- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
1. teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. praktická část: K zakousnutí - kreslený animovaný film
Main topic in English
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of the Master's Thesis and Research
2. Practical Part: Bite to Eat- 2D drawn animated film
Film K zakousnutí vypráví příběh malého upíra, který chce dělat čest svému druhu a být děsivý přízrak noci. Bohužel se mu to moc nedaří. Po řadě překážek, ale zjistí, že být jiný není zase tak zlé. Naopak, díky svému směšnému vzhledu a nešikovnosti si získá srdce dívky.
Annotation in English
The movie Bite to Eat tells a story of a little Vampire. He wants to be a good example to his kind and be the scary wright of the night. Unfortunatelly, he is not very good at it. After a couple of obstacles, he founds out that being different isn't that bad at all, it is quite the opposite. With his funny look and awkwardness, he won the girls heart.
Keywords
dospělí, děti, upír, upíři, 2D
Keywords in English
adults, children, vampire, vampires, 2D
Length of the covering note
65 s. (55 377 znaků)
Language
CZ
Annotation
Film K zakousnutí vypráví příběh malého upíra, který chce dělat čest svému druhu a být děsivý přízrak noci. Bohužel se mu to moc nedaří. Po řadě překážek, ale zjistí, že být jiný není zase tak zlé. Naopak, díky svému směšnému vzhledu a nešikovnosti si získá srdce dívky.
Annotation in English
The movie Bite to Eat tells a story of a little Vampire. He wants to be a good example to his kind and be the scary wright of the night. Unfortunatelly, he is not very good at it. After a couple of obstacles, he founds out that being different isn't that bad at all, it is quite the opposite. With his funny look and awkwardness, he won the girls heart.
Keywords
dospělí, děti, upír, upíři, 2D
Keywords in English
adults, children, vampire, vampires, 2D
Research Plan
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Research Plan
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Recommended resources
BERGAN, Ronald. --ismy: jak chápat film. Přeložil Patricie FRECEROVÁ. V Praze: Slovart, 2011. ISBN 978-80-7391-496-7.
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-012-0.
GREGOR, Lukáš. Typologie a chování postav v animovaných filmech Walt Disney Company. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-06-4.
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animované tvorby, 2004, 110 s., [12] s. obr. příl. ISBN 8073310198.
KYBALOVÁ, Ludmila. Doba turnýry a secese. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2006. Dějiny odívání. ISBN 80-7106-142-5.
ŠTĚPÁN, Petr. Kniha Nosferatu: vampýrská bible. 3., rozš. vyd. Třinec: Martin Toman, 2008. ISBN 978-80-904010-0-6.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-091-2.
WILSON, Katharina M. The History of the Word 'Vampire'. Journal of the History of Ideas. 1985, 577. ISSN:0022-5037.
Recommended resources
BERGAN, Ronald. --ismy: jak chápat film. Přeložil Patricie FRECEROVÁ. V Praze: Slovart, 2011. ISBN 978-80-7391-496-7.
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-012-0.
GREGOR, Lukáš. Typologie a chování postav v animovaných filmech Walt Disney Company. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-06-4.
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animované tvorby, 2004, 110 s., [12] s. obr. příl. ISBN 8073310198.
KYBALOVÁ, Ludmila. Doba turnýry a secese. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2006. Dějiny odívání. ISBN 80-7106-142-5.
ŠTĚPÁN, Petr. Kniha Nosferatu: vampýrská bible. 3., rozš. vyd. Třinec: Martin Toman, 2008. ISBN 978-80-904010-0-6.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-091-2.
WILSON, Katharina M. The History of the Word 'Vampire'. Journal of the History of Ideas. 1985, 577. ISSN:0022-5037.
Enclosed appendices
CD
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Hodnocení vedoucí praktická: A - výborně
Hodnocení oponent praktická: B - velmi dobře
Text splňuje všechny předpoklady bez výhrad členů komise.
Kvalitu filmu snížily nedostatky v řemeslném a dramaturgickém zpracování.