech, Santiago de Chile, Batatuba , shoes, Bata shoes
Rozsah průvodní práce
91510. 78 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce mapuje povědomí o značce Baťa ve vybraných oblastech jihoameric-
kého kontinentu, konkrétně v Chile a v Kolumbii.
Teoretická část této práce definuje pojmy a sumrazuji informace rešerží a čerpáním
z doporučené literatury, z internetových zdrojů a jiných odborných publikací. Popisuje
oblasti relevantní pro předmět zkoumání této práce, tedy značku, branding a marketingový
výzkum. Tento teoretické část je poté využit pro realizaci praktické části této práce.
Praktická část se zabývá rešerží základních informací o značky Baťa. Zaobývá se stručnou
historií značky a expanzí značky do zahraničí.
Dále je pak v praktické části realizován kvalitativní a kvantitativní výzkum v daných
oblastech. Z výsledků výzkumů je vypracováno shrnutí, zpracovány jsou závěry a
doporučení pro značku. V závěru praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky práce.
Anotace v angličtině
This bachelour thesis is focused on awarness of brand Baťa in specified areas of South Ame-
rica, which are countries Chile and Colombia.
Data summarization and concepts definition can be found in theoretical part of this thesis,
which have been done by research in professional literature. This part is dedicated to describe
areas, which are relevant to this wrok, such as concepts as brand, brand buliding and marke-
ting research. Information which is gathered in theoretical part is later to be used in practical
part of this thesis.
Practical part of this thesis is built on research of basic information about the brand Baťa. It
contains basic informations about history of the brand and about its expansion to foreign
markets.
Furthermore in practical part of this thesis is done qualitative and quiantitative marketing
research in mentioned areas. Summary, conclusion and recommendations for the brand are
aelaborated out of gained results of this research.
Klíčová slova
značka, řízení značky, marketingový výzkum, Baťa, mezinárodní působení
značky, Chile, Kolumbie, Jižní Amerika, Zlín, Santiago de Chile, Batatuba, obuv
Klíčová slova v angličtině
brand, brand building, marketing research, Bata, international marketing, Colom-
bia, Chile, South America, Czech, Santiago de Chile, Batatuba , shoes, Bata shoes
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vnímání značky a brandbuildingu.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum vzhledem k cílům práce.
4. Navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu vnímání značky Baťa ve vybraných oblastech Jižní Ameriky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vnímání značky a brandbuildingu.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum vzhledem k cílům práce.
4. Navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu vnímání značky Baťa ve vybraných oblastech Jižní Ameriky.
Seznam doporučené literatury
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Expert. ISBN 80-247-0513-3.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
POKLUDA, Zdeněk. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati. 3., rozš. vyd. Zlín: Nadace Tomáše Bati, 2015, 81 s. ISBN 978-80-905896-1-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Expert. ISBN 80-247-0513-3.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
POKLUDA, Zdeněk. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati. 3., rozš. vyd. Zlín: Nadace Tomáše Bati, 2015, 81 s. ISBN 978-80-905896-1-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
CD - Obsahuje data z kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Rožek):
1. Zkuste v rámci své obhajoby definovat 3 základní rozdíly ve vnímání značky Baťa v Kolumbii a Chile.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Myslíte, že by brand Baťa byl podobně hodnocen i v ostatních státech Jižní Ameriky, kde Baťa postavil své továrny?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Je obraz značky Baťa momentálně jednotný po celém světě anebo je naprosto roztříštěný? A je skutečně nutné mít jednotnou globální strategii?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.