Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Fotoaparát jako mocenský nástroj v novinářské fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů: Doubravský dvůr b) volné fotografie - výstavní soubor: "Photographic Truth is a Natural Truth"?
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Fotoaparát jako mocenský nástroj v novinářské fotografii
2. Praktická část:
a) katalog produktů:
Doubravský dvůr
b) volné fotografie - výstavní soubor:
"Photographic Truth is a Natural Truth"?
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part:
Camera as a Tool of Power in Photojournalism
2. Practical part
: a) Doubravsky Farmyard
b) "Photographic Truth is a Natural Truth"?
Název dle studenta
1. Teoretická část: Fotoaparát jako mocenský nástroj v novinářské fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů: Doubravský dvůr b) volné fotografie - výstavní soubor: "Photographic Truth is a Natural Truth"?
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Camera as a Tool of Power in Photojournalism 2. Practical part: a) Doubravsky Farmyard b) "Photographic Truth is a Natural Truth"?
Práce se jinými slovy zabývá manipulací ve fotožurnalismu. Přibližuje fotožurnalismus nejen v historickém kontextu, ale i ve vztahu k médiím, politice a technice. Řeší otázku pravdivosti a objektivity fotografického média a sleduje manipulaci vytvořenou ve všech možných sférách, od manipulace způsobenou fotografem, až po tu vytvořenou redakcí novin nebo časopisů a čtenáři. Hlouběji se zaměřuje na postprodukční činnost, která je ukázána na nejznámějších kauzách. Tyto kauzy zapříčinily vznik etických kodexů v novinářské fotografii a změnily chápání fotografie jako takové.
Anotace v angličtině
Work, in other words, is dealing with manipulation in photojournalism. It approaches photojournalism in the historical context, but also in relation to media, politics and technology. It solves the question of the truthfulness and objectivity of the photographic medium and it monitors the manipulation created in all possible spheres, from manipulation by the photographer, to the one created by redaction of newspapers or magazines and readers. It is focusing deeper on post-production activity, which is shown in the most famous cases. These cases have led to the emergence of ethical codes in journalistic photography and has changed the understanding of photography as such.
Práce se jinými slovy zabývá manipulací ve fotožurnalismu. Přibližuje fotožurnalismus nejen v historickém kontextu, ale i ve vztahu k médiím, politice a technice. Řeší otázku pravdivosti a objektivity fotografického média a sleduje manipulaci vytvořenou ve všech možných sférách, od manipulace způsobenou fotografem, až po tu vytvořenou redakcí novin nebo časopisů a čtenáři. Hlouběji se zaměřuje na postprodukční činnost, která je ukázána na nejznámějších kauzách. Tyto kauzy zapříčinily vznik etických kodexů v novinářské fotografii a změnily chápání fotografie jako takové.
Anotace v angličtině
Work, in other words, is dealing with manipulation in photojournalism. It approaches photojournalism in the historical context, but also in relation to media, politics and technology. It solves the question of the truthfulness and objectivity of the photographic medium and it monitors the manipulation created in all possible spheres, from manipulation by the photographer, to the one created by redaction of newspapers or magazines and readers. It is focusing deeper on post-production activity, which is shown in the most famous cases. These cases have led to the emergence of ethical codes in journalistic photography and has changed the understanding of photography as such.
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
LÁBOVÁ, Alena a Filip LÁB. Soumrak fotožurnalismu?: Manipulace fotografií v digitální éře. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1647-6
LÁBOVÁ, Alena. Základy fotožurnalistiky II.: Úvod do teorie žurnalistické fotografie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 1031-6458
BARAN, Ludvík. Teorie novinářské fotografie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1971. ISBN 1602-7425
JAKLOVÁ, Alena. Persvaze a její prostředky v současných žurnalistických textech. Naše řeč. 2002, roč. 85, č. 4. Dostupné z: http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7689
Seznam doporučené literatury
LÁBOVÁ, Alena a Filip LÁB. Soumrak fotožurnalismu?: Manipulace fotografií v digitální éře. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1647-6
LÁBOVÁ, Alena. Základy fotožurnalistiky II.: Úvod do teorie žurnalistické fotografie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 1031-6458
BARAN, Ludvík. Teorie novinářské fotografie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1971. ISBN 1602-7425
JAKLOVÁ, Alena. Persvaze a její prostředky v současných žurnalistických textech. Naše řeč. 2002, roč. 85, č. 4. Dostupné z: http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7689
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V debatě zaznělo konstatování, že práce staví na známých poznatcích a nepřináší žádné nové informace ani stanoviska. V oponentském posudku zazněla námitka k nedostatečných fotografickým dovednostem autorky a tedy byla zahájena diskuse ohledně řemeslné úrovně předložených prací.