Diplomová práce řeší problematiku cestovního ruchu obecně a konkrétní podobu podpory rozvoje cestovního ruchu a hlavní úkoly města Šumperka. Hlavním cílem je na základě teoretických poznatků z oblasti marketingu, výsledků SWOT analýzy, obecného hodnocení potenciálu cestovního ruchu na Šumpersku a osobních zkušeností definovat strategický cíl rozvoje cestovního ruchu. Formulovat dlouhodobé a krátkodobé cíle, způsob jejich realizace, míru podpory města. Navržená opatření by měla přispět ke zkvalitnění komunikace mezi veřejnou správou, provozovateli služeb z oblasti cestovního ruchu a obyvateli města. Hlavním cílem všech opatření by mělo být především zviditelnění města a vytvoření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
This diploma work focuses on the issue of tourism in general, on specific ways of supporting the development of tourism, and on the main tasks of the town of Šumperk in this field. Arising from theoretical knowledge of marketing, results of the SWOT analysis, general evaluation of the tourism potential of the Šumperk area, as well as from personal experience, the main object of the work is to define a strategic goal for the development of tourism. It also attempts to formulate short - and long term objectives, methods of their realization, extent of municipality support.
The proposed measures should contribute to improving the quality of communication among public administration, providers of tourism services and the town´s citizens. All measures should principally aim at marketing the town visible and creating conditions for the development of tourism.
Klíčová slova
Cestovní ruch, infrastruktura cestovního ruchu, koncepce rozvoje, marketing cestovního ruchu, marketingový mix - 4P , potenciál území, produktový balíček, rozšířený marketingový mix, služby cestovního ruchu, SWOT analýza, turismus, význam cestovního ruchu
Diplomová práce řeší problematiku cestovního ruchu obecně a konkrétní podobu podpory rozvoje cestovního ruchu a hlavní úkoly města Šumperka. Hlavním cílem je na základě teoretických poznatků z oblasti marketingu, výsledků SWOT analýzy, obecného hodnocení potenciálu cestovního ruchu na Šumpersku a osobních zkušeností definovat strategický cíl rozvoje cestovního ruchu. Formulovat dlouhodobé a krátkodobé cíle, způsob jejich realizace, míru podpory města. Navržená opatření by měla přispět ke zkvalitnění komunikace mezi veřejnou správou, provozovateli služeb z oblasti cestovního ruchu a obyvateli města. Hlavním cílem všech opatření by mělo být především zviditelnění města a vytvoření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
This diploma work focuses on the issue of tourism in general, on specific ways of supporting the development of tourism, and on the main tasks of the town of Šumperk in this field. Arising from theoretical knowledge of marketing, results of the SWOT analysis, general evaluation of the tourism potential of the Šumperk area, as well as from personal experience, the main object of the work is to define a strategic goal for the development of tourism. It also attempts to formulate short - and long term objectives, methods of their realization, extent of municipality support.
The proposed measures should contribute to improving the quality of communication among public administration, providers of tourism services and the town´s citizens. All measures should principally aim at marketing the town visible and creating conditions for the development of tourism.
Klíčová slova
Cestovní ruch, infrastruktura cestovního ruchu, koncepce rozvoje, marketing cestovního ruchu, marketingový mix - 4P , potenciál území, produktový balíček, rozšířený marketingový mix, služby cestovního ruchu, SWOT analýza, turismus, význam cestovního ruchu
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická a metodologická východiska práce.
2. Charakterizujte současný stav dané problematiky.
3. Analyzujte stávající koncepci cestovního ruchu.
4. Navrhněte doporučení pro podporu rozvoje cestovního ruchu.
5. Navrhněte hlavní úkoly města.
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická a metodologická východiska práce.
2. Charakterizujte současný stav dané problematiky.
3. Analyzujte stávající koncepci cestovního ruchu.
4. Navrhněte doporučení pro podporu rozvoje cestovního ruchu.
5. Navrhněte hlavní úkoly města.
Seznam doporučené literatury
Foret, M., Foretová V., Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Grada Publishing, Praha 2001
Horner, S., Swarbrooke J.:, Cetovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času, Grada Publishing, Praha 2003
Janečková, L., Vaštíková M., Marketing měst a obcí, Grada Publishing, Praha 1999
Janečková, L., Vaštíková M., Marketing služeb, Grada Publishing, Praha 2000
Kotler, P., Armstrong, G., Marketing, Grada Publishing, Praha 2004
Morrison, A.M.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu, Victoria Publishing, Praha 1995
Seznam doporučené literatury
Foret, M., Foretová V., Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Grada Publishing, Praha 2001
Horner, S., Swarbrooke J.:, Cetovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času, Grada Publishing, Praha 2003
Janečková, L., Vaštíková M., Marketing měst a obcí, Grada Publishing, Praha 1999
Janečková, L., Vaštíková M., Marketing služeb, Grada Publishing, Praha 2000
Kotler, P., Armstrong, G., Marketing, Grada Publishing, Praha 2004
Morrison, A.M.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu, Victoria Publishing, Praha 1995