Předmětem této diplomové práce je průzkum vnímání barev v marketingové komunikaci především v oblasti bankovnictví. Práce pojednává o tom, co je asociováno s konkrétními barvami a jaké barvy jsou asociovány s bankami. Práce má za cíl potvrdit nebo vyvrátit výzkumné otázky stanovené v teoretické části práce.
První část práce je zaměřena na teorii barev, významu barev v marketingové komunikaci, firemní identity, loga, emocí a bankovnictví.
Analytická část se zaměřuje na marketingový výzkum vnímání barev ve spojitosti s ban-kami.
V projektové části jsou aplikovány zjištěné poznatky do praxe pro tvorbu log a výběru ba-rev v komunikaci bankovních institucí.
Anotace v angličtině
The subject of this dissertation work is research of how colors are perceived in marketing communication especially in an area of banking. The work is dealing with what is asso-ciated with specific colors and which colors are associated with banks. The aim of this work is to confirm or refute research questions which are determined in a theoretical part of this work. First part of this work is aimed to theory of colors, importance of colors in marketing communication, corporate identity, logo, emotions and banking.
Analytical part is focused on marketing research of perceiving colors in connection with banks.
In project part are applied found knowledge into practice for creating logo and choosing colors in communication of bank institutions.
color, colors association, marketing communication, corporate identity, corporate design, logo, emotions, bank, bank institution.
Rozsah průvodní práce
97
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je průzkum vnímání barev v marketingové komunikaci především v oblasti bankovnictví. Práce pojednává o tom, co je asociováno s konkrétními barvami a jaké barvy jsou asociovány s bankami. Práce má za cíl potvrdit nebo vyvrátit výzkumné otázky stanovené v teoretické části práce.
První část práce je zaměřena na teorii barev, významu barev v marketingové komunikaci, firemní identity, loga, emocí a bankovnictví.
Analytická část se zaměřuje na marketingový výzkum vnímání barev ve spojitosti s ban-kami.
V projektové části jsou aplikovány zjištěné poznatky do praxe pro tvorbu log a výběru ba-rev v komunikaci bankovních institucí.
Anotace v angličtině
The subject of this dissertation work is research of how colors are perceived in marketing communication especially in an area of banking. The work is dealing with what is asso-ciated with specific colors and which colors are associated with banks. The aim of this work is to confirm or refute research questions which are determined in a theoretical part of this work. First part of this work is aimed to theory of colors, importance of colors in marketing communication, corporate identity, logo, emotions and banking.
Analytical part is focused on marketing research of perceiving colors in connection with banks.
In project part are applied found knowledge into practice for creating logo and choosing colors in communication of bank institutions.
color, colors association, marketing communication, corporate identity, corporate design, logo, emotions, bank, bank institution.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte a zpracujte odbornou literaturu vztahující se k marketingové komunikaci, bankovnictví, barvám, logu, corporate identity, emocí a emočních apelů.
2. Definujte obecný cíl práce, postup a stanovte hypotézy a výzkumné otázky.
3. Realizujte a vyhodnoťte dotazník ke zjištění postojů a asociací ke konkrétním barvám předem vybraných log bankovních institucí.
4. Realizujte hloubkové rozhovory zkoumající preference respondentů ve výběru log, dle barev bankovních institucí.
5. V závěru práce zhodnoťte, zda a nakolik se Vám podařilo odpovědět na výzkumné otázky a naplnit stanovený cíl práce. Uveďte možné využití získaných výsledků v praxi mimo Vámi navrhnutý projekt.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte a zpracujte odbornou literaturu vztahující se k marketingové komunikaci, bankovnictví, barvám, logu, corporate identity, emocí a emočních apelů.
2. Definujte obecný cíl práce, postup a stanovte hypotézy a výzkumné otázky.
3. Realizujte a vyhodnoťte dotazník ke zjištění postojů a asociací ke konkrétním barvám předem vybraných log bankovních institucí.
4. Realizujte hloubkové rozhovory zkoumající preference respondentů ve výběru log, dle barev bankovních institucí.
5. V závěru práce zhodnoťte, zda a nakolik se Vám podařilo odpovědět na výzkumné otázky a naplnit stanovený cíl práce. Uveďte možné využití získaných výsledků v praxi mimo Vámi navrhnutý projekt.
Seznam doporučené literatury
AIREY, D. Logo: nápad, návrh, realizace. 1. vyd. Brno: Computer press, a.s., 2010. Počet stran 213. ISBN 978-80-251-3151-0.
DANNHOFEROVÁ, J. Velká kniha barev: kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéry. Brno: Computer Press, 2012. Počet stran 352. ISBN 978-80-251-3785-7.
KANTNEROVÁ, L. Základy bankovnictví: Teorie a praxe. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2016. Počet stran 232. ISBN 978-80-7400-595-4.
SAMARA, T. Grafický design: Základní pravidla a jejich porušování. Praha: Slovart, 2008. Počet stran 272. ISBN 978-80-7391-030-3.
VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s, 2009. Počet stran 192. ISBN 978-80-247-2790-5.
VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ J. Reklama, Jak dělat reklamu. 3. vyd. Praha: Grada Publishing a.s, 2010. Počet stran 208. ISBN 978-80-247-3492-7.
Seznam doporučené literatury
AIREY, D. Logo: nápad, návrh, realizace. 1. vyd. Brno: Computer press, a.s., 2010. Počet stran 213. ISBN 978-80-251-3151-0.
DANNHOFEROVÁ, J. Velká kniha barev: kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéry. Brno: Computer Press, 2012. Počet stran 352. ISBN 978-80-251-3785-7.
KANTNEROVÁ, L. Základy bankovnictví: Teorie a praxe. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2016. Počet stran 232. ISBN 978-80-7400-595-4.
SAMARA, T. Grafický design: Základní pravidla a jejich porušování. Praha: Slovart, 2008. Počet stran 272. ISBN 978-80-7391-030-3.
VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s, 2009. Počet stran 192. ISBN 978-80-247-2790-5.
VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ J. Reklama, Jak dělat reklamu. 3. vyd. Praha: Grada Publishing a.s, 2010. Počet stran 208. ISBN 978-80-247-3492-7.
Přílohy volně vložené
1x CD - individuální rozhovory
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Prečo dala autorka odpovede na výskumné otázky už do úvodu praktickej časti?
2. Ktoré emócie majú vzbudzovať farby v pertraktovanej oblasti primárne?
3. Myslí si autorka práce, že v prípade sporiteľní, resp. poisťovní je situácia identická?
Studentka zodpověděla položené dotazy připraveně.