Průmyslové revoluce s sebou přináší nové technologie a pokrokové myšlení na základě využívaní nových technologických vymožeností doby. Automatizace, elektronizace a digita-lizace jsou jasným příkladem nově nastupujícího způsobu myšlení. S rozvojem internetu, softwarových řešení vystavěných na základech umělé inteligence a následné robotizaci, máme dnes možnost přímo zažívat tuto pozvolnou přeměnu chápání a chování celé společnosti. Nevyřešeným otazníkem v mnohých oborech stále zůstává otázka sdílení poznatků nebo zkušeností, které se stávají stále, více aktuálnějšími.
Tato práce je koncipována jako povrchní sonda, reflexe do oblasti ustálených zvyklostí, nákupních strategií a praxe v B2B segmentu z pohledu možného poskytovatele nového produktu/služby na nově se vytvářejícím trhu.
Teoretická část práce nastíní formou orientační rešerše problematiku marketingu dodavatelsko-odběratelských vztahů, která zahrnuje výběr informací a zdrojů, jejichž účelem je poskytnout základní přehled teoreticko-referenčního rámce pro tuto práci.
Analytická část se bude zabývat otázkou odkrývání nových tržních potenciálů, které s sebou proces elektronizace přináší. Zvolenou metodou je komparace podpůrných dat získaných polo-strukturovanými rozhovory a online výzkumnou anketou.
Projektová část popíše návrh vývojových etap vzniku nového produktu a možností jeho zavedení na trh.
Poslední kapitola je zaměřena na shrnutí výsledků a jejich interpretací, polemiku a vyplívající doporučení.
Anotace v angličtině
An industrial revolution brings with it new technologies and advanced thinking based on the new technologies used at the time. Automation, electronization and digitalisation are clear examples of a new way of thinking. With the development of the Internet, software solutions built on the basis of artificial intelligence and subsequently robotization, we now have the opportunity to experience directly this gradual transformation in the understanding and behavior of the whole of society. An unresolved question in many disciplines remains the question of sharing knowledge and experience which is constantly being updated.
This work has been conceived as a superficial probe and a reflection of common practices in procurement strategies and business practices in the B2B segment from the point of view of a potential provider of a new product/service in a newly emerging market.
The theoretical part of the work will outline the form of orientational research into issues of supplier-customer relationships in marketing, which includes the selection of information and resources, the purpose of which is to provide a basic overview of the theoretical-reference framework for this work.
The analytical part will address the issue of uncovering the new market potential that the process of digitalisation brings. The chosen method is a comparison of the supporting data obtained through semi-structured interviews and an online survey.
The project part describes the design of the developmental stages of the new product and the possibilities for its introduction to the market.
The last section will focus on summarizing and interpreting the results, discussion and recommendations.
Industry 4.0, Procurement 4.0, Marketing supplier-client relationships, Supplier relationship management (SRM), Marketing mix, Kraljic matrix, Pareto (ABC) analysis, Logistics, eAuctions, B2B catalogues, Sharing and the sharing economy
Rozsah průvodní práce
125 s, (186 729 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Průmyslové revoluce s sebou přináší nové technologie a pokrokové myšlení na základě využívaní nových technologických vymožeností doby. Automatizace, elektronizace a digita-lizace jsou jasným příkladem nově nastupujícího způsobu myšlení. S rozvojem internetu, softwarových řešení vystavěných na základech umělé inteligence a následné robotizaci, máme dnes možnost přímo zažívat tuto pozvolnou přeměnu chápání a chování celé společnosti. Nevyřešeným otazníkem v mnohých oborech stále zůstává otázka sdílení poznatků nebo zkušeností, které se stávají stále, více aktuálnějšími.
Tato práce je koncipována jako povrchní sonda, reflexe do oblasti ustálených zvyklostí, nákupních strategií a praxe v B2B segmentu z pohledu možného poskytovatele nového produktu/služby na nově se vytvářejícím trhu.
Teoretická část práce nastíní formou orientační rešerše problematiku marketingu dodavatelsko-odběratelských vztahů, která zahrnuje výběr informací a zdrojů, jejichž účelem je poskytnout základní přehled teoreticko-referenčního rámce pro tuto práci.
Analytická část se bude zabývat otázkou odkrývání nových tržních potenciálů, které s sebou proces elektronizace přináší. Zvolenou metodou je komparace podpůrných dat získaných polo-strukturovanými rozhovory a online výzkumnou anketou.
Projektová část popíše návrh vývojových etap vzniku nového produktu a možností jeho zavedení na trh.
Poslední kapitola je zaměřena na shrnutí výsledků a jejich interpretací, polemiku a vyplívající doporučení.
Anotace v angličtině
An industrial revolution brings with it new technologies and advanced thinking based on the new technologies used at the time. Automation, electronization and digitalisation are clear examples of a new way of thinking. With the development of the Internet, software solutions built on the basis of artificial intelligence and subsequently robotization, we now have the opportunity to experience directly this gradual transformation in the understanding and behavior of the whole of society. An unresolved question in many disciplines remains the question of sharing knowledge and experience which is constantly being updated.
This work has been conceived as a superficial probe and a reflection of common practices in procurement strategies and business practices in the B2B segment from the point of view of a potential provider of a new product/service in a newly emerging market.
The theoretical part of the work will outline the form of orientational research into issues of supplier-customer relationships in marketing, which includes the selection of information and resources, the purpose of which is to provide a basic overview of the theoretical-reference framework for this work.
The analytical part will address the issue of uncovering the new market potential that the process of digitalisation brings. The chosen method is a comparison of the supporting data obtained through semi-structured interviews and an online survey.
The project part describes the design of the developmental stages of the new product and the possibilities for its introduction to the market.
The last section will focus on summarizing and interpreting the results, discussion and recommendations.
Industry 4.0, Procurement 4.0, Marketing supplier-client relationships, Supplier relationship management (SRM), Marketing mix, Kraljic matrix, Pareto (ABC) analysis, Logistics, eAuctions, B2B catalogues, Sharing and the sharing economy
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska problematiky B2B marketingu, která zahrnuje výběr informací a zdrojů, příp. data miningu.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný projekt a současnou situaci na trhu související s elektronizací.
4. Na základě strukturovaných rozhovorů a ankety se zainteresovanými stranami, ale i komparativní analýzy na základě sekundárních zdrojů dat, analyzujte současný stav i potenciál produktu.
5. Zpracujte projekt vývojových etap vzniku nového produktu a možností jeho zavedení na trh s důrazem na komunikaci.
6. Formulujte závěr, možnosti a limity realizace vašeho projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska problematiky B2B marketingu, která zahrnuje výběr informací a zdrojů, příp. data miningu.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný projekt a současnou situaci na trhu související s elektronizací.
4. Na základě strukturovaných rozhovorů a ankety se zainteresovanými stranami, ale i komparativní analýzy na základě sekundárních zdrojů dat, analyzujte současný stav i potenciál produktu.
5. Zpracujte projekt vývojových etap vzniku nového produktu a možností jeho zavedení na trh s důrazem na komunikaci.
6. Formulujte závěr, možnosti a limity realizace vašeho projektu.
Seznam doporučené literatury
BRUCKNER, Tomáš. Tvorba informačních systémů: principy, metodiky, architektury. Praha: Grada, 2012. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-4153-6
KAPLAN, Milan. Firemní nákup a e-aukce: jak šetřit čas a peníze. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-2002-7.
KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C.H. Beck, 2002. C.H. Beck pro praxi. ISBN 807179578x.
LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. Vysokoškolské učebnice (Computer Press). ISBN 8025101746.
WOODS, W. William A. Internetová tržiště B2B pro 21. století. Unhošť: Petr Wimmer, 2004. ISBN 80-239-3899-1.
Seznam doporučené literatury
BRUCKNER, Tomáš. Tvorba informačních systémů: principy, metodiky, architektury. Praha: Grada, 2012. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-4153-6
KAPLAN, Milan. Firemní nákup a e-aukce: jak šetřit čas a peníze. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-2002-7.
KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C.H. Beck, 2002. C.H. Beck pro praxi. ISBN 807179578x.
LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. Vysokoškolské učebnice (Computer Press). ISBN 8025101746.
WOODS, W. William A. Internetová tržiště B2B pro 21. století. Unhošť: Petr Wimmer, 2004. ISBN 80-239-3899-1.
Přílohy volně vložené
Příloha P I. Dotazník ke kvantitativnímu výzkumu
Příloha P IV. Transkripce kvalitativních rozhovorů
Příloha P V. Kvantitativní výstupy XLS
Příloha P VI. Kvalitativní výstupy XLS
Příloha P VII. Přepis rozhovorů kvalitativního šetření + nahrávky (zip, MP3)
Příloha P VIII. Data k Porterově modelu pěti sil aplikované na PROEBIZ
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Káčerková):
1. Z uvedeného výzkumu vyplývá, že větší část respondentů o systému "procurement 4.0" zatím stále neví, nebo jen o jeho existenci tuší. Nepředbíhá tak katalogový nákup "C" položek svou dobu? (odhadovaný termín realizace do konce roku 2019)
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Lze odhadnout konkurenční náskok, který zavedení sdíleného katalogu může v budoucnu dané společnosti přinést?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Jakými argumenty budete "bojovat" proti zavedeným nákupním zvyklostem při zavádění nového produktu na trh?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.