Bakalářská práce s názvem "Specifika ošetřovatelské péče u dětí s autismem" se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části se zabýváme definicí poruchy autistického spektra, seznamujeme s historickým vývojem, možnostmi diagnostiky a léčbou tohoto onemocnění, dále jsou uvedena specifika ošetřovatelské péče u dětí s autismem. V praktické části jsou zpracované výsledky dotazníkového šetření u všeobecných sester, které pracují na dětských odděleních.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled "Specific of Nursing Care in Children with Autism" is composed of theoretical part and practical part. The theoretical part defines autism spectrum disorders, the thesis introduces to readers with the historical development, manifestation, diagnosis and treatment of the disease there, and the specifics of nursing care in children with autism. The practical part contains the results of a questionnaire research aimed on nurses working in children departments.
autism, autistic spectrum disorders, nursing care, nurse,
Rozsah průvodní práce
69 s. (91 061 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem "Specifika ošetřovatelské péče u dětí s autismem" se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části se zabýváme definicí poruchy autistického spektra, seznamujeme s historickým vývojem, možnostmi diagnostiky a léčbou tohoto onemocnění, dále jsou uvedena specifika ošetřovatelské péče u dětí s autismem. V praktické části jsou zpracované výsledky dotazníkového šetření u všeobecných sester, které pracují na dětských odděleních.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled "Specific of Nursing Care in Children with Autism" is composed of theoretical part and practical part. The theoretical part defines autism spectrum disorders, the thesis introduces to readers with the historical development, manifestation, diagnosis and treatment of the disease there, and the specifics of nursing care in children with autism. The practical part contains the results of a questionnaire research aimed on nurses working in children departments.
autism, autistic spectrum disorders, nursing care, nurse,
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti poruch autistického spektra.
Příprava metodiky výzkumné části.
Stanovení kritérií pro výběr respondentů.
Realizace kvantitativního výzkumu technikou dotazníku.
Analýza, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti poruch autistického spektra.
Příprava metodiky výzkumné části.
Stanovení kritérií pro výběr respondentů.
Realizace kvantitativního výzkumu technikou dotazníku.
Analýza, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1195-2.
GRANDIN, Temple a Richard PANEK. The Autistic Brain, Thinking Across the Spectrum. New Yourk: Houghton Mifflin Harcourt, 2013. ISBN 978-0-547-63645-0.
GILLBERG, Christopher a Theo PEETERS. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-7367-498-4.
STRUNECKÁ, Anna, Blanka URBÁNKOVÁ, Linda CECAVOVÁ a Anděla ŠÁRKOVÁ. Přemůžeme autizmus?: průvodce pro rodiče, použitelný i pro pediatry, psychiatry a všechny obětavé bytosti, které se snaží pomáhat dětem s autizmem. Blansko: ALMI, 2009. ISBN 978-80-904344-0-0.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9.
Seznam doporučené literatury
BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1195-2.
GRANDIN, Temple a Richard PANEK. The Autistic Brain, Thinking Across the Spectrum. New Yourk: Houghton Mifflin Harcourt, 2013. ISBN 978-0-547-63645-0.
GILLBERG, Christopher a Theo PEETERS. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-7367-498-4.
STRUNECKÁ, Anna, Blanka URBÁNKOVÁ, Linda CECAVOVÁ a Anděla ŠÁRKOVÁ. Přemůžeme autizmus?: průvodce pro rodiče, použitelný i pro pediatry, psychiatry a všechny obětavé bytosti, které se snaží pomáhat dětem s autizmem. Blansko: ALMI, 2009. ISBN 978-80-904344-0-0.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaké máte osobní zkušenosti s pacienty s autismem? (mám osobní zkušenost z praxe, která nebyla dobrá, proto jsem se k tomuto tématu chtěla věnovat) Jsou podle vás všeobecné sestry dostatečně vzdělány v problematice autismu? (oponent práce) Sestry ví, jak mají komunikovat, ale nepoužívají tyto informace v praxi. (odpověď studntky) Jak jste získala informace ke splnění cíle č. 3? (člen komise) Zhodnotila jsem odpovědi. (odpověď studentky) Sledovala jste rozdíly ve vzdělání pracovníků? (člen komise) Nesledovala. (odpověď studentky)