Diplomová práce se zabývá komunikačními nástroji Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati a jejich vlivem na image. Teoretická část práce se věnuje vymezení základních pojmů marketingu vysoké školy a image. Praktická část se skládá z primárního výzkumu formou dotazníkového šetření a navazujícími individuálními rozhovory se zástupci z řad potenciálních studentů. Z těchto poznatků vychází projektová část, která obsahuje doporučení na zefektivnění stávajících marketingových aktivit v komunikaci s cílovou skupinou a návrh kampaně s cílem budování pozitivní image.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the communication tools of the Faculty of Technology of Tomas Bata University and their influence on the image. The theoretical part defines basic concept of university marketing and image. The practical part is dedicated to primary research in the form of the questionnaire survey followed by individual interviews with representatives from potential students. The final project builds on the results and contains recommendations for current marketing communication with the target group and proposal of a campaign to build the positive image.
Klíčová slova
marketing vysoké školy, image, image fakulty, brand, potenciální studenti, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
university marketing, image, image of faculty, brand, potential students, marketing communications
Rozsah průvodní práce
108 s. (161 229 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá komunikačními nástroji Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati a jejich vlivem na image. Teoretická část práce se věnuje vymezení základních pojmů marketingu vysoké školy a image. Praktická část se skládá z primárního výzkumu formou dotazníkového šetření a navazujícími individuálními rozhovory se zástupci z řad potenciálních studentů. Z těchto poznatků vychází projektová část, která obsahuje doporučení na zefektivnění stávajících marketingových aktivit v komunikaci s cílovou skupinou a návrh kampaně s cílem budování pozitivní image.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the communication tools of the Faculty of Technology of Tomas Bata University and their influence on the image. The theoretical part defines basic concept of university marketing and image. The practical part is dedicated to primary research in the form of the questionnaire survey followed by individual interviews with representatives from potential students. The final project builds on the results and contains recommendations for current marketing communication with the target group and proposal of a campaign to build the positive image.
Klíčová slova
marketing vysoké školy, image, image fakulty, brand, potenciální studenti, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
university marketing, image, image of faculty, brand, potential students, marketing communications
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a internetových zdrojů se zaměřením na komunikaci vysokých škol v souvislosti s budování image.
2. Specifikujte cíle, formulujte výzkumné otázky a navrhněte metodiku práce.
3. Identifikujte a analyzujte současný stav komunikace Fakulty technologické s cílovými skupinami.
4. Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
5. Na základě výsledků analýz a marketingového výzkumu formulujte návrhy na efektivní komunikaci s cílovými skupinami a doporučte závěry aplikovatelné pro potřeby fakulty.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a internetových zdrojů se zaměřením na komunikaci vysokých škol v souvislosti s budování image.
2. Specifikujte cíle, formulujte výzkumné otázky a navrhněte metodiku práce.
3. Identifikujte a analyzujte současný stav komunikace Fakulty technologické s cílovými skupinami.
4. Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
5. Na základě výsledků analýz a marketingového výzkumu formulujte návrhy na efektivní komunikaci s cílovými skupinami a doporučte závěry aplikovatelné pro potřeby fakulty.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy, 2009. Vyd. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7357-494-9.
SOUKALOVÁ, Radomila. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami, 2011. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-14-9.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, 2011. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita, 2009. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2790-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing, 2007. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy, 2009. Vyd. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7357-494-9.
SOUKALOVÁ, Radomila. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami, 2011. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-14-9.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, 2011. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita, 2009. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2790-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing, 2007. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
Přílohy volně vložené
nahrávky, 1 excel soubor s výsledky, 1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Mali ste reprezentatívnu vzorku pre dotazovanie? Akým sp?sobom bola vyberaná?
"Aký bol scenár rozhovoru? O aký typ rozhovoru šlo? A šlo o rozhovor individuálny, alebo skupinový (keď je spomínaná diskusia na str. 72).
Studentka připraveně reagovala na všechny položené otázky.