Předkládaná diplomová práce s názvem Role sociálního pedagoga na onkologickém oddělení se zabývá možným působením sociálního pedagoga na onkologickém oddělení.
V této práci je popsána sociální pedagogika nejen v resortu školství, ale hlavně se zaměřuje na využití sociální pedagogiky v resortu zdravotnictví. Součástí této diplomové práce je výzkum zaměřený na zjištění pohledu na zázemí hematoonkologického oddělení a možnost působení sociálního pedagoga v rámci tohoto zázemí a využití jeho služeb.
Závěrem je design lůžkové části hematoonkologického oddělení očima pacientů a možné začlenění sociálního pedagoga na tomto oddělení.
Anotace v angličtině
This diploma thesis titled The Role of the Social Educator at the Department of Oncology deals with the possibility to place a social pedagogue at the Department of Oncology. This work describes social pedagogy not only in the field of education but mainly focuses on the use of social pedagogy in the health care sector. Part of this diploma thesis is investigation aimed at finding out about the background of the hematooncological department and the possibility how to use the social pedagogue working within this background and how to use his services.
Finally, the layout of the sleeping section of the hematooncological department designed by the patients and possible inclusion of a social pedagogue in this department.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální pedagog, kompetence, multidisciplinární odborný tým, onkologické onemocnění, kvalita života
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social pedagogue, competencies, multidisciplinary expert team, oncological diseases, quality of life
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce s názvem Role sociálního pedagoga na onkologickém oddělení se zabývá možným působením sociálního pedagoga na onkologickém oddělení.
V této práci je popsána sociální pedagogika nejen v resortu školství, ale hlavně se zaměřuje na využití sociální pedagogiky v resortu zdravotnictví. Součástí této diplomové práce je výzkum zaměřený na zjištění pohledu na zázemí hematoonkologického oddělení a možnost působení sociálního pedagoga v rámci tohoto zázemí a využití jeho služeb.
Závěrem je design lůžkové části hematoonkologického oddělení očima pacientů a možné začlenění sociálního pedagoga na tomto oddělení.
Anotace v angličtině
This diploma thesis titled The Role of the Social Educator at the Department of Oncology deals with the possibility to place a social pedagogue at the Department of Oncology. This work describes social pedagogy not only in the field of education but mainly focuses on the use of social pedagogy in the health care sector. Part of this diploma thesis is investigation aimed at finding out about the background of the hematooncological department and the possibility how to use the social pedagogue working within this background and how to use his services.
Finally, the layout of the sleeping section of the hematooncological department designed by the patients and possible inclusion of a social pedagogue in this department.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální pedagog, kompetence, multidisciplinární odborný tým, onkologické onemocnění, kvalita života
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social pedagogue, competencies, multidisciplinary expert team, oncological diseases, quality of life
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti role sociálního pedagoga při pomoci onkologickému pacientovi a vlivu aktivizace na kvalitu života pacienta.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti role sociálního pedagoga při pomoci onkologickému pacientovi a vlivu aktivizace na kvalitu života pacienta.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ADAM, Z. a J. VORLÍČEK. Obecná onkologie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3574-9.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3. vydání. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
DIENSTBIER, Z. a V. STÁHALOVÁ. Onkologie pro laiky. 1. vydání. Praha: Radix, spol. s. r. o., 2009. ISBN 978-80-86031-86-6.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, B. a V. POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
ŠVAŘIČEK, R. a K. ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vydání. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
ZEMANOVÁ, M. Psychoterapie v onkologii. [online] [cit. 2015-10-6]. Dostupné z: http://www.onkologiecs.cz/pdfs/xon/2008/04/10.pdf. ISSN: 1802-4475; 1803-5345 (elektronická verze).
Seznam doporučené literatury
ADAM, Z. a J. VORLÍČEK. Obecná onkologie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3574-9.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3. vydání. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
DIENSTBIER, Z. a V. STÁHALOVÁ. Onkologie pro laiky. 1. vydání. Praha: Radix, spol. s. r. o., 2009. ISBN 978-80-86031-86-6.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, B. a V. POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
ŠVAŘIČEK, R. a K. ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vydání. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
ZEMANOVÁ, M. Psychoterapie v onkologii. [online] [cit. 2015-10-6]. Dostupné z: http://www.onkologiecs.cz/pdfs/xon/2008/04/10.pdf. ISSN: 1802-4475; 1803-5345 (elektronická verze).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, dále se věnovala popisu výzkumné strategie. Studentka uvedla výzkumný cíl, výzkumný problém a výzkumné otázky. Popsána byla metodologie výzkumu. Následně se věnovala popisu výzkumného souboru. Studentka prezentovala výsledky výzkumného šetření a odpovídala na otázky z posudků. Členové komise ocenili originalitu tématu. \par\par \par\par\par