Cílem diplomové práce je návrh opatření na zlepšení postavení spotřebitele na trhu s potravinami. V teoretické části práce je popsána platná legislativa na ochranu spotřebitele jak na území České republiky, tak platná na území Evropské unie. Dále se práce zabývá popisem státních a nestátních organizací na ochranu spotřebitele.
Na základě dotazníkového šetření jsou zjištěny nejčastější problémy spotřebitelů. Analýzou výsledků dotazníkového šetření byly vyhodnoceny hlavní problémy na potravinářském trhu a jeho dopady a vypracován návrh opatření na zlepšení postavení spotřebitelů na trhu s potravinami.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to propose measures to improve consumer position in the food mar-ket. In the theoretical part of the thesis, the current consumer protection legislation valid in the Czech Republic and in the area of the European Union is described. Furthermore, the thesis deals with the description of state and non-governmental organizations for consumer protection.
Based on a questionnaire survey, the most common consumer problems are identified. Ana-lyzing the results of the questionnaire survey, the main problems of the food market and its impacts were assessed and a proposal for measures to improve the position of consumers in the food market was developed.
Klíčová slova
spotřebitel, ochrana spotřebitele, potraviny, značky kvality, dotazníkové šetření, analýza, návrh opatření
Cílem diplomové práce je návrh opatření na zlepšení postavení spotřebitele na trhu s potravinami. V teoretické části práce je popsána platná legislativa na ochranu spotřebitele jak na území České republiky, tak platná na území Evropské unie. Dále se práce zabývá popisem státních a nestátních organizací na ochranu spotřebitele.
Na základě dotazníkového šetření jsou zjištěny nejčastější problémy spotřebitelů. Analýzou výsledků dotazníkového šetření byly vyhodnoceny hlavní problémy na potravinářském trhu a jeho dopady a vypracován návrh opatření na zlepšení postavení spotřebitelů na trhu s potravinami.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to propose measures to improve consumer position in the food mar-ket. In the theoretical part of the thesis, the current consumer protection legislation valid in the Czech Republic and in the area of the European Union is described. Furthermore, the thesis deals with the description of state and non-governmental organizations for consumer protection.
Based on a questionnaire survey, the most common consumer problems are identified. Ana-lyzing the results of the questionnaire survey, the main problems of the food market and its impacts were assessed and a proposal for measures to improve the position of consumers in the food market was developed.
Klíčová slova
spotřebitel, ochrana spotřebitele, potraviny, značky kvality, dotazníkové šetření, analýza, návrh opatření
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vymezte právní a institucionální rámec ochrany spotřebitele na trhu s potravinami v EU a ČR.
Charakterizujte nejdůležitější ekonomické aspekty ochrany spotřebitele na trhu s potravinami v ČR.
Praktická část
Analyzujte nejčastější problémy spotřebitelů na trhu s potravinami pomocí dotazníkového šetření.
Na základě dotazníkového šetření vyhodnoťte hlavní problémy na potravinářském trhu a jeho ekonomické dopady na spotřebitele.
Vypracujte návrh opatření na zlepšení postavení spotřebitele na trhu s potravinami.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vymezte právní a institucionální rámec ochrany spotřebitele na trhu s potravinami v EU a ČR.
Charakterizujte nejdůležitější ekonomické aspekty ochrany spotřebitele na trhu s potravinami v ČR.
Praktická část
Analyzujte nejčastější problémy spotřebitelů na trhu s potravinami pomocí dotazníkového šetření.
Na základě dotazníkového šetření vyhodnoťte hlavní problémy na potravinářském trhu a jeho ekonomické dopady na spotřebitele.
Vypracujte návrh opatření na zlepšení postavení spotřebitele na trhu s potravinami.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HOROVÁ, Olga. Ochrana spotřebitele po vstupu do Evropské unie. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2006, 185 s. ISBN 80-245-
1106-1.
HULVA, Tomáš. Ochrana spotřebitele. 1. vyd. Praha: ASPI Publishing, 2004, 452 s. ISBN 80-7357-064-5.
CHALMERS, Damian, Gareth DAVIES and Giorgio MONTI. European Union law: cases and materials. 2nd ed. Cambridge:
Cambridge University Press, 2010, 1116 s. ISBN 978-0-521-12151-4.
SCHIFFMAN, Leon G. and Leslie Lazar KANUK. Consumer behavior. 9th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall, 2007, 71 s. ISBN 0-13-186960-4.
ZDRAŽIL, Miloš. O ochraně spotřebitele. 1. vyd. Praha: Linde Praha, 2000, 231 s. ISBN 80-7201-240-1.
Seznam doporučené literatury
HOROVÁ, Olga. Ochrana spotřebitele po vstupu do Evropské unie. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2006, 185 s. ISBN 80-245-
1106-1.
HULVA, Tomáš. Ochrana spotřebitele. 1. vyd. Praha: ASPI Publishing, 2004, 452 s. ISBN 80-7357-064-5.
CHALMERS, Damian, Gareth DAVIES and Giorgio MONTI. European Union law: cases and materials. 2nd ed. Cambridge:
Cambridge University Press, 2010, 1116 s. ISBN 978-0-521-12151-4.
SCHIFFMAN, Leon G. and Leslie Lazar KANUK. Consumer behavior. 9th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall, 2007, 71 s. ISBN 0-13-186960-4.
ZDRAŽIL, Miloš. O ochraně spotřebitele. 1. vyd. Praha: Linde Praha, 2000, 231 s. ISBN 80-7201-240-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího DP: 20 bodů
Otázka: U kterého z Vámi navrhovaných opatření lze očekávat skutečné uplatnění v aplikační praxi? Zodpovězeno zcela
Hodnocení oponenta DP: 24 bodů
Otázka: Vysvětlete zda jsou následující označení správná a v čem bude rozdíl? Ementálský sýr a Pravý ementálský sýr, Šampaňské víno a Původní šampaňské víno atp. Zodpovězeno zcela