Diplomová práce se zabývá tématem předcházení problémů žáků 2. stupně základních škol ve Zlínském regionu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy přispívající k teo-retickému poznání a pochopení autoevaluačních procesů na základních školách, popisuje zdroje možného problémového chování spojeného s negativním sebevnímáním. Výzkumná část zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření rizikové a posilující stránky školního života žáků z jejich perspektivy, zjištění informací k cílené a včasné prevenci a intervenci do problémového chování žáků na úrovni školy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problem preventiv of second grade students at elementary school in Zlín region.The theoretical part explains basic concepts which contribute to theoretical knowledge and understanding of auto evaluating processesat elementary schools, describes sourcesof possible risky behaviour connected with negative self perception. The research part determines risky and strengthening aspects of students school life from their per-spective via questionnaires, gaining information to timely prevent and intervene in proble-matic student behaviour at school level.
Klíčová slova
základní škola, autoevaluace, výuka, klima školy, školní třídy, rizikové chování, riziková mládež
Diplomová práce se zabývá tématem předcházení problémů žáků 2. stupně základních škol ve Zlínském regionu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy přispívající k teo-retickému poznání a pochopení autoevaluačních procesů na základních školách, popisuje zdroje možného problémového chování spojeného s negativním sebevnímáním. Výzkumná část zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření rizikové a posilující stránky školního života žáků z jejich perspektivy, zjištění informací k cílené a včasné prevenci a intervenci do problémového chování žáků na úrovni školy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problem preventiv of second grade students at elementary school in Zlín region.The theoretical part explains basic concepts which contribute to theoretical knowledge and understanding of auto evaluating processesat elementary schools, describes sourcesof possible risky behaviour connected with negative self perception. The research part determines risky and strengthening aspects of students school life from their per-spective via questionnaires, gaining information to timely prevent and intervene in proble-matic student behaviour at school level.
Klíčová slova
základní škola, autoevaluace, výuka, klima školy, školní třídy, rizikové chování, riziková mládež
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti rizikového chování a sociálních deviací, rizikových a posilujících oblastí školního života žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti rizikového chování a sociálních deviací, rizikových a posilujících oblastí školního života žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BOEKAERTS, Monique., Paul R. PINTRICH a Moshe. ZEIDER. Handbook of self-regulation. San Diego, Calif.: Academic Press, c2000. ISBN 0-12-109890-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: [vývojová psychologie] : přepracované vydání. Vyd. 2. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7367-124-7.
SOBOTKOVÁ, Veronika. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4042-3.
Seznam doporučené literatury
BOEKAERTS, Monique., Paul R. PINTRICH a Moshe. ZEIDER. Handbook of self-regulation. San Diego, Calif.: Academic Press, c2000. ISBN 0-12-109890-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: [vývojová psychologie] : přepracované vydání. Vyd. 2. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7367-124-7.
SOBOTKOVÁ, Veronika. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4042-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil teoretická východiska práce, dále se věnoval popisu výzkumné strategie a metodologie. Student uvedl výzkumný problém, výzkumné otázky a cíle. Student popsal průběh kvantitativního výzkumu. Uvedl způsob zpracování dat a dále se věnoval prezentaci výsledků výzkumného šetření. Následně odpovídal na otázky k obhajobě. Členové komise ocenili přípravu k obhajobě i zpracování diplomové práce, následně se ptali na výzkumný nástroj. Komise hlasovala A:B v poměru 3:2.