Diplomová práce je věnovaná Alfonsi Muchovi a jeho reklamní tvorbě. Práce je rozdělená na část teoretickou, praktickou a projektovou. V teoretické části práce je představen život Alfonse Muchy a detailněji jeho reklamní tvorba. Jsou zde také vymezeny pojmy reklama a umění či postavení umění v reklamě se zaměřením na výtvarnou tvorbu.
Praktická část představuje čtyři odborníky z uměleckého prostředí. Je zde věnován prostor jejich odborným názorům a postřehům týkajících se Muchovy reklamní tvorby. Na základě těchto zjištění je ve třetí projektové části práce navrhnut manuál pro reklamní agentury ohledně využití uměleckého díla v současné reklamě.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to Alphonse Mucha and his advertising work. The work is divided into the theoretical, practical and project part. In the theoretical part of the thesis, Alphonse Mucha's life and the details of his advertising work are introduced. There are also defined the concepts of advertising and art, and the importance of art in advertising with a focus on art creation.
The practical part presents four experts from the art environment. Their expert opinions and their observations about the Mucha's advertising work are introduced here. Based on these findings, in the third project part of the thesis, a manual for advertising agencies regarding the use of artwork in the current advertising is proposed.
Diplomová práce je věnovaná Alfonsi Muchovi a jeho reklamní tvorbě. Práce je rozdělená na část teoretickou, praktickou a projektovou. V teoretické části práce je představen život Alfonse Muchy a detailněji jeho reklamní tvorba. Jsou zde také vymezeny pojmy reklama a umění či postavení umění v reklamě se zaměřením na výtvarnou tvorbu.
Praktická část představuje čtyři odborníky z uměleckého prostředí. Je zde věnován prostor jejich odborným názorům a postřehům týkajících se Muchovy reklamní tvorby. Na základě těchto zjištění je ve třetí projektové části práce navrhnut manuál pro reklamní agentury ohledně využití uměleckého díla v současné reklamě.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to Alphonse Mucha and his advertising work. The work is divided into the theoretical, practical and project part. In the theoretical part of the thesis, Alphonse Mucha's life and the details of his advertising work are introduced. There are also defined the concepts of advertising and art, and the importance of art in advertising with a focus on art creation.
The practical part presents four experts from the art environment. Their expert opinions and their observations about the Mucha's advertising work are introduced here. Based on these findings, in the third project part of the thesis, a manual for advertising agencies regarding the use of artwork in the current advertising is proposed.
1. Proveďte literární rešerši týkající se postavení umění v reklamě se zaměřením na výtvarnou tvorbu a se zaměřením na život a reklamní tvorbu Alfonse Muchy.
2. Definujte hlavní cíl, stanovte výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte primární výzkum za účelem zjištění informací o reklamní tvorbě Alfonse Muchy.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků navrhněte v projektové části manuál pro reklamní agentury za účelem využití uměleckého díla v reklamě v současné době.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši týkající se postavení umění v reklamě se zaměřením na výtvarnou tvorbu a se zaměřením na život a reklamní tvorbu Alfonse Muchy.
2. Definujte hlavní cíl, stanovte výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte primární výzkum za účelem zjištění informací o reklamní tvorbě Alfonse Muchy.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků navrhněte v projektové části manuál pro reklamní agentury za účelem využití uměleckého díla v reklamě v současné době.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Seznam doporučené literatury
BADE, Patrick a Victoria CHARLES. Alphonse Mucha. New York: Parkstone Press International, c2013, 199 s. ISBN 978-1-78160-244-7.
BALEKA, Jan a Jiří KROPÁČEK. Výtvarné umění: výkladový slovník: (malířství, sochařství, grafika). Vyd. 1. Praha: Academia, 1997, 429 s. ISBN 80-200-0609-5.
MUCHA, Alfons. Ivan Lendl: Alfons Mucha: sbírka Ivana Lendla. 1. vyd. [Česko]: Nadační fond Richarda Fuxy ve spolupráci s nakl. Slovart a BigMedia, 2013. 317 s. ISBN 9788073917050.
MUCHA, Alfons a Marta SYLVESTROVÁ, 2009. Alfons Mucha: český mistr Belle Epoque. V Brně: Moravská galerie. ISBN 978-80-7027-196-4.
ULMER, Renate, 2003. Alfons Mucha: 1860-1939: mistr secese. Vyd. 1. Ilustrace Alfons Mucha. Köln: Taschen. Mistři světového umění. ISBN 80-7209-543-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BADE, Patrick a Victoria CHARLES. Alphonse Mucha. New York: Parkstone Press International, c2013, 199 s. ISBN 978-1-78160-244-7.
BALEKA, Jan a Jiří KROPÁČEK. Výtvarné umění: výkladový slovník: (malířství, sochařství, grafika). Vyd. 1. Praha: Academia, 1997, 429 s. ISBN 80-200-0609-5.
MUCHA, Alfons. Ivan Lendl: Alfons Mucha: sbírka Ivana Lendla. 1. vyd. [Česko]: Nadační fond Richarda Fuxy ve spolupráci s nakl. Slovart a BigMedia, 2013. 317 s. ISBN 9788073917050.
MUCHA, Alfons a Marta SYLVESTROVÁ, 2009. Alfons Mucha: český mistr Belle Epoque. V Brně: Moravská galerie. ISBN 978-80-7027-196-4.
ULMER, Renate, 2003. Alfons Mucha: 1860-1939: mistr secese. Vyd. 1. Ilustrace Alfons Mucha. Köln: Taschen. Mistři světového umění. ISBN 80-7209-543-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího práce byla položena tato otázka (doc.Weberová)
1.V akej reklame by autorka využila niektoré z diel A. Muchu v súčasnosti?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Horňák):
1.Môže vysvetliť nedostatočný rozsah svojej práce?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.Vzťah reklamy a umenia autorka rozoberá. Aký je ich vzťah podľa autorky - jednou vetou.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3.Posledná časť "manuálu" je venovaná humoru. Pôsobí skôr analyticky ako námetovo. Je totiž rozdiel medzi humorom a myšlienkovým vtipom. Môže autorka povedať aký by bol teda Muchov odkaz v tomto prípade.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.