Práce se zabývá přesvědčovacími technikami, které je dnes možné využívat díky ohrom-nému množství digitálních stop, které po sobě zanechávají uživatelé oblíbených interneto-vých služeb. Popisuje metody, díky kterým lze dosáhnout precizního zacílení persvazivního sdělení, které má vysoký potenciál k ovlivnění postoje nebo názoru jedince.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on persuasion techniques that can be used nowadays, thanks to the enormous amount of digital footprints, left behind by users of popular Internet services. It describes methods that can achieve a precise targeting of a persuasive message that has a high potential to influence attitudes or individual views.
Klíčová slova
Dezinformace, alternativní fakta, politická kampaň, volby, Facebook, Big Data, datová analýza, psychometrie, persvaze, trolové, Data Mining, Digital Foodprints, kaptologie
Klíčová slova v angličtině
Disinformation, Alternative Facts, Political Campaign, Election Facebook, Big Data, Data Analysis, Psychometry, Mass Persuasion, Trolls, Data Mining , Digital Foodprints, Captology
Rozsah průvodní práce
92 s. (123 717 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá přesvědčovacími technikami, které je dnes možné využívat díky ohrom-nému množství digitálních stop, které po sobě zanechávají uživatelé oblíbených interneto-vých služeb. Popisuje metody, díky kterým lze dosáhnout precizního zacílení persvazivního sdělení, které má vysoký potenciál k ovlivnění postoje nebo názoru jedince.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on persuasion techniques that can be used nowadays, thanks to the enormous amount of digital footprints, left behind by users of popular Internet services. It describes methods that can achieve a precise targeting of a persuasive message that has a high potential to influence attitudes or individual views.
Klíčová slova
Dezinformace, alternativní fakta, politická kampaň, volby, Facebook, Big Data, datová analýza, psychometrie, persvaze, trolové, Data Mining, Digital Foodprints, kaptologie
Klíčová slova v angličtině
Disinformation, Alternative Facts, Political Campaign, Election Facebook, Big Data, Data Analysis, Psychometry, Mass Persuasion, Trolls, Data Mining , Digital Foodprints, Captology
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších relevantních zdrojů pojednávajících o přesvědčovacích metodách, používaných v marketingové komunikaci.
2. Analyzujte možnosti využití přesvědčovacích metod v digitální komunikaci.
3.Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, stanovte výzkumné metody, metodiku jejich zodpovězení a definujte cíl práce.
4. Proveďte analýzu shromážděných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků a analýz zpracujte vlastní projekt, prakticky využívající shromážděné poznatky v marketingové komunikaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších relevantních zdrojů pojednávajících o přesvědčovacích metodách, používaných v marketingové komunikaci.
2. Analyzujte možnosti využití přesvědčovacích metod v digitální komunikaci.
3.Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, stanovte výzkumné metody, metodiku jejich zodpovězení a definujte cíl práce.
4. Proveďte analýzu shromážděných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků a analýz zpracujte vlastní projekt, prakticky využívající shromážděné poznatky v marketingové komunikaci.
Seznam doporučené literatury
GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada, 2012. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4247-2.
ROBERT B. CIALDINI. Influence: the psychology of persuasion. Rev. ed. New York: Collins, 2007. ISBN 978-006-1241-895.
ADAMS, Scott. Win bigly: persuasion in a world where facts don't matter. New York, New York: Portfolio/Penguin, 2017. ISBN 978-073-5219-717.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada, 2012. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4247-2.
ROBERT B. CIALDINI. Influence: the psychology of persuasion. Rev. ed. New York: Collins, 2007. ISBN 978-006-1241-895.
ADAMS, Scott. Win bigly: persuasion in a world where facts don't matter. New York, New York: Portfolio/Penguin, 2017. ISBN 978-073-5219-717.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 x CD (DVD+R)
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Typologií persvazivních praktik existuje celá řada. Mohl by diplomant zdůvodnit, proč se rozhodl věnovat se zrovna těm, které v textu explikuje (Gálik, Cialdini)?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Mohl by diplomant přiblížit, jakým způsobem by jeho "tým trolů" konkrétně využíval dané persvazivní praktiky?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Diplomant čestně připouští, že jeho projekt je poněkud morálně sporný. Zohledňuje přitom Kantův deontologický přístup. Dokázal by projekt morálně obhájit zohledněním jiného přístupu, popř. dovedl by formulovat podmínky, za jakých by projekt nemorální nebyl?
Student plně odpověděl na položenou otázku.