Tématem práce jsou vnitropodniková periodika a jejich využívání v rámci vnitro-podnikové komunikace a vnitropodnikového public relations. V teoretické části se práce zabývá definováním pojmů komunikace, public relations, podniková identita a image. V praktické části analyzuje soutěž Zlatý středník a časopisy Čtvereček, Policista a Den budovatelů. A tato periodika v závěru praktické části také srovnává. V projektové části je navržena a zpracována anketa určena společnostem, které vydávají některá z tiště-ných zaměstnaneckých médií. V této části je zároveň anketa vyhodnocena, zhodnocen sou-časný stav a navřeno optimální řešení zaměstnaneckého periodika.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is intracorporate periodicals and their usage within intracor-porate communication and intracorporate public relations. In the theoretical part the thesis deals with the term definitions of communication, public relations, corporate identity and image. In the practical part it analyses the competition Zlatý středník (Golden semicolon) and magazines Čtvereček, Policista and Den budovatelů. These periodicals are also compa-red at the end of the practical part. In the project part the thesis designs and develops a re-search designed for companies, who publish a printed employee media. This part also inclu-des the research assessment, evaluation of the current state and a suggestion of an optimal solution for an employee periodical.
Tématem práce jsou vnitropodniková periodika a jejich využívání v rámci vnitro-podnikové komunikace a vnitropodnikového public relations. V teoretické části se práce zabývá definováním pojmů komunikace, public relations, podniková identita a image. V praktické části analyzuje soutěž Zlatý středník a časopisy Čtvereček, Policista a Den budovatelů. A tato periodika v závěru praktické části také srovnává. V projektové části je navržena a zpracována anketa určena společnostem, které vydávají některá z tiště-ných zaměstnaneckých médií. V této části je zároveň anketa vyhodnocena, zhodnocen sou-časný stav a navřeno optimální řešení zaměstnaneckého periodika.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is intracorporate periodicals and their usage within intracor-porate communication and intracorporate public relations. In the theoretical part the thesis deals with the term definitions of communication, public relations, corporate identity and image. In the practical part it analyses the competition Zlatý středník (Golden semicolon) and magazines Čtvereček, Policista and Den budovatelů. These periodicals are also compa-red at the end of the practical part. In the project part the thesis designs and develops a re-search designed for companies, who publish a printed employee media. This part also inclu-des the research assessment, evaluation of the current state and a suggestion of an optimal solution for an employee periodical.
1. V úvodní části představte téma, zpracujte literární prameny pro danou oblast a formulujte hypotézy.
2. V teoretické části definujte pojem komunikace, public relations a interní komunikace.
3. V analytická část objasněte pojem a funkci firemních periodik, popište soutěž "Zlatý středník", časopis společnosti BVV "Čtvereček", časopis státní správy a některý z časopisů publikovaných před listopadem 1989.
4. Srovnejte uvedené tři časopisy.
5. Navrhněte anketní otázky pro společnosti, které vydávají zaměstnanecká periodika (formát, rozsah, cíle, corporate apod.).
6. V projektové části vyhodnoťte výsledky a zpracujte závěry (včetně závěrů z ankety).
7. Shrňte současný stav a formulujte požadavky na interní komunikaci.
8. Navrhněte optimální podobu interního periodika a zhodnoťte platnost hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. V úvodní části představte téma, zpracujte literární prameny pro danou oblast a formulujte hypotézy.
2. V teoretické části definujte pojem komunikace, public relations a interní komunikace.
3. V analytická část objasněte pojem a funkci firemních periodik, popište soutěž "Zlatý středník", časopis společnosti BVV "Čtvereček", časopis státní správy a některý z časopisů publikovaných před listopadem 1989.
4. Srovnejte uvedené tři časopisy.
5. Navrhněte anketní otázky pro společnosti, které vydávají zaměstnanecká periodika (formát, rozsah, cíle, corporate apod.).
6. V projektové části vyhodnoťte výsledky a zpracujte závěry (včetně závěrů z ankety).
7. Shrňte současný stav a formulujte požadavky na interní komunikaci.
8. Navrhněte optimální podobu interního periodika a zhodnoťte platnost hypotézy.
Seznam doporučené literatury
Black, S., Nejúčinnější propagace, Praha, Grada Publishing, 1994, ISBN 80-7169-106-2
Foret, M., Marketingová komunikace, Praha, Masarykova univerzita, 1997, ISBN 980-210-1681-7
Hloušková, I., Vnitrofiremní komunikace, Praha, Grada Publishing, 1998, ISBN 80-7169-550-5
Kachlík, A., Public relations v marketingu, Praha, ČTK-redakce hospodářských informací, 1969
Kunczik, M., Základy masové komunikace, Praha, Karolinum Praha, 1995, ISBN 80-7184-134-X
Váňa, P., Direct marketing v teorii a praxi, Praha, Management Press, 1994, ISBN 80-85603-60-8
Žáry, I., Public relations, Bratislava, Univerzita Komenského Bratislava, 1996, ISBN 80-223-1018-2
Seznam doporučené literatury
Black, S., Nejúčinnější propagace, Praha, Grada Publishing, 1994, ISBN 80-7169-106-2
Foret, M., Marketingová komunikace, Praha, Masarykova univerzita, 1997, ISBN 980-210-1681-7
Hloušková, I., Vnitrofiremní komunikace, Praha, Grada Publishing, 1998, ISBN 80-7169-550-5
Kachlík, A., Public relations v marketingu, Praha, ČTK-redakce hospodářských informací, 1969
Kunczik, M., Základy masové komunikace, Praha, Karolinum Praha, 1995, ISBN 80-7184-134-X
Váňa, P., Direct marketing v teorii a praxi, Praha, Management Press, 1994, ISBN 80-85603-60-8
Žáry, I., Public relations, Bratislava, Univerzita Komenského Bratislava, 1996, ISBN 80-223-1018-2