Diplomová práce popisuje a analyzuje tištěná bulvární média, jejich základní podobu a strukturu a zasazuje je do kontextu mediálního prostředí v České republice pro využití mar-ketingové podpory nového bulvárního deníku v České republice. Postihuje současné marke-tingové metody a strategie, které jednotlivá vydavatelství používají k podpoře svých titulů, zkoumá efektivitu marketingové podpory v oblasti tisku, distribuce, reklamy, podpory pro-deje i cenové strategie. Zároveň analyzuje marketingovou strategii deníku Aha!, nejmladšího bulvárního deníku na Českém trhu. Zabývá se i sociologickým průzkumem čtenářů bulvár-ního tisku. Na základě hodnocení dostupných dat a analýz a interních propočtů mediálních vydavatelství nastiňuje i další možnosti marketingové podpory nového bulvárního deníku v Česku.
Anotace v angličtině
The aim of this paper is to describe and analyse printed tabloid media, their basic form and structure and put them in context of the media environment in the Czech Republic to be used for marketing a new tabloid daily paper in the Czech Republic. It concerns current marketing methods and strategies used by different publishers to promote their organs. Fur-thermore it studies the effectivity of marketing support for printing, distribution, advertising, sales support and pricing strategy. As a case study it analyses the marketing strategy of Aha! the youngest daily tabloid available in the Czech Republic. It also addresses the social structure of readers of tabloid newspapers. On the basis of available data, analyses and in-ternal calculations of publishers it proposes further possibilities for marketing support for a new tabloid daily in the Czech Republic.
Klíčová slova
Marketing, reklama, podpora prodeje, distribuce, tisk, bulvár, deník, soutěže
Diplomová práce popisuje a analyzuje tištěná bulvární média, jejich základní podobu a strukturu a zasazuje je do kontextu mediálního prostředí v České republice pro využití mar-ketingové podpory nového bulvárního deníku v České republice. Postihuje současné marke-tingové metody a strategie, které jednotlivá vydavatelství používají k podpoře svých titulů, zkoumá efektivitu marketingové podpory v oblasti tisku, distribuce, reklamy, podpory pro-deje i cenové strategie. Zároveň analyzuje marketingovou strategii deníku Aha!, nejmladšího bulvárního deníku na Českém trhu. Zabývá se i sociologickým průzkumem čtenářů bulvár-ního tisku. Na základě hodnocení dostupných dat a analýz a interních propočtů mediálních vydavatelství nastiňuje i další možnosti marketingové podpory nového bulvárního deníku v Česku.
Anotace v angličtině
The aim of this paper is to describe and analyse printed tabloid media, their basic form and structure and put them in context of the media environment in the Czech Republic to be used for marketing a new tabloid daily paper in the Czech Republic. It concerns current marketing methods and strategies used by different publishers to promote their organs. Fur-thermore it studies the effectivity of marketing support for printing, distribution, advertising, sales support and pricing strategy. As a case study it analyses the marketing strategy of Aha! the youngest daily tabloid available in the Czech Republic. It also addresses the social structure of readers of tabloid newspapers. On the basis of available data, analyses and in-ternal calculations of publishers it proposes further possibilities for marketing support for a new tabloid daily in the Czech Republic.
Klíčová slova
Marketing, reklama, podpora prodeje, distribuce, tisk, bulvár, deník, soutěže
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Analyzujte současný trhu bulvárních deníků v ČR.
4. Proveďte a analyzujte sociologický průzkum.
5. Analyzujte marketingovou podporu nových a stávajících bulvárních deníků.
6. Analyzujte finanční náklady na marketing v poměru k prodanému nákladu.
7. Zhodnoťte efektivitu marketingové strategie podpory nových deníků.
8. Zhodnoťte efektivitu zavedení nového bulvárního deníku na trh v Česku.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Analyzujte současný trhu bulvárních deníků v ČR.
4. Proveďte a analyzujte sociologický průzkum.
5. Analyzujte marketingovou podporu nových a stávajících bulvárních deníků.
6. Analyzujte finanční náklady na marketing v poměru k prodanému nákladu.
7. Zhodnoťte efektivitu marketingové strategie podpory nových deníků.
8. Zhodnoťte efektivitu zavedení nového bulvárního deníku na trh v Česku.
Seznam doporučené literatury
Jirák, J., Köpplová, B.: Média a společnost. 1. vyd. Praha, Portál, 2003
Bartošek, J.: Zpravodajství a publicistika., 1. vyd. Olomouc, FF Univerzity Palackého 2001
Lull, J., Hinerman, S.: Media Scandals. Blackwell Publishers Ltd: London 1997
Kunczik, M.: Základy masové komunikace. 1. vyd. Praha, Karolinum 1995
Kol. autorů : Výkladový slovník žurnalistiky, UK Praha 1980
Kol. autorů : Encyklopedický slovník, Academia 1982
Kol. autorů : Příručka pro novináře střední a východní Evropy, LN, SNČR Praha 1991
Bajčan, R.: Techniky Public relations aneb jak pracovat s médii, Praha, Management Press, 2003
Kohout, J.: Veřejné mínění, image a metody public relations, Management press, 1999
Seznam doporučené literatury
Jirák, J., Köpplová, B.: Média a společnost. 1. vyd. Praha, Portál, 2003
Bartošek, J.: Zpravodajství a publicistika., 1. vyd. Olomouc, FF Univerzity Palackého 2001
Lull, J., Hinerman, S.: Media Scandals. Blackwell Publishers Ltd: London 1997
Kunczik, M.: Základy masové komunikace. 1. vyd. Praha, Karolinum 1995
Kol. autorů : Výkladový slovník žurnalistiky, UK Praha 1980
Kol. autorů : Encyklopedický slovník, Academia 1982
Kol. autorů : Příručka pro novináře střední a východní Evropy, LN, SNČR Praha 1991
Bajčan, R.: Techniky Public relations aneb jak pracovat s médii, Praha, Management Press, 2003
Kohout, J.: Veřejné mínění, image a metody public relations, Management press, 1999